Jak lépe trávit tyto mrazivé zimní dny, než s dobrým čtením v jedné ruce a teplým čajem v ruce druhé? Nakladatelství CREW přichází s duhým dílem mangy o Chainsaw Manovi. My se v této recenzi podíváme na to, jestli si následovník slibného startu udržel kvalitu.

Druhý díl přímo navazuje na díl první, takže se ocitáme v boji mezi Dendžim a Netopýřím ďáblem. Ten podcenil nejen Dendžiho sílu, ale také jak velká je pro něj motivace pomačkat si prsa Power. Přesně to mu totiž slíbila za pomoc při pátrání po jejím čtyřnohém kočičím  mazlíčkovi. Co na druhou stranu podcenil Dendži je fakt, že i Netopýří ďábel má více romantiky v životě než on, má totiž přítelkyni- Pijavičí ďáblici. Naštěstí však ani Dendži není na vše sám, na scéně se objevuje Aki a velmi epicky nám poprvé ukazuje svou sílu.

Co se Akiho týče, autor mangy Tacuki Fudžimoto velmi chytře do pár stránek zakomponoval nejen jeho minulost. Jedním vrzem také představil hlavního padoucha jménem Střelecký ďábel. Tyto stránky si můžete přečíst níže. Jak už vám určitě dávno došlo, jména ďáblů jsou velmi vypovídající o jejich schopnostech. Střelecký ďábel se jednoho dne prohnal několika zeměmi a během pár minut si na pažbu udělal stovky tisíc zářezů za každou lidskou smrt, včetně tedy rodiny Akiho. Co je na něm možná ještě zajímavější je fakt, že po svém „Yeagerovském“ výstupu zmizel.

Manga je plná humoru, nicméně budete muset zhodnotit sami, jestli padne na úrodnou půdu. U mě to bylo tak půl na půl, občas trochu moc dětinské. Co bych však ráda zmínila, že i ač je Dendži docela úchylák (nebo teenagerský chlapec), nikdy nic nedělá bez svolení žen, které se těší jeho zájmu (všechny). To je docela osvěžující po tom, kolik nevyžádané „akce“ se všeobecně v mangách často vyskytuje.

Styl kresby si také svou kvalitu udržel, dynamika póz a celý příběh tak krásně podtrhuje.  Líbí se mi i fakt, že má autor svůj autentický styl. FBI agenti, kteří rádi monitorují mou historii vyhledávání mi čas od času naservírují obrázek z budoucích dílů mangy a vždy poznám že se jedná o Chainsaw Man. K vytknutní je jen občas spoilerovité rozvržení stránek, kdy některé „aha“ momenty periferně vidíte ještě předtím, než by byste měli.

Manga má 169 stránek, takže se opravdu nemusíte bát, že bych vám vykecala vše, co se v ní nachází. Vánoce jsou doslova za rohem a dovolím si tvrdit, že zakoupením tohoto díla uděláte radost kdejakému geekovi. Na třetí díl mangy se můžete těšit již v únoru 2023.

Zakoupíte zde!

Děkuji nakladatelství Crew za poskytnutí kopie pro recenzi.

recenze-manga-chainsaw-man-2-motorovka-vs-netopyrVelkolepá akční jízda plná nechuťáren, humoru a emotivních momentů pokračuje v povedeném druhém díle.