Rok 2023 byl pro bojové hry dobrým rokem. NetherRealm přinesl lehký restart série Mortal Kombat, Capcom přidal obsah do svého Street Fighteru 6 a velmi hodně se mluvilo také o nadcházejícím Tekkenu 8, který nyní konečně vyšel s množstvím obsahu pro jednoho i více hráčů, novým enginem a herními mechanismy na konzole a PC. Konečně se tak na něj můžeme blíže podívat.

Recenzovaná verze: PS5

Rozsáhlá sága o rodině Mishima se datuje do roku 1994, přičemž každé vydání v této přelomové sérii pokračuje ve vyprávění jejich příběhu. Příběh Tekken 8 se točí kolem Jina a Kazuyi. V návaznosti na finále 7 si Kazuya libuje ve smrti svého otce a usiluje o úplnou globální nadvládu. Plně přijímá svůj ďábelský gen a je nyní mocnější než kdy jindy, což má za následek, že se ikony z celého světa spojily, aby jej zastavili. Zatímco Kazuya dosáhl vrcholu síly, Jin se točí ve spirále. To zahájí osobní cestu poznání, když se snaží objevit, kým skutečně je. Předvedení příběhu je skvělé díky filmovým sekvencím, které plynule zapadají do jednotlivých bitev.

Kampaň je delší než u předchozího dílu, ale stále je poměrně krátká, ale pomáhá to soustředit se na fantastický příběh. Díky tomu mají události pěkné tempo, které vás udrží u hry až do úplného konce. Jsou zde roztroušeny některé úchvatné scény, které dokonale zvýrazňují velikost příběhu. To vede k epickým setkáním, která vás ponoří do vyprávění. Existuje určitá rozmanitost hry s možností vybrat si konkurenta v turnaji Iron Fist a dokonce i v bitvě pro více osob ve stylu Dynasty Warriors, která vám umožní přemoci hordy. Ačkoli nováčci v sérii mohou mít potíže s pochopením každého aspektu zápletky, toto je zdaleka nejlepší kampaň této série a nakonec přeci jde hlavně o ten boj ne?

Zatímco hlavní příběh se soustředí na Mišimy, epizody o postavách přibližují motivy všech ostatních bojovníků. Každý člen soupisky 32 hráčů má efektní intro a outro video, které vám o něm poskytne další souvislosti. Obvykle obsahují malý příběh a humornější tón, který doplňuje rozsáhlejší ságu.

Tekken 8 se vyznačuje autentickým ztvárněním bojových umění a obsahuje řadu bojových stylů z celého světa. Díky tomu působí každý soupeř jedinečně, co se týče pohybů a způsobů útoku. Bojovníci mají personalizovaná komba a mají tendenci upřednostňovat údery nohou nebo pěstí. To znamená, že se budete muset naučit hluboký a propracovaný systém, abyste zvládli každé bojové umění. Zatímco veteráni se budou okamžitě cítit jako doma, je zde nový systém ovládání, který nováčkům umožní okamžitě se s bojem seznámit. Speciální styl je přístupnější a umožňuje rychle rozpoutat komba a žonglovat s protivníkem jednoduchými kombinacemi tlačítek. Na rozdíl od moderního způsobu ze Street Fighter 6 jej můžete kdykoli přepínat a vypínat. To pomáhá překlenout propast mezi jednotlivými systémy ovládání a může podpořit hráče na jakékoli úrovni.

Přečti si  RECENZE: MotoGP 24 - Závody v začarovaném kruhu

Novinky v herním systému

Heat System je nová mechanika, která změní váš přístup k bitvám. Je k dispozici na začátku každého kola a vy se musíte rozhodnout, kdy a jak ji spustit, abyste maximalizovali její potenciál. Pokud jste nabiti, stává se silným nástrojem, který změní ráz zápasu, nicméně můžete do něj zapojit i kombo, abyste soupeře rychle dorazili. Po aktivaci budete moci provádět nová komba, Heat Dash pro udržení tlaku a Heat Smash, což je silná série pohybů, která nepříteli ubírá slušnou porci zdraví. Ta je pro každou postavu unikátní, což jí dodává další hloubku a dává více možností, jak protivníka zneškodnit. Je to geniální systém a naprosto mění pravidla hry.

Poškození od nepřátel zanechají na ukazateli zdraví bílou část, kterou nyní můžete obnovit. Abyste tak mohli učinit, musíte hned zaútočit. Údery a určité pohyby vám zdraví vrátí, což přidává lahodný systém rizika a odměny, který z každého boje dělá napínavou bitvu. Jakmile vám klesne poslední kousek zdraví, přejdete do režimu zuřivosti. V tomto okamžiku budou mít vaše údery větší dopad, dostanete menší poškození a budete mít možnost spustit umění Rage. Jedná se o mocný pohyb, který vás může rychle vrátit zpět do boje.

Nováčci v sérii

Společnost Bandai Namco vybrala za 30letou historii série nepřeberné množství postav, které zajišťují rozmanitost. Kromě ikon, jako jsou Paul, Law a Yoshimitsu, se do boje zapojí i nové postavy. Azucena Ortiz je bojovnice MMA z Peru, která se zajímá o kávu. Je to smrtící útočnice se silnými chvaty a rychlými nohami, která se jistě stane oblíbenkyní fanoušků. Victor Chevalier je uhlazený špion, který využívá své gadgety a řadu zbraní, aby udělal se svými protivníky krátký proces. Díky svému stylu CQB je agresivním bojovníkem. Reina je poslední z nových postav, a přestože má styl karate Mashima, je to hbitější varianta Heihachiho, která osvěžuje celý vzorec. Každý z nových přírůstků doplňuje bohatství bojových stylů a vytváří tak soupisku, která se hodí pro jakýkoli herní styl.

Obsah

Tekken 8 obsahuje více obsahu než kterákoli jiná předchozí hra v sérii. Kromě standardního režimu Arcade Battle je k dispozici také Arcade Quest. Ten obsahuje lehký příběh, který se točí kolem toho, jak vaše postava stoupá v žebříčku, aby se stala nejlepším hráčem Tekkenu. Budete navštěvovat arkády v různých oblastech a bojovat proti řadě protivníků. Příběh je sice základní, ale není ústředním bodem režimu. Je zjevně určen k rozvoji dovedností hráčů. Naučíte se jednoduché i složitější pohyby a poté jsou vám zadávány mise, které vyžadují jejich provedení v soubojích. I když je prezentace s avatary ve stylu Xboxu trochu zvláštní, režim je vítaným doplňkem a skvělým způsobem, jak se naučit nové mechaniky.

Přečti si  Bloober Team a Private Division v tomto roce oznámí svou novou hororovou survival hru

AI v Tekken 8

Ghost Battle využívá sílu umělé inteligence a učí se, jak hrajete, takže můžete v podstatě bojovat sami proti sobě. Čím více hrajete, tím více se vyvíjí, aby vytvořila přesnou reprezentaci vašeho stylu. Ten se mění pro každého bojovníka, takže nakonec vytvoříte duchy pro každého. Kromě toho si můžete stáhnout komunitní duchy, což otevírá spoustu možností. Můžete budovat své dovednosti proti duchům svých přátel v rámci přípravy na to, abyste se s nimi utkali naostro, nebo zjistit, jak si vedete proti nejlepším hráčům na světě.

Kousek nostalgie

Kromě základních prvků žánru, jako jsou režimy Versus a Practice, se vrací také Tekken Ball. Poprvé se objevil ve hře Tekken 3. V této hře je třeba rozbít míč o soupeře viscerálním úderem, abyste ho srazili k zemi a snížili jeho zdraví. Je to hloupé a typické pro hravou stránku série, která přidává do tradičního vzorce bojových her zajímavé zpestření. Do směšnosti série se můžete ještě více opřít díky rozsáhlým možnostem přizpůsobení. Nakupte si oblečení a připlácněte je na své oblíbené bojovníky, aby vypadali naprosto absurdně, a proměňte tak každý souboj v zábavnou podívanou plnou obskurní módy.

Online

Bojová hra potřebuje stabilní online složku, aby si vytvořila silnou komunitu, a Tekken 8 to umí. Díky zpětnému síťovému kódu jsou zápasy svižné a plynulé. Ve Fight Lounge se můžete procházet virtuální arkádou a snadno vyzývat ostatní a soupeřit s nimi. Díky žebříčkům, možnostem podívané a mnohému dalšímu se tento režim jistě stane pro většinu hráčů tím „nejlepším“.

Vizuální orgie

Přechod na Unreal 5 je obrovský rozdíl, který je okamžitě patrný díky pozoruhodné pozornosti věnované detailům každé postavy. Žíly na bojovnících pulzují a jejich vlasy se realisticky pohybují. Každý aspekt jejich oblečení obsahuje textury a prošívání, které kopírují jejich skutečný protějšek. Fáze mají ohromující hloubku a obsahují působivé efekty prostředí. Z úderů se vynořují částice, které umocňují dopad speciálních pohybů, a všechny tyto aspekty dohromady vytvářejí skutečně výjimečnou estetiku. Hra zkrátka vypadá neuvěřitelně dobře.

Závěr

Tekken 8 je díky svému zaměření na agresivní hratelnost nejlepším dílem série. Systém Heat je fantastický a poskytuje nové možnosti útoku pro každého bojovníka z rozmanité soupisky. Rozsáhlejší filmový příběh je sice oproti svému předchůdci vylepšením, ale vzhledem k tomu, že se jedná o pokračování 30 let starého příběhu, stále nemusí nováčky nezaujmout. Díky spoustě obsahu, stabilní online složce a zajímavým novým postavám je však Tekken 8 pro fanoušky žánru nezbytností.

Vývojář: Arika, Bandai Namco Studios

Vydavatelství: Bandai Namco

Datum vydání: 26. 1. 2024

Platformy: PC, PS5, XSX|S

Česká lokalizace: NE

Tekken 8
9
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut. Hraji téměř vše na čem se dá.
recenze-tekken-8<font size="3">Tekken 8 nastavuje nový standard v žánru bojových her a skvěle kombinuje širokou škálu postav, inovativní hratelnost, špičkovou grafiku a uživatelsky přívětivé funkce, takže je ideální volbou jak pro veterány série, tak pro nováčky. </b> </font> + Heat system<br/> + Skvělý vizuál<br/> + Skvělý boj<br/> - Režim Arcade Quest působí trochu nevýrazně<br/> - Tekken Ball je poměrně omezený<br/> - Nováčci mohou mít problém s pochopením příběhu<br/> </b> </font>