V relativně krátké době tu máme další hru založenou na anime. Fist of the North Star: Lost Paradise si nás i přes řadu svých kvalit úplně nezískal. Co ale My Hero One’s Justice? Hra z žánru, který sluší anime asi nejvíce, tedy pořádně explozivní bojovka!

Bojovky, založené na japonském, anime jsou naprosto logickou volbou vydavatelů. Vždyť právě jim sedne „over the top“ styl anime kousků jako prdel Gejši na hrnec. Pokud navíc přimícháme pestrý konktejl zajímavých a ztřeštěných charakterů, je zaděláno na úspěch.  A přesně to nám vydavatel Bandai Namco právě přihrál.

My Hero One’s Justice (dále jen MHOJ) přímo vychází ze série anime a mangy My Hero Academia. Vítejte ve světě, kde skoro každý disponuje nějakou zvláštní schopností (zde nazvané „quirk“), na pomyslný trůn ultimátního superhrdiny je tak celkem tlačenice. V konečném důsledku nejde ani tak o superschopnosti jako takové, jako spíš o to, co má dotyčný v srdíčku (smrk).  Ultimátní hrdinové by si však mohli pouze točit celý den prsty mlýnek s nohami na hoře, kdyby neměli i adekvátní soupeře. Na hráče tak v MHOJ čeká k pokoření celá Liga Superpadouchů.

Tohle bude pěkně bolet

Barevný řízený chaos

Pokud jste hráli některý z dílů Naruta, bude vám MHOJ hodně povědomé. Oproti bojovkám typu Mortal Kombat se totiž charaktery nepohybují pouze ve dvou rozměrech, ale sviští si to ve všech směrech a často více ve vzduchu než na zemi. Sviští, je to pravé slovo, protože pro MHOJ je neustálý rychlý pohyb a změna pozic na bojišti naprosto stěžejním prvkem. Ve hře si sice nemusíte pamatovat desítky kombinací kláves a ovládání je velice intuitivní, ale bezmyšlenkovitým třískáním do tlačítek projdete maximálně přes část příběhu. Každá z přibližně dvacítky hratelných charakterů má vedle základního útoku dva zmiňované quirky, které jsou tu více, tu méně originální pro určitou postavu. Kupříkladu jeden z našich oblíbenců Shoto Todoroki dovede klouzat na vyvolaných ledových krách stejně dobře, jako rozpoutat ohnivé inferno, které z životů nepřátelského bijce ukousnou pořádný dílek. Vedle toho však můžete jednotlivé útoky řetězit do komb, ale nechybí ani speciální neblokovatelné údery nebo protiútoky. Velkou parádou jsou poté speciální „Plus Ultra“ útoky doprovázené animací (mezi naše oblíbené patří ta, kdy vazoun All Might vystřelí pěstí nepřítele na okružní poznávací let nad Japonskem), které z nepřítele a jejich zásoby života doslova nadělají sekanou. Tyto speciální techniky je však nejprve nutné nabít a navíc jím jde šikovným předvídáním vyhnout či úplně zablokovat.

Přečti si  Pro Starfield budou dle Todda Howarda brzy oznámeny některé opravdu dobré aktualizace

Čas od času se kvůli zběsilému tempu a pestrobarevným efektům stane, že se v chaosu na obrazovce prostě ztratíte. Stalo se nám párkrát, že jsme vlastně nevěděli, jestli právě neuvěřitelně nakládáme nepříteli, nebo dostáváme šílený klepec. K tomu přispívá i fakt, že si na moment můžete do souboje přivolat až dva spolubojovníky, kteří svými slabšími útoky poslouží zejména jako skvělý způsob k přerušení nepřátelského komba.

Hra velice těží ze zajímavé skvadry obskurních charakterů anime My Hero Academia. Zabojujete si tak například za dívku, která si myslí, že je žába, nebo za padoucha, který má přes celý obličej ruku (cizí… a s průduchy pro dýchání), no a nebo za metrového starocha ve žluté pláštěnce, který se vždy na scénu připlahočí o holi (bratranec Yody?). Bojovníků je celkově dvacet a další autoři již nyní přidávají. Bohužel ale za poplatek formou DLC. Trochu nás zamrzelo, že se za některé z nich hraje dost podobně a jejich vývážení také není úplně dokonalé. Zjevně nejsme sami, protože v online bitvách některé charaktery nepotkáte skoro nikdy. Design, animace a efekty se však povedli na výbornou. Což už nelze úplně říci o arénách, které by si rozhodně zasloužily více péče grafiků.

Pěstí příběhem i Frantovou čelistí

Hned prvním módem, který pravděpodobně vyzkoušíte, je příběh a to i proto, že funguje zejména jako hodně obsáhlý tutoriál. Příběhový mód je vzhledem k žánru  poměrně dlouhý, když nabízí ve své první části přibližně čtyřicítku kapitol. Jednotlivé části příběhu jsou tvořeny cutscénou nebo soubojem na jedno vítězné kolo… a spoustou komiksového povídání před i po souboji. Story mód je pořádně ukecaný, jednoduchý příběh o snaze přetáhnout jednoho z žáků superhrdinské akademie na stranu zla je však dost naivní a občas i trochu pitomý.  Po jeho dokončení se navíc dostanete pouze za polovinu vyprávění, čeká vás totiž ještě opáčko událostí z pohledu členů Ligy Padouchů. Jako spojovací článek mezi jednotlivými kapitoly však funguje obstojně a manga, doplněná o dabing (japonský, angličtina je dostupná pouze formou titulků), je velice pěkně nakreslená. Jen těch plků před soubojem, který klidně sfouknete do půl minuty, je trochu moc. Z popisovaného Story módu vám bohužel nemůžeme vůbec nic ukázat ani formou obrázků. Pořizování jakýchkoliv záběrů je v této sekci vydavatelem blokováno.

Přečti si  Beta verze hry Frostpunk 2 je k dispozici, hloubkový ponor do hry pojednává o frakcích a větším měřítku
Rampouchem do huby

Jak už jsme řekli, kampaň je spíše takovou rozcvičkou. Ta pravá výzva leží jinde. Čistě singleplayerový je i režim misí, kde je nutné projít sérii soubojů s jasně danými pravidly, přičemž se charaktery mezi jednotlivými bitkami dají léčit pouze za pomoci jednorázových předmětů. Někdy je tak nutné vyhrát proti daleko odolnějšímu nepříteli, nebo ho porazit v šibeničním čase. Zvláště v pozdějších mapách už jde do tuhého a bez určité znalosti charakterů se bude obrazovka s nápisem „Lose“ dostavovat dost často. Těžiště bojovek však leží v online bitvách, kde je možné soupeřit v hodnocených i nehodnocených zápasech. I v MHOJ však platí, že trénovaný hráč si začátečník povodí jako husu na provázku. Proto není od věci potrénovat v lokálních zápasech proti umělé inteligenci, nebo třeba babičce na jedné konzoli/počítači. Autoři během našeho hraní dodali formou patche i obligátní Arcade mód se sérií čím dál obtížnějších klání. Nabídka módů je tedy vcelku pestrá a díky tomu si slušně zahraje harcovník i nováček.

My Hero One’s Justice plní funci relativně nenáročné bojovky zdatně. Díru do světa sice neudělá, ale díky po většinu času funkčnímu soubojovému systému s jasnými pravidly, která si dokáže i začátečník osvojit během pár hodin, a slušné porci módů, není problém hru doporučit. A to nejen fanouškům anime, ale i těm, kteří o My Hero Academia nikdy neslyšeli.

Vývojáři: Byking

Vydavatel: Bandai Namco Games

Datum vydání: 26. října 2018