Představte si, že se ocitnete někdy kolem roku 1775 za dob Francouzské revoluce ve šlechtickém stavu a magií nadopovaným světem. To by samozřejmě nebylo to správné období, kdyby tu neřádila nemoc, která zabijí tisíce lidí (klidně jej můžeme nazývat mor) a vy, jakožto „správňák“ prostě musíte vyrazit hledat lék. Ačkoliv to zní neskutečně omletě, tak i přesto byla hra velmi očekávaná a to jak kvůli období, do kterého je zasazena, tak i kvůli hernímu stylu, kterým měla disponovat. Jak se s tímto Fantasy RPG poprali vývojáři ze Spiders uvidíme o pár řádků níže.

Kam nás hra zavede, jsme si už řekli, ale co jsme si neřekli je, jakým způsobem jsme vtaženi do příběhu. Hlavní hrdina, či hrdinka dle vašeho výběru, De Sardet je dítě vysoce postavených lidí, kterým se ovšem v období utrpení obyvatelstva nedaří zrovna nejlépe. Sice máte tu nejlepší školu šermu a vzdělání, kontakty všeho druhu, věcí, o kterým se jiným může pouze zdát, nicméně ani vy nejste nesmrtelní a ošklivá nemoc vás dožene. Otec již zemřel, matka je nemocná a na vás už to přišlo taktéž. Vyrážíte tedy do světa hledat lék na nejhorší nemoc té doby. Při výběru postav si můžete zvolit jakým způsobem budete začínat, nicméně jak budete pokračovat je čistě na vás a počáteční výběr tak hru moc neovlivní. Jednoduše řečeno si budete moct vybrat, zda budete bojovat střelnou zbraní, řezat se hlava nehlava na blízko, či využívat magii a magické účinky. Já osobně si zvolil magický přístup, který byl poměrně efektivní, dokud jste měli manu, která bohužel docházela hodně rychle. Avšak používání magie mělo podstatnou výhodu a to ignorování zbroje soupeře. Po chvilce hraní ovšem začalo přicházet postupné zklamání.

Přečti si  Další malá velká hra Tiny Epic Game of Thrones

Je fakt, že grafická stránka hry byla famózní. Terén je velmi proměnný a vždy tak máte pocit, že jste skutečně přišli do jiné lokace. To tedy platí když se bavíme o venkovním prostředí. Ve chvíli, kdy vlezete do jakéhokoliv interiéru, začnete váhat, jestli jste tam už byly či nikoliv, přičemž nejhorší věc je to, že to zjistíte až podle toho, že v místnosti není žádný loot. Ano, dokonce i World of Warcraft má rozmanitější interiéry, kde je alespoň občas nějaká změna. Každá hospoda, každé apartmá, každý guvernérův palác… ve všech oblastech naprosto stejné. Když ovšem vynecháme tento, rádoby, detail, tak se vydáme do sekce kouzel. Osobně jsem očekával velkou paletu magie, kdy budete kombinovat různé elementy a způsoby využívání různých typů zaklínadel. Toto mě zamrzelo asi nejvíc. Jediné co z „magie“ využíváte je takřka váš auto-attack, neboli mačkání levého tlačítka s občasným zmáčknutím levého shiftu pro silnější úder. Kouzla jsou k dispozici asi 4 a všechna jsou tak naprosto zbytečná. Je pravda, že je možnost naučit se i používání různých pastí apod. nicméně kreativita využití je i v tomto případě na bodě mrazu. Alespoň ty efekty sesílání mají něco do sebe.

Přečti si  Pro Starfield budou dle Todda Howarda brzy oznámeny některé opravdu dobré aktualizace

Cestou vás budou doprovázet společníci, kteří mají velmi slušně naprogramovanou UI co se soubojů týče. Nejednou vám zachrání život dobře použitým vyléčením či seknutím. Co je ovšem opačná stránka věci je jejich mimika obličejů a v podstatě i komunikace. Máte tak pocit, že vždy mluvíte s polotupou opicí, které se vlastně pomalu ani nehýbají rty, což mi připomíná, že s každým společníkem a frakcí můžete mít různé vztahy. Bohužel jsem nikdy nepřišel na to, od čeho vlastně jsou a je tak v podstatě jedno, jestli vás má někdo rád, či nikoliv.

Hra vás tak doprovází několika povedenými questovými liniemi, kdy si užijete takřka každý úkol, což je poslední dobou ve hrách velký problém a v málo které jich je tolik zábavných. Postavu si můžete průchodem vylepšovat hned několik způsoby talentů, atributů a perků, které sice řekněme ovlivní hru a těšíte se vždy, když budete moct vložit další bod, nicméně neočekávejte rozsáhlé talentové stromy.

Tento počin je tak velmi zajímavý a určitě by si jej měli vyzkoušet milovníci RPG žánru už jenom proto, že poslední dobou tolik her podobného ražení není. Je pravda, že má spoustu chyb a po dohrání už nemám v plánu se ke hře vracet, nicméně nelituji těch několika hodin, co jsem u hry strávil.

Vývojáři: Spiders

Vydavatel: Focus Home Interactive

Datum vydání: 10. 9. 2019