Když The Astronauts opouštěli své předchozí studio People Can Fly poté co ho celé získal Epic Games, udělali to s tím, že založí společnost, kde je příběh na prvním místě. Witchfire má blíže k Hunt: Showdown než k debutové hře studia The Vanishing of Ethan Carter. The Astronauts vytvořili ve Witchfire spojení FPS s roguelite punishmentem, extrémně těžkou obtížností a velkou navýkovostí.

Po šesti letech od svého odhalení vstoupila hra Witchfire do předběžného přístupu a je to každým coulem nelítostný pád do čarodějného pekla přesně jak vývojáři z The Astronauts slibovali.

Hra Witchfire byla vždy prezentována jako dovednostní střílečka a je překvapivé, že se tato vize zhmotnila tímto způsobem. Méně je potřeba pohybu (viz Apex nebo COD), A velký důraz je kladen na rychlé a pečlivé umisťování střel, positioning a kontrola výdrže. Obsah je v předběžném přístupu poměrně omezený, Ale hra je velmi dobře optimalizovaná a téměř bez bugu.

Hra Witchfire je postavena na myšlence opakovaných výprav – cílem je zabít Witch’s Familiar bosse dané oblasti, ale většinu času budete zabíjet rozmanité druhy nepřátel, sbírat „čarodějnický oheň“ pro zvýšení úrovně a obstarávat zakleté poklady pro papeže. Zbraně, kouzla a magické předměty, které vyzkoumáváte mají tři neznámé schopnosti a po splnění určitých podmínek se odemknou. Proveďte s určitou výbavou dostatečný počet požadovaných akcí a její vlastnosti se zlepší – například kritické zásahy mohou vyvolat zmražení a po nabití zbraně bude dávat větší poškození. Zemřete-li před útěkem portálem zpět do Ermitoria, které je začátkem i koncem každé cesty, tak většinu cenných surovin necháte v místě úmrtí a máte jeden pokus na získání nasbíraných zásob zpět. Je to cyklus, který by vám měl být povědomý, pokud jste hráli jakoukoli hru prodchnutou souls cítěním, od Dark Souls až po Lies of P.

Přečti si  Podrobné informace o hře F1 24 - aktualizovaný model pneumatik, aerodynamický model, nastavení pohonné jednotky a další informace

Witchfire se stane Witchfirem, jakmile pochopíte, že zvyšování Vaší úrovně v konečném důsledku ztíží Váš zážitek. Vaše výbava a zbraně se sice každou výpravou a návratem zlepšuje, ale přímou úměrou na vývoji postavy se velmi stěžuje i Váš herní svět. Tohle je cyklus, který je sice velmi návykový, ale zároveň Vás trestá za to, že levelujete Vaši postavu a hru hrajete. S tímto základním pravidlem Witchfiru jsem měl osobně problém. Například v Destiny po grindu se Vám hraje lehčeji, máte lepší zbraně větší light. To ve Witchfire neplatí. Každou novou úrovní se svět kolem vás stane více nebezpečným, objeví se nové pasti, nové eventy, větší síla mobek atd. V levelu 38 ve kterém jsem dokončil Early acces je hra velmi obtížně hratelná a místy až nepříjemná a to podle mě kazí zábavu.

Hra prozatím trpí ne dobře fungujícími mechanismy např. Vazba léčivých elixírů na sběr bylinek působí nemístně, přičemž tyto nedílné zdroje jsou napříč prostředími téměř nepostřehnutelné a je jich málo, u druhého bosse mi dvakrát došlo střelivo a neměl jsem ho kde vzít, takže by to rozhodně chtělo bedýnku u Bosse. Tři místa portálu, kde se zrodíte do mapy mi přijdou jako málo. Veškeré pasti jsou nezábavné a jen nepříjemné, raději bych měl ve hře více nepřátel než totem, co stojí uprostřed cesty a já musím hledat po okolí malý orb který musím střelit abych mohl projít. Absolutně nerozumím tomu, proč ve hře není odměna za poražení Bosse, třeba zbraň, relic amulet nebo prsten. Pokud Vám dojde stamina obrazovka se rozmaže a vše jde špatně vidět, ukazatelé útoků na obrazovce potřebují předělat, při velkém boji, kde na Vás útočí nepřátelé z více stran je vše nepřehledné.

Přečti si  The Battle of Five Armies je hra prověřená hra ze světa Pána Prstanů

Ale The Astronauts poslouchají komunitu a momentálně zlehčují obtížnost. Nepříjemný event Calamity přichází měně často, Hand cannonu byl zvětšen dostřel, jeho původní verze dostřelila asi na deset metrů😊.  Násobí počet bylinek ve hře pro lektvary atd.

Důležité je, že hra je velmi zábavná se skvělou atmosférou grafikou skvělou optimalizací. A pokud The Astronauts i nadále budou poslouchat komunitu a odstraní nepříjemné věci a nesmysly kazící herní zážitek a postaví hratelnost hry na zábavných základech, jako je samotná střelba a boj, které už ve hře jsou, tak má hra velmi velký potenciál uspět. Jako milovník žánru Fps bych se, ale velmi rád přimluvil za co-op, protože ten dle mého názoru hře opravdu chybí.

Pokud chcete zkusit něco nového zábavného na poli stříleček máte rádi výzvu a nové čarodějné světy tak Witchfire v Early Access lze jen doporučit.

EDIT.: OD doby, kdy se psala tato recenze, bylo vydáno několik patchů, které původní obtížnost hry upravují tak, aby hra byla přístupnější, ale i tak stále velmi obtížná.

Vývojáři: The Astronauts

Vydavatel: The Astronauts

Datum vydání: 20. září 2023

Multiplayer: Ne

Platformy: PC

CZ/SK lokalizace: Ne

Witchfire Early Acces
7
recenze-witchfire-early-access-je-na-cem-pracovat<font size="3">Witchfire je hra plná potenciálu, který bude, doufejme jednou realizován. Hra je opravdu velmi návyková a ve chvíli, kdy milujete výzvy ji budete jen velmi těžko opouštět. </b> </font> + Návyková hratelnost<br/> + Skvělá grafika<br/> + Velmi dobrá střílečka<br/> - Nesmyslná obtížnost<br/> - Nedostatek obsahu (zatím)<br/> </b> </font>