Splatoon 3: Side Order je fantastické rozšíření hratelnosti a příběhu střílečky z pohledu třetí osoby od společnosti Nintendo s novými výzvami a herními inovacemi, které prověří odvahu i zarytých fanoušků.
DLC je přístupné kdykoli během hraní Splatoon 3 a kromě samotného expansion passu nevyžaduje nic, co by vás vtáhlo do děje. Vaše zbraně a výbava se nepřenášejí z hlavní části hry, takže se nemusíte starat o to, jak jste připraveni, čímž jsou si příležitostní i profesionální hráči hned od začátku rovni.
Po spuštění DLC se probudíte jako Eight, Octoling, kterého si fanoušci pamatují z předchozího příběhového obsahu hry Splatoon. Po výběru vzhledu vás přivítá Pearl, polovina dua Off The Hook ze hry Splatoon 2. Ta vám oznámí, že její druhá polovička, Marina, je nezvěstná, načež se oba dozvíte, že se nachází kdesi ve zlověstně vyhlížející šedé věži.
Se splatguny v ruce se vydáte do věže, ve výtahu se setkáte s tajemnou novou postavou jménem Acht a začnete stoupat na vrchol, což se snadněji řekne, než udělá.
Hratelnost Side Order je naprosto stejná jako v základní hře, i když samozřejmě pracujete s vybavením, které vám hra dává, nikoliv s vaší osobní výbavou, i když to se později v průběhu lovu změní. Hlavním rozdílem je, že namísto arénových soubojů jako v multiplayeru hry budou hráči podnikat lumpárny na téma Splatoon, doplněné o různé výzvy, vylepšení zbraní a dovedností a také hrozivé následky po smrti.
Jednotlivá patra je třeba postupně vyčistit a za příchod do nich získáte žeton. Jsou to barevné věcičky, které se vkládají do palety a udělují vám řadu vylepšení, která si můžete vzít s sebou na cestu hrou. Mezi ně patří například větší poškození pro vaše splatguny, rychlejší nabíjení nebo bonusové schopnosti, jako je úhybný hod, který zraní nepřátele a zároveň vás dostane z cesty příchozím útokům. Jejich sbírání bylo zvláštně návykové a bylo skvělé při každém pokusu sestavit unikátní build a zjistit, které žetony stojí za to sebrat a jak se vzájemně dlouhodobě doplňují. Ať už dáváte přednost tomu být skleněným dělem, nebo se raději soustředíte na odepření prostoru, v DLC se najdou žetony, které se hodí k vašemu hernímu stylu, a experimentování s těmi, po kterých byste obvykle nesáhli, bylo polovinou zábavy při čerstvém výstupu na věž.
Úkoly, které v každém patře plníte, jsou pokaždé jiné, některé zahrnují vyčištění místnosti od nepřátel, obranu oblasti nebo hraní golfu. Misi, kterou budete hrát, si můžete vybrat před cestou výtahem nahoru. Jsou rozděleny podle obtížnosti, přičemž ty vyšší přinášejí nejlepší odměny, ale dají samozřejmě více zabrat. Je na hráči, aby se rozhodl, zda chce hrát na jistotu a zkusit lehkou úroveň, nebo zda chce zkusit štěstí v těžší a riskovat smrt. Toto rozložení s vysokým rizikem a vysokou odměnou funguje opravdu dobře a několikrát se mi stalo, že mě přílišná sebedůvěra přemohla a vysloužila si jednosměrnou cestu zpět do přízemí věže.
Po smrti jste vyhozeni z věže a přijdete o všechny žetony, které jste do té doby nasbírali, což může být naprosto zničující, když jste do hry vložili tolik času a úsilí. Přesto vám to nikdy nepřišlo nefér nebo nespravedlivé, vaše úmrtí jsou do značné míry otázkou dovedností, a jakmile si na věž a její triky zvyknete, můžete první patra zvládnout v krátkém čase a vrátit se zpět na trať.
Existuje způsob, jak získat permanentní vylepšení pro vaši postavu, a to stopováním Mariny. Jakmile ji zachráníte, objeví se v základně věže a prodá vám různé dobroty, které vám pomohou na vaší cestě, jako jsou životy navíc, zvýšená obrana a dokonce i nějaké žetony, které můžete zamíchat do nabídky věže.
Některé dobroty a nové zbraně si můžete odemknout také prostřednictvím obrovské skříňky, k jejímuž otevření jsou potřeba klíče nalezené v určitých patrech. To vám dá možnost vyměnit si zbraň, nejlépe za tu, kterou používáte v hlavní hře a kterou umíte používat.
V některých patrech se vrhnete do boje s kolosálními bossy, i když jejich variabilita byla vlastně docela nedostatečná, což se dá upřímně říct o výzvách ve všech patrech. Po několika průchodech hrou si rychle uvědomíte, že úkoly, které musíte splnit, nejsou příliš rozmanité, což může být někdy při dlouhém hraní DLC na škodu.
Přesto jsem byl příjemně překvapen, jak náročné toto rozšíření může být. Jako člověk, který svého času hrál už pěknou řádku rogue-liků, jsem si s potěšením uvědomil, že překonání této hry si vyžádá pěkných pár hodin mého času, což je skvělé vidět vzhledem k tomu, že se jedná o placené rozšíření. Nejvíce jsem si rozhodně užil těžší mise, protože mnohé z nich vyžadovaly pečlivé soustředění na okolí, často interakci s cílem, zatímco se na vás hrnuli nepřátelé. To mě podněcovalo k podivnému taktizování s rozmístěním, ujišťování se, že mám značnou část terénu pokrytou inkoustem, a občas i k farmaření nepřátel, abych si vybudoval ukazatel superpohybu.
Co se týče stylu rozšíření, vypadá nádherně. Design světa dostává nejvyšší hodnocení, protože černobílá oblast, ve které se ocitnete, je pro herní sérii známou svými zářivými barvami rušivá, a dokonce se ukázalo, že je občas docela zlověstné vidět svět zbavený své podstaty. Každé patro se navíc proměnilo v prázdné plátno, které ke konci představovalo nádherné, inkoustem pokryté mistrovské dílo, kde jste mohli sledovat každý pohyb, který jste museli udělat, abyste úroveň dokončili. Soundtrack byl také jako obvykle na jedničku, opět navozoval potemnělou atmosféru, která vás nutila přemýšlet, co přesně se na tomto místě stalo a jak to napravíte.
Na Side Order se mi však nejvíce líbilo, jak moc se lišil od hlavní hry. Koncept rogue-likes sice není nic nového, ale pro sérii Splatoon je to novinka a já jsem byl překvapen, jak hladce se obě hry spojily. U dobrého rogue-linku je nejdůležitější, aby hráče bavil, koneckonců celá pointa spočívá v tom, že pokud zemřete, jste posláni zpět na začátek, a pokud se nebudete bavit, pravděpodobně nebudete chtít udělat druhý pokus, natož třicátý. Splatoon 3: Side Order tento pocit progresu vystihl, protože i když jsem zahynul a přišel o všechny své žetony, odsouzený začít znovu od začátku (nebo odspodu), vrátil jsem se do hry s větším pochopením toho, co mohu očekávat, a také s posíleným buildem díky Marininým vylepšením.
Byla to velká zábava a skvělý pocit konečně překonat to patro, které vám dělalo problémy, jen abyste ho při každém dalším pokusu úplně rozbili. Málokdy se mi stalo, že bych měl pocit, že v zájmu zachování vlastního duševního zdraví nemohu pokračovat, každý pokus byl příjemný, i když rozmanitost misí mohla být lepší.
Nintendo to s tímto DLC rozbilo na plné čáře a musí se jednat o nejlepší sólový obsah, který byl doposud pro tuto sérii vytvořen. Každý si v něm najde něco a nejlepší na tom je, že není nutné hrát rozšíření pro předchozí hry, do tohoto můžete naskočit bez ohledu na své znalosti série.
Pokud jste v multiplayerové části hry Splatoon 3 udělali vše, co se dalo, omrzelo vás to, nebo jen máte chuť se zúčastnit nějakého singleplayerového obsahu, Side Order vám to umožní. Obsahuje brilantní příběhovou náplň, úchvatné vizuální zpracování a hratelnost, která vás udrží v touze po dalším pokračování, i když už máte po titulcích.