Zažij napínavý sci-fi příběh o klonu Adamovi, který jako pilot hledá své místo ve vesmíru. Události z jeho minulosti ho přivedou do cesty znesvářeným frakcím a v DMZ hrozí další konflikt. Uteč ze zajetí koloniálů, rozpleť intriky místních vůdců, vyhýbej se kultistům, které energie připravila o rozum, a braň se proti bojechtivým mimozemšťanům.

Novinka od vývojářů z ROCKFISH Games drtí přední příčky recenzí, a to pěkně zaslouženě. Nádherně grafický koncept plný explorace vesmíru, plnění zajímavých úkolů, vylepšování lodi, získávání reputace, craftingu a spoustu dalšího v čele s nepřetržitou akcí, jsou jasným receptem na úspěch. Začneme však od začátku.

Jelikož je příběh plný zvratů a skvělých charakterů, tak ho bohužel budeme muset v recenzi přeskočit. Rozhodně ne proto, že bychom Vám o něm nechtěli cokoliv říct, ale jakýkoliv spoiler by mohl zkazit zážitek v určité sekvenci hry. V každém případě však očekávejte lineární počin s nalajnovanou úkolovou linií bez možností rozhodnutí. Je to špatně? Rozhodně ne, každá hra určitě nepotřebuje mít několik konců a rozhodně si stojíme za tím, že je důležitější si hru projít se skvělými zážitky, než se mořit nudou a pak si vybrat rozdílný konec.

Jak tak asi tušíte, tak silným tahounem bude gameplay. Hlavní hrdina Adam se tak ujme malé vesmírné loďky, kterou kříží nejednu galaxii. Jedná se tak o semi-openworld, kde sice můžete cestovat mezi libovolnými oblastmi, avšak dané místo je ohraničeno neviditelnou zdí, kterou zkrátka nelze přeskočit. Důležité je však podotknout, že daná oblast opravdu není malá a tak se různé vesmírné bitvy dají rozjet v různých kombinacích úhybů, schovávání a střelby zároveň. Rozhodně se tak nemusíte obávat, že byste měli problémy s explorací.

To, jak budete objevovat svět je z velké části na Vás, avšak pokud se budete řídit hlavním úkolem s lehkými odbočkami, tak objevíte valnou část celé mapy, aniž byste museli cestovat s jednoho konce na druhý. Během cestování tak můžete kromě velkých oblastní navštívit i náhodně vygenerované menší, které slouží jako takové bonusy. Většinou se tak bude jednat o nouzové volání o pomoc, neidentifikovaný objekt, či zkrátka velký asteroid naducaný minerály k těžbě. No, a to nás přivádí k sekci: „Co vlastně můžu dělat?“.

Přečti si  Společnost Take-Two Interactive údajně propustila "drtivou většinu" zaměstnanců Private Division

Základem jsou prvky RPG čili vylepšování si vlastní vesmírně loďky. Očekávejte tak různé druhy zbraní, štítů, plátování, nákladového prostoru a dalších komponent. Jak už to, tak bývá, tak každý předmět má i svoji určitou raritu, úroveň a může se jednat i o setovou záležitost. Když už jsme nakousli úroveň, tak skutečně získáváte zkušenosti jak z úkolů, tak střílením jiných lodí. Každá vám tak odemyká zkušenostní body, které můžete investovat do některé ze schopností, jako jsou například EMP granáty. Důležité je však podotknout, že levelovací systém je ve hře asi to nejslabší, a zkušenostní body jsem dával to těchto schopností spíš jenom protože jsem „musel“. Všechny jsou totiž pouze sekundární a není potřeba tomu věnovat takovou pozornost. Co je ovšem naprosto vymazlené, tak to je crafting systém. Vytváření předmětů z plánků, které naleznete, případně pokud jste spokojeni s tím, co máte, tak můžete pouze vylepšovat úroveň předmětů a jejich raritu. Součástky navíc můžete zakoupit či získat z rozebrání dalších předmětů, kterých padá adekvátní množství, ani moc, ani málo.

Rozhodně stojí za zmínku systém perků a výzev, což byly mé nejoblíbenější kratochvíle. Průchodem hry získáte nové spojence, kteří Vám rádi pomohou s dosažením hlavního cíle. Každý z nich tak poskytne hned několik perků, což je nemalé vylepšení lodí, avšak se jedná o neskutečně drahou záležitost, a tak do jejich implementace musíte investovat po čas celého průchodu z nichž několik ani nedokážete splnit, pokud nebude pořádně farmit suroviny. Naopak do výzev není potřeba investovat ani „koruna“. Jedná se tak o určitě mini úkoly, jako například zničit raketou proti-raketový systém, či vytěžit určité množství materiálu. Za odměnu získáte nemalé množství kreditu, různé vybavení, či polepky na raketu.

Přečti si  Assassin’s Creed Mirage dorazí na iOS 6. června

Ano, polepky. Vyřádit se tak mohou i hráči, kteří se vyžívají v modifikaci postavy. Vaše loď tak může mít různé „skiny“ podle toho, jak si jej upravíte. V neposlední řadě však ještě zmíníme systém reputace, kde děláním úkolů a například vyslyšením nouzového volání získáte již zmíněnou reputaci a po překročení určitého milníku získáte zajímavé bonusy, jako jsou například slevy na nákupy vybavení. Kromě vybavení si však můžete kupovat i nové lodě, které mohou být zaměřený na rozdílné situace. Pokud vám tak spíš vyhovuje mít k dispozici více druhů zbraní, či menší obratnost, avšak větší výdrž. Vše je možné. Hra nabízí opravdu obrovskou škálu možností.

Abychom však nebyly převážně pozitivní, tak musíme zmínit i negativa. Tím největším je kinetóza. Hra sice nabízí různá nastavení, abyste těmto nepříjemným stavům mohli předejít, avšak v základu, obzvlášť slabší jedinci, budou prožívat nepříjemná muka s bolestí hlavy a skákáním žaludku do krku. Hudba se zvuky střelby na pozadí tomu přidává o to větší grády a tak se připravte na pro někoho nepříjemné zážitky, pokud si nepoladíte základní nastavení. Osobně jsem proti těmto stavům velice rezistentní, avšak i já jsem po pár hodinách musel dávat pauzu.

Jak už jste asi pochopili, jedná se o skvělou hru z vesmíru. Grafické zpracování, RPG elementy, nekonečná akce, zajímavý příběh, nikdy jsem se nenudil. Škoda je té audio stránky, která mohla být určitě lepší a základního nastavení při problémech s kinetózou. V každém případě se však jedná o skvěle vybalancovanou hru, kde se během 30h průchodu nenarazil na jediný bug.

Vývojáři: ROCKFISH Games, Rockfish Games GmbH

Vydavatelství: ROCKFISH Games

Datum vydání: 6. dubna 2023

Česká lokalizace: Ano

9
Zvuk / Soundrack
7
Příběh / Sandbox
9
9
10
10
recenze-everspace-2-vesmir-nikdy-nebyl-tak-rozstrilenyJak už jste asi pochopili, jedná se o skvělou hru z vesmíru. Grafické zpracování, RPG elementy, nekonečná akce, zajímavý příběh, nikdy jsem se nenudil. Škoda je té audio stránky, která mohla být určitě lepší a základního nastavení při problémech s kinetózou. V každém případě se však jedná o skvěle vybalancovanou hru, kde se během 30h průchodu nenarazil na jediný bug.