Lost Judgment, jehož hlavním hrdinou je detektiv Yagami, si z naší recenze odnesl skvělých 9/10 a slibované DLC na sebe nenechalo dlouho čekat. Tentokrát se ale nebude svět točit okolo životními zkušenostmi ostříleného Yagami-sana, ale zaměříme se na jeho parťáka. Kaito Masaharu v hlavním příběhu většinou působil jako takový šašek, který má všechno na háku. Vše se ale změní v momentě, kdy mu na dveře kanceláře zaklepe manžel jeho bývalé přítelkyně.

Yagami přijmul menší zakázku a odjel vyšetřovat případ mimo město. Kamurocho tak celé leží na bedrech Kaitovi, který dostal jediný úkol – nic nepodělat. A přesně to měl Kaito v úmyslu. Během nepřítomnosti svého “anikiho” sekal latinu a jeho jedinou aktivitou bylo tahání svých přátel na večerní sklenku saké. Jednoho večera se ale dozví, že jej shání jeden dobře oblečený jedinec. Že by někdo sháněl Kaita nebyla úplně obvyklá věc a náš hrdina na setkání kývnul až po nabídce více jak 20ti milionů yenů.

Následující den se mu v kanceláři objevil muž, který sice oplýval značným finančním obnosem, leč scházelo mu něco jiného. Jeho žena zmizela před dvěma lety a po nálezu dopisu na rozloučenou byla prohlášena za zesnulou. Všemu nasvědčovaly i testy DNA, jejichž pravost zpochybnil její manžel až poté, co byla v Kamurochu spatřena žena, která byla hledané ženě více než podobná. Kaito celý nadšený z vidiny bohatství se začal vyptávat na pohřešovanou, když v tu chvíli před ním přistála její fotografie. Hledanou osobou je Kaitova velká láska a bývalá přítelkyně Mikiko Sadamoto.

Kaito zprávám, že Mikiko žije, nevěřil a než aby otevíral staré a stále nezhojené rány, tak svého potencionálního klienta poslal domů a snažil se na vše zapomenou. A zde by náš příběh mohl skončit. Osud tomu ale nechtěl a Kaito-san při jedné z procházek narazil na Juna. Z drzého teenagera nakonec vypadlo, že i on hledá Mikiko, svou matku. Juna by Kaito odmítnul stejně rychle jako jeho otce, jenže mladý chlapík na něj vybalil novinu, která našemu hrdinovi převrátila život naruby.

Přečti si  S FIFA 23 se opět vrátí oficiální licence Juventusu
Útok “štěnětem po čuni” patří mezi ty nejúčinnější

Kdo stojí za zmizením Mikiko? Je vůbec naživu? A je Jun opravdu Kaitův syn? Otázek je o poznání více než odpovědí a The Kaito Files DLC tak není záležitostí na pět minut. Příběh je vyprávěn v relativně šnečím tempu, ale nemohu říci, že bych se během hraní někdy nudil. Ba naopak, pokud vám seriózní zápletka tak trochu přerůstá přes hlavu, tak se na to můžete prostě vybodnout a zavítat na baseball nebo do herny. Všemožné automaty a vedlejší aktivity již tradičně doplňují herní konzole od Segy. Na nich si můžete zahrát i původní verze některých známých her. Nechybí Alex Kidd, Virtua Fighter nebo Gang Wars.

Na první pohled se The Kaito Files od základní hry příliš neliší a k dispozici tak máme opět dva grafické režimy. Standard běží při 60 fps, zatím Resolution hru vykresluje do 4K. I v režimu Standard ale vypadá hra skvěle, stejně tedy jako základní Lost Judgment. Kaitovi bojové schopnosti jsou navíc řekněme “divočejší” a kombat občas připomíná rvačky v nějakém anime. Není ale vždy potřeba na všechny enemáky zesílat dračí útoky či šelmí přískoky. Stejně tak dobře poslouží poblíž ležící sud piva nebo jezdecké kolo. Podporu ovladače DualSense tu sice najdeme, ale o nějaké zážitky z haptické odezvy tu nezakopnete. Téměř vše je tak soustředěno na adaptivní spouště.

Soubojový systém je zajisté velkou částí celé hry. Trochu jsem doufal, že vývojáři využijí DLC na nějaké ty experimenty se svými nepříliš povedenými mechanikami, ze kterých musím jednoznačně zmínit stealth pasáže. Ty jsou velkou bolístkou již od dob posledních dílů série Yakuza. K žádnému přepracování ale nedošlo. K samotnému plížení navíc dostal Kaito do vínku nové schopnosti. Jak hra sama říká – Kaito je alpha samec. Má tak zlepšený čich a sluch, což využije především ve víru velkoměsta. Pokud někde zaslechnete mňouknout kočku, měli byste to prozkoumat. Cítíte odpadky? Poblíž bude skrytý předmět.

Přečti si  Prohlížeč Google Chrome vám brzy umožní dělat si poznámky přímo na navštívených webech

Kaito Masahuru ale úplně nezapomíná na svou roli komika a společně se skvěle napsanými vedlejšími postavami vás bude celou dobu obdařovat skvělým humorem, který je pro vývojáře z Ryu Ga Gotoku tak typický. I transformace hlavního hrdiny z nepříliš seriózního detektiva v plně angažovaného a zapáleného vyšetřovatele mě nenechala chladným. První věc do mě po dohrání tohoto přídavku napadla tak bylo přání, aby se Kaito dočkal další větší role, ať už v dalším DLC, nebo přímo ve své hlavní hře.

The Kaito Files i přes své nesporné kvality dojede na skutečnost, že prodejnost her od Ryu Ga Gotoku není příliš zářná, a to včetně Lost Judgment. A je to velká škoda! Příběh detektiva Kaita stojí za pozornost všech fanoušků detektivních případů. Příběh plný zvratů obohacují i charismatické vedlejší postavy a unikátní smysl pro humor.

Vývojáři: Ryu Ga Gotoku

Vydavatelství: SEGA

Datum vydání: 28. března 2022

The Kaito Files DLC
9
recenze-lost-judgment-the-kaito-files-ve-jmenu-otce-syna-a-jejich-pohresovane-matkyPříběh detektiva Kaita stojí za pozornost všech fanoušků detektivních případů. Příběh plný zvratů obohacují i charismatické vedlejší postavy a unikátní smysl pro humor.