Adaptovat díla H.P. Lovecrafta není lehkým úkonem a už vůbec ne, když se jedná o kreslenou formu vyprávění. U čtené literatury si totiž většina z nás vykreslí představu toho, co jak vypadá v naší mysli.  Převést tuto představu na papír ve formě grafické novely je opravdu složitý úkol. V této recenzi se podíváme na to, jak se to jak se to Japonskému kreslíři a scénáristovi Gó Tanabe podařilo.

Druhá kniha plynule navazuje na tu první, tedy kapitolou třináctou a záchrannou výpravou profesora Dyera  v doprovodu jeho pravé ruky Danforda. Ti se letecky pokoušejí najít jediného pohřešovaného člena druhé výpravy, pomocníka profesora Lakea, Gedneyho. Při nabrání úctyhodné výšky se jim však ukáže velmi nečekaná podívaná- obrovské staré město, napůl ponořené ve sněhu a poznačené zubem času.

Přečti si  STALKER 2: Heart of Chornobyl dostává nový ohromující trailer a Screenshoty

I v této druhé knize se Gó Tanabe umělecky opravdu vyřádil. Studené „nic“ z předchozího dílu střídají košaté kresby detailů města, které opravdu vypadá, že se v něm kdysi žilo. Kým? Tvory, u kterých vše nasvědčuje tomu, že inteligencí předběhli i lidstvo samo.

Profesor Dayer a Danford se rozhodnou pod záminkou hledání Gedneyho jednu z úchvatně děsivých staveb prozkoumat. Krom ztraceného kolegy však nalézají mnohem více, celá historie „Prastarých“ je tam totiž vytesána do zdí. V knize po tomto objevu následují 3 kapitoly konkrétně popisující jejich vznik. Ač velmi zajímavé čtení, dost mě to vytrhlo z atmosféry, kterou Gó Tanabe tak pracně tvořil v první části knihy.

Každý normální člověk by se otočil na podpatku a vrátil tam, odkud je vítr přinesl už po nálezu tučňáků velikosti člověka. K nevoli Danforda však Dayer zdaleka normální není a ze čtenářského pohledu, díky bohu za to. Poslední část knihy, je prostě nejlepší. Odhaluje totiž temné tajemství, které se v záhadném městě skrývalo miliony let. Bez spoilerů řeknu jen…tekeli-li!

Oba díly této skvělé grafické novely doporučuji všem, kteří mají rádi horor umocněný mistrovskou kresbou. Zakoupit je můžete zde.

Přečti si  OlliOlli, Rollerdrome Studio Roll7 se uzavírá

Počet stran: 336