Total War, i když se to nezdá, je s námi již přes 16 let. Strategické boje, nebo tahová kampaň – obojí sice prošlo nemalou úpravou, nicméně princip je stále stejný – bojovat, obsazovat, rozšiřovat své impérium…ehm, hra opravdu není zasazená do 2. světové jak se může zdát, místo toho oponuje vlastním fantasy světem. Pojďme se podívat, jak se pokračování s podtitulem „Warhamer II“ povedlo.

Série Total War je dnes spíše old school záležitostí a nabízí víceméně to nejlepší ze svého žánru. Jedná se o kombinaci tahové strategie s prvky RPG a real-time bitev, které si sami dirigujete. Za roky své existence prošla celá série mnoha změnami, od středověku a Evropy se totiž dostáváme až na fantasy kontinenty – a to je veliký kus cesty. Když už fantasy, tak se vším všudy – Na začátku kampaně si vyberete jednoho z osmi šlechticů za kterého budete kampaň hrát. Hrdinové jsou rozděleni do 4 ras – Vznešení elfové, Ještěři, Temní elfové, nebo Skaven – tak trochu zmutovaní kryso-krtci. Každá z nabízených ras má pochopitelně svou armádu a různé výhody, či nevýhody.

Další hurikán!

Jenda z hlavních rolí příběhu je magický vír Vortex, nad kterým budete chtít převzít kontrolu. Má to ale háček, rozhodně nejste jediní, kdo jej chce pro zkrotit pro sebe. S nepřáteli budete bojovat na poměrně rozmanitých kontinentech –  Naggaroth, prosluněná Lustrie, Southlands, nebo Elfský ostrov Uthuan. Dalo by se říct, že na každém kontinentě potkáte jinou rasu. Škoda je, že do hry autoři nepřidali Souboje na moři. Máte sice možnost bitvu simulovat, tam však vyhrávají větší čísla, a ne Vaše strategická dokonalost.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

bojiště

Keř, strom, textura trávníku…

Hru pohání TW Engine 3 – ano, je to 64bitová verze enginu na kterém stojí i Total War Empire z roku 2009. Na to, že se nejedné grafické hody nás upozorní už systémové požadavky hry které jsou velmi nízké a to: 5GB RAM, Intel Core 2 Duo, nebo GTX 460, jsou to požadavky sice minimální, ale doporučené nejsou o moc větší. I přesto, že prostředí bitev působí tak trochu nedodělaně, kontinent na kterém se mimo bitvu nacházíte je poměrně pěkný. Ano, mohlo to být lepší, ale na druhou stranu se přeci jen jedná o strategii, takže si nestěžujme.

Neustálý růst

Velmi důležitým herním prvkem je vylepšování a to ve smyslu neustálého zkoumání technologií, vylepšování budov, armády, nebo šlechtice. A kde že sebereme pracovní sílu? Vyhrajete-li bitvu, máte 3 možnosti co udělat se svými zajatci. Buď je zabijete, vyměníte za výkupné, nebo je necháte aby pro Vás pracovali. Každá možnost nabízí určité výhody. To je jen zlomek z možností voleb, před které Vás hra postupně postaví, a na základě Vaší zvolené cesty se postupně budete muset přizpůsobit hernímu stylu.

Na závěr

Herní doba se rozhodně protáhne díky hratelnosti v závislosti na výběru rasy. Hra Vás, i přesto, že nepatří mezi grafické skvosty, vtáhne svou dychtivou atmosférou a pokud jste nováčky v žánru, pak bych doporučil zkusit nějaký méně náročný titul. Hra na Vás chrlí informace ze všech stran a nejspíš se velmi brzy začnete ve všem ztrácet. Jestli Vám strategické budování impéria není cizí, pak bych titul doporučil všemi deseti.

Vývojáři: Creative Assembly

Vydavateľ: Sega

Datum vydání: 28. září 2017