Vězměte starý automatový rail shooter, přidejte trochu akce z Johna Wicka a základní herní principy Beat Saberu, promíchejte a dostanete Pistol Whip.

Tato VR záležitost se dostává do knihovny PlayStation hráčů až třičtvrtě roku po své premiéře na PC VR zařízeních. Tam zazářila již v listopadu 2019 a od svého uvedení ji autoři z kanadského studia Cloudhead Games stačili ještě trošku doladit a nacpat dodatečným obsahem.

Jak bylo naznačeno v úvodu, tato VR záležitost kombinuje tzv. rail shooter – tedy akční střílečku s předem definovanou trasou průchodu, kdy jako hráč ovládáte zbraně, míření a úhyby, zatímco směr a rychlost průchodu ovlivnit nemůžete. Základní herní princip pak doplňuje předem definovaná mapa s pevně nastavenými pozicemi nepřátel a především rytmus doprovodné hudby, který – stejně jako například v Beat Saberu – bude určovat doporučný rytmus zásahů.

Narozdíl od rozsekávání kostek světelnými meči je vám zde dána větší volnost. Nepřátelé od vás stojí dále, hudební beaty jsou rychlé a střely z pistole také. Plánovaný zásah protivníka si tedy můžete rozložit do delší časové osy a ani pořadí sestřelovaných nepřátel není pevně dané.

Herní mechaniku zpestřuje ještě možnost uhýbat projektilům a praštit protivníka pistolí, vyskytuje-li se ve vaší blízkosti. Odtud také pochází název hry Pistol Whip (z anglického pistol-whipping, což označuje použití střelné zbraně stylem, jakým se používají zbraně tupé).

Přečti si  RECENZE: Alienware AW2725DF - 360 Hz Monitor, je to vůbec možně využít?

Každý průchod mapou má tři volby obtížnosti a cílem je, vedle nutnosti dokončit misi, nasbírat co nejvíce bodů. Čím přesněji se zásah shoduje s beatem hudebního doprovodu, tím více bodů získáte. Rytmus hudby přitom nejen slyšíte, ale vidíte ho i všude kolem sebe – na protivnících, zdech budov, sochách nebo stromech. Vizuální stránka hry je totiž také výjimečná. Ačkoliv může na první pohled působit zbytečně zjednodušeně, má to svůj účel a skvěle dotváří atmosféru rytmické hry.

Výzvu tvoří v podstatě jen žebříčky, ve kterých se můžete posouvat stále výš. Je to však dostatečná motivace a především – hru budete hrát spíše pro pocit ze hry samotné, než z nutnosti dosahovat stále lepších výsledků. A až vás začne nudit i nejvyšší obtížnost, jsou tu pro vás modifikátory, které mohou hru zpestřit, výrazně ztížit nebo průchod naopak ulehčit. Mezi nejzajímavější patří Dual Wield, který vám přidá zbraň do druhé ruky, nebo mnou nenáviděný Deadeye, který úplně vypne asistenta míření a prověří přesnost střelby.

Přečti si  Příští měsíc opustí katalog her PS Plus 25 her, včetně několika titulů Final Fantasy

Aktuálně máme ve hře 15 levelů, každý s jiným songem. Bohužel aktuální hudební knihovna může připadat někomu málo pestrá a rytmy opakující se. Na PC je již nyní dostupný update Heartbreaker, který přidá do hry další trojici nových songů. Na PS4 dorazí o něco později. Ani tím však vývojáři nekončí a na konec roku 2020 již oznámili Action Pack v němž bychom se měli dočkat více zbraní, nepřátel a herních mechanik – to vše zasazeno do filmově pojaté kampaně.

Vývojáři: Cloudhead Games

Vydavatel: Cloudhead Games

Datum vydání: 30. července 2020 (na PC již od 7. listopadu 2019)

Platformy: PlayStation 4, PC

Michal Římal
První kontakt s herním světem v roce 1986. Takže od 8-bitů, přes první PC, Sega Master System II, dalších několik PC, Nintendo DS, Nintendo WII až po současnost. Aktuálně hraji především na PC a PS4. Vedle hraní rád čtu a věnuji se rodině.