RECENZE: Hood: Outlaws & Legends – Aneb když to Robin přežene…

0

Vývojové studio Sumo Digital už spousta z Vás zná. Stojí za takovými peckami, jako jsou například Forza Horizon 4, SackBoy nebo třeba i novodobý Hitman 2. Dalo se tak očekávat, že by nemusel vzniknout ani špatný počin ze světa Robina Hooda, nicméně opak je pravdou.

Legendy o zbojníkovy, který bohatým bral a chudým dával, zná asi každý. Možná si dokonce i spousta z Vás pamatuje fenomenální stealth strategii Robin Hood: Legenda Sherwoodu z roku 2002, kde jste za pomocí až čtyř zbojníků z Sherwoodského lesa plnily mise na ochranu před šerifem z Nottinghamu. Rád bych tak napsal, že se i nyní začíná psát epický příběh vítezství dobra nad zlem, nicméně to se nekoná. Nachází se zde tak pouze atmosféra těchto příběhů, které Vám ovšem vůbec nenastíní, proč něco děláte. Žádné cut-scény, či dokonce rozhovory zde nečekejte.

Dobře, řekněme, že hra nemá absolutně žádný příběh, což není vždycky na škodu, tak co teda gameplay? Hráč si může zvolit jeden ze čtyř charakterů, za který půjde do dané mise splnit pokaždé stejný úkol, ale o tom až později. Na výběr máte epického lučištníka, samozvaného Robina z Loxley, nebo-li hrůzu nahánějícího Robina Hooda. „Krásnou“ Marianu, která se nebojí jakožto vražedkyně zabít kohokoliv z křoví tak, aby si toho nikdo nevšiml. Malého Jeníčka, který má obrovské kladivo a nebojí se ho použít a nakonec Tooke, kterého si osobně z původních příběhů nepamatuji, nicméně zde zastává roli mystické podpory. Postavy jsou mezi sebou ryze unikátní a je tak potřeba pečlivě vybírat, jaký herní styl se k Vám hodí. Ovšem to, jestli je plus, či mínus fakt, že můžete mít v týmu čtyř hráčů klidně 4x Robina Hooda nechám čistě na Vaší úvaze. Na jednu stranu nejste omezeni výběrem ála co na Vás zbyde, na druhou stranu to prostě vypadá divně.

Přečti si  TEST: Hibloks Charging Case Unbounded - Na cestách s VR bezpečně a s nabitou baterií

Už se tak konečně dostáváme k samotným herním mechanizmům. Po založení lobby se začnou připojovat náhodní hráči. DOSLOVA náhodní. Nejednou se mi stalo, že já a můj tým, kolem té 5. úrovně, dostal proti sobě hráče s úrovní 80. Hru si ovšem i tak raději zahrajete, než abyste hledali jiné lobby, jelikož doba čekání na hru je v dobrém tempu tak 10 minut. Pokud ve hře někdo odejde, tak nemáte nárok na náhradu a prostě si poraďte 3v4. Hru jako takovou lze poté silně přirovnat k Hunt: Showdown, která je takřka totožná. Jak Váš tým, tak ten soupeřův, musí v jedné z aktuálně 6 map, získat klíč od Šerifa z Nottinghamu, nalézt pokladnici, z ní vzít truhlu a odnést na „odběrové místo“. Jak už asi tušíte, tak velmi rychle začíná hra ztrácet na své atmosféře, jelikož poklad padne do rukou tak do pěti minut. V tu chvíli už se na žádné tajnosti nehraje, vylézáte ze stínů a řežete se hlava nehlava. Bohužel tak naprosto každá hra končí drsným krveprolitím kdy se mezi sebou řežou dva týmy v poměrně špatném „combat systému“ o jednom tlačítku.

No a ve finále proč že to hrajete? Je zde ranking systém? otevření příběhu? Kampaň? VŮBEC nic! Jediné co můžete získat, jsou skiny na postavy a na Vaši skrýš, kterou si taktéž nic nezměníte. Zajímavé jsou akorát nové perky, které se Vám otevírají s levelováním postav a občas dokáží rádoby pozměnit kompletně její herní mechaniku, nicméně je každá hra o naprosto tom samém.

Po grafické stránce hra neurazí, ale ani si neřeknete „wow“. Hudební stránku by snad bylo lepší nezmiňovat, jelikož je zajímá tak akorát ambience v pozadí. Umělá inteligence je naprosto příšerná, což u hry, kde jste silně ovlivněni UI je dost špatné a content jako takový je dostatečný tak na 5 hodin hraní a to když máte přesně tři kamarády na hraní. Jediné, co musím opravdu pochválit, je technický stav hry, kde jsem nepocítil žádnou latenci, či propady snímků.

Jestli si tak hru chcete vyzkoušet, tak samozřejmě jenom do toho, ale počítejte s tím, že se velmi rychle začnete nudit. Možná Vás to zabaví o něco déle, pokud máte partu kamarádu, se kterými si můžete hru užít o něco více, ale ani tak nepočítejte s žádnou herní peckou. Pokud si tak chcete zahrát něco ze světa Robina Hooda, tak vám doporučím spíš opus Robin Hood: Legenda Sherwoodu z roku 2002… smutné, že?.

Vývojář: Sumo Digital

Vydavatel: Focus Home Interactive

Datum vydání: 7. 5. 2020

Cena digitální kopie: 30 €

Velikost hry: 40 GB

Platformy: PC (recenze), PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X a Series S

6
    4
    Příběh / Sandbox
    1
    5
    2
    3
    recenze-hood-outlaws-legends-aneb-kdyz-to-robin-prezene<font size="3">S partou přátel asi dobrá zábava na nějaký krátký moment, nicméně tahle hra se opravdu nevyvedla. Pokud ji tedy úplně minete, tak o nic nepřijdete. <br/> <b> + Atmosféra<br/> + Technický stav hry<br/> <br/> - Umělá inteligence<br/> - Slabší stealth pasáže<br/> - Solo nehratelné<br/> - Nulový kontent<br/> - Combat systém<br/> </b> </font>