Vo februári tohto roku, rozčerila hladinu českej hernej scény, dlho očakávaná hra, dnes už legendárneho vývojára Daniela Vávru, Kingdom Come. Ak ste čítali našu recenziu, tak ste sa dozvedeli že sme si hru poriadne užili. Warhorse predali ohromné množstvo kopií, a mohli sa teda pustiť do DLCs. Ako dopadlo From the Ashes?

Ak ste čakali rozsiahle príbehové DLC sklamem vás. From the Ashes má príbeh, ale ten je len omáčkou. Po bitke o Pribyslavice sa Pán Diviš z Talmberka rozhodne túto dedinu znovu vybudovať. A kto by bol vhodnejším kandidátom na rychtára ako Jindřich.(Popravde ktokolvek kto nieje synom obyčajného kováča,a ktorý do nedávna ani nevedel čítať) Má to však háčik, celú túto parádu zacálujete zo svojho. Našťastie Diviš vás namotivuje možnosťou nechať si všetky zárobky pre seba. Pomocou vám bude majster lokátor Bílek. Ten vás s celým riadením dediny oboznámi,a zavedie vás na miesta, kde budú stáť jednotlivé budovy. Tu narazíme na menší mínus, a to na preddefinované postavenia budov. Čieže vy si nemôžete vybrať kde ktorá budova bude stáť. Budov je naozaj veľký počet, a sú na seba naviazané. Napríklad bez tábora drevorubačov sa nepohnete. Niektoré budovy sa naopak „neznesú“  s inými, a vy si budete musieť vybrať. Dáte prednosť mäsiarovi alebo pekárovi? Budovy môžete aj upgradovať.

Pribyslavice sú prázdna dedina a tudíž do nej musíte nalákať ľudí. Skalický utečenci v Ratajách sa k vám radi pridajú. Ako budete rozširovať svoju dedinu, tím viac ľudí nalákate do svojej dediny. Zaujimavým prvkom je aj pozvanie konkrétnych ľudí do dediny. Páči sa vám práca Sázavského kováča? Chceli by ste ho mať doma? Nieje problém! Postavte mu kováreň, nasľubujte mu dobré platové podmienky a rád sa do Přibyslavíc presťahuje. Stavanie a rekrutovanie nieje jediná práca rychtára. Svojich ľudí musíte nakŕmiť, remeselníkom zasa zohnať materiál. A tak cestujete po kraji a zháňate dobytok za čo najlepšiu cenu. Stredovek nemal vyvinutý súdny systém, a súdnu moc mal v rukách rychtár. Jindřich bude rozhodovať v občiansko právnych sporoch. Ide naozaj o zaujímavé, a častokrát vtipné spestrenie.

DLC si sice môžte zahrať načítaním nejakej staršej pozície, ale primárne je vyvinuté pre hráčov, ktorý Kingdom Come začali hrať od začiatku.  Bohužiaľ aj napriek mnou vymenovaných novinkách, som sa nedokázal zbaviť pocitu že From the Ashes ma úlohu len na minutie prebytočných zlaťákov. V Kingdom Come ste na začiatku počítali každú jednu mincu, ako ste postupovali v hre dostali ste sa do situácie, že ste mali u u seba obrovské množstvo peňazí a nemali ste ich začo minúť. Preto celé vybudovanie Přibyslavíc vás vyjde na asi 400tisíc zlaťákov. Niektorých hráčov táto horibilná suma môže viesť ku Jakému grindovaniu kde budete prechádzať po celom kraji a dúfať v partiu lapkov či Kumánov, ktorých vybavenie vám celý špás zaplatí.

Přečti si  Seriálový Zaklínač dostane i pátou a zároveň poslední sérii

Ok, From the Ashes nieje zlé DLC, avšak je skôr zamerané na nových hráčov, či spustenie novej hry, áno môžete použiť nejaký starší save (ale musí to byť po bitke o Přibyslavice) lenže podla toho aký zvolíte sa môžete radikálne zmeniť herný zážitok či herná doba.

Vývojáři: Warhorse Studios

Vydavatel: Warhorse Studios

Datum vydání: 5.7.2018