Recenze: Patapon 2 Remastered – V rytmu bubnů až na konec světa
Domů » Hry » Novinky » Recenze: Patapon 2 Remastered – V rytmu bubnů až na konec světa

Hordy okatých pidižvíků se šikují do zástupů. Luky, oštěpy i meče čekají na první pokyn hráče. Pochodem vpřed, útok, či obrana? Bez vyťukání příslušné sekvence je rázem z roztomilé armády plech placiček. Svérázná rytmická strategie přichází na PS4 v Remasteru druhého dílu.

Recenzovaná verze: PlayStation 4 Pro

Že vám jméno Patapon vůbec nic neříká? Úplně se vám nedivíme. Vždyť všechny tři hlavní díly série vyšly před více než dekádou na dnes již letitém “PSPéčku”. Až do remasteru prvního dílu z roku 2017 tak zůstaly “velké” konzole ošizené o unikátní rytmické strategie studia Pyramid. Co si budeme povídat, fanouškovská základna Patapon her asi nepatří mezi ty největší, rozhodně je však oddaná a nadšená. Ať už jste fajnšmekr, co má všechny PSP díly poctivě odmačkané, nebo zaujatý nováček, Patapon 2: Remastered by vás neměl minout.

Druhý boss si na hráče kromě ostrého zobáku přichystal i jedovaté větry

Čtyři tóny základ úspěchu

Patapon má v záloze zatraceně silný trumf, podobnou hru jste totiž nejspíš ještě nehráli. Nárůdek hrdinných Pataponů totiž v akční fázi hry ovládáte příkazy, vyťukávanými v rytmu opojných bubnů. Vybubnováním čtyř tónů ve správném pořadí vaše sestavená armáda buďto zamíří vpřed, zaujme obranné postavení, nebo zaútočí. Příkazy je k úspěchu mise potřeba pečlivě řetězit, čímž se zlepšuje i útočná síla nakrknutých jednooček. Drcením šipky vpřed tak ničeho nedosáhnete.

Misí je požehnaně, většinu navíc budete opakovat pořád dokola

Princip hry je ve své podstatě velice jednoduchý, místy působí bohužel i trochu ploše, s kombinováním tří popsaných příkazů si vystačíte po většinu času, který v úctyhodném počtu úrovní strávíte. Vyťukávání rytmických příkazů dokáže být uhrančivé i úmorné zároveň. Hře podle nás v akční fázi chybí výraznější možnost ovlivnění hráčem. Jasně, časem získáte možnost vyvolání poměrně složitých “zázraků”, ale z neustálého klepání PATA PATA PATA PON; PON PON PATA PON vám začne už po hodině hraní zákonitě vyhrávat.

Některé úrovně se po prvním projití změní takřka k nepoznání

Mnohé úrovně jsme prošli tím způsobem, že nám relativně brzy odpadla celá přední linie, zbytek jsme už odkroutili s přeživšími jednotkami na dálku a hrdinou, který se po smrti za pár sekund opět oživí. Co si budeme povídat, bezduše pižlat dlouhé minuty nepřátelskou tvrz třemi panáčky kdovíjaká zábava není. Zoufale jsme postrádali například ukazatele životů nepřátel. Nikdy tak vlastně nevíte, jestli jste ostudně selhali, nebo vašim svěřencům zbývalo vrhnout dvě kopí a bylo vyhráno.

Centura nám dala zabrat, dokud ji nepokropíte deštěm, je neviditelná

Až na konec světa!

Patapon 2 představuje poměrně jednoduchý a přímočarý příběh. Hráč v roli všemocného božstva musí dovést svůj oddaný kmen Pataponů až na konec světa a najít tajuplný poklad. V tom vám samozřejmě braní nejeden nepřátelský kmen, spousta naštvaných bossů, ale třeba i zrádné počasí. Příběhové peripetie příliš vnímat nebudete, průpovídky jednotlivých postaviček příliš zajímavé nejsou, vzhledem ke hře jako celku, to však příliš nevadí.

Svoji soukromou armádu si upravíte k dle chuti… a současných možností samozřejmě

Před každým výletem do světa musíte svůj tým bojechtivých panďuláků náležitě připravit. Jako odrazový můstek vám poslouží vesnice, kde je možné vytvářet nové typy Pataponů z nasbíraných surovin, nebo povyšovat již mnohými bitvami zocelené svěřence na vyšší úroveň. Možností je vcelku hodně, vzhledem k menší kontrole nad bojištěm v akční fázi si však různorodost panďuláků příliš neužijete. Ve vesnici si také můžete zahrát některou z miniher, které řádně prověří smysl pro rytmus. Trochu nepochopitelně ve hře chybí multiplayer, ačkoliv hru více hráčů původní verze Pataponu 2 umožňovala. Mód Patagate tak slouží jen jako další možnost pro získávání surovin, jen zde skvadry jednotek nahrazují hrdinové. Škoda.

Zmíněné vylepšování jednotek je stěžejní prvek hraní, na vyšší obtížnost si s sebou nese bohužel jeden nešvar – nutný grind. Už jsme se zmínili, že akční fáze hry je do jisté míry omezená co do počtu možností, jak se s danými situacemi vypořádat. I když tak budete mačkat rytmická kombíčka sebelépe, opětovnému procházení již prošlých úrovní, lovení monster a střádání vybavení se prostě vyhnout nedá.

Lootu jsme nastřádali požehnaně… k jeho získání je však potřeba úroveň zdárně dokončit

PATA PON, CHAKA, DON

Co by to bylo za rytmickou hru bez hudby? Ač může hudební podkres na první poslech působit chaoticky až nepříjemně, cestu si k němu určitě najdete. Některé skladby jsou vyloženě hypnotické a hráčovy prsty vyťukávají příkazy do rytmu skoro automaticky. Patapon se pyšní nadčasovou, i když pro někoho asi trochu infantilní grafikou. Její schematičnost je však na místě, protože i tak je občas obtížné vyznat se v dění na obrazovce. Remaster na nás však v některých ohledech působil malinko odfláknutě.

I lovná zvěř se dokáže bránit

Například předělové scény zůstaly v původní kvalitě, ano v kvalitě 12 let staré hry pro handheld PlayStation Portable! Podobně jsou na tom i obrazovky s tipy a jejich font. Upřímně, Pataponu prostě sluší více obrazovky přenosných konzolí, než širokoúhlé televize… jenže remasterované verze na dnes již prakticky mrtvou Vitu se dočkáme jen těžko. Původní je naštěstí dostupná.

Mód Patagate v Remasteru bohužel multiplayer neobsahuje

Patapon 2 Remake není i přes značné rezervy špatná či zbytečná hra. Vlastně naopak. Díky svému originálnímu pojetí ji není problém doporučit hráčům, kteří rádi objevují nové věci. Pod zvláštním vizuálem a nezvyklými prvky hratelnosti se skrývá pořádně dlouhé a neotřelé dobrodružství, které nám bohužel ve své akční části přišlo malinko ploché.

Vývojáři: Pyramid, Japan studio

Vydavatel: Sony Interactive Entertainment Europe

Datum vydání: 30. ledna 2020

Cena v PS Store: 409,-

Velikost hry: 1.9 GB

Multiplayer: Ne

Platformy: PlayStation 4 (Recenze), PlayStation Portable (původní verze)

• Grafika - 7/10
    7/10
  • Soundtrack/zvuk - 8/10
    8/10
  • Příběh - 5/10
    5/10
  • Hratelnost - 5/10
    5/10
  • Zábava - 5/10
    5/10
  • Herní doba - 9/10
    9/10

Série Patapon přinesla skvělý nápad, jehož implementace však není úplně bezchybná. I když jsme hru v recenzi nevychválili do nebes, rozhodně ji zkuste. Za nevelké peníze dostanete pořádnou porci zábavy a kdo ví, třeba se do rytmu Pataponu zamilujete natolik, že se vám do nejnovějších herních pecek nebude jen tak chtít vrátit.

+ Nadčasová grafika a rytmická hudba
+ Odlišnost od prakticky všech her na trhu
+ Možnosti úpravy armády