Recenze: WRC 8 – Wrong Way!?
Domů » Hry » Novinky » Recenze: WRC 8 – Wrong Way!?

Recenze: WRC 8 – Wrong Way!?

5.9.2019

Jak můžeme poslední dobou sledovat, herní série WRC nemá právě na růžích ustláno. Do jejího rybníčku byly nasazeny pořádně velké ryby, které jí dělají neplechu a kradou zlaťáky. Za velkým odlivem fanoušků, potažmo hráčů, stojí hlavně první a druhý díl DIRTU. Podařilo se francouzskému studiu Kylotonn provézt kroky vedoucí k nápravě pošramocené pověsti, kterou si tato herní série buduje již od roku 2001?

Poslední dva díly série WRC sklidily vcelku tvrdou kritiku. Ve stoje se netleskalo, sociální sítě mlčely a herní kritici také nebyli slušně řečeno právě nadšení. Nešlo si ovšem nevšimnout razantního rozdílu mezi 6. a 7. dílem, kterému se dostalo o poznání více lásky než jeho předchůdci. S hřejivým pocitem, že série konečně kráčí správným směrem tak fanoušci očekávali již osmé pokračování herní série World Rally Championship, kterou si můžete pamatovat ještě z dob PlayStation 2.

Jak už to u závodních her v poslední době bývá, režim Kariéra zde supluje příběhovou kampaň. Zapomeňte ovšem na to, že byste si jen vytvořili avatara, podepsali smlouvu s některým týmem z nižší soutěže a šli do akce. Kariéra je ve WRC 8 o něco více sofistikovanější než se může na první pohled zdát a o něco více komplikovanější než nám přijde vhodné.

Vašim úkolem totiž nebude jen správně projíždět zatáčky a být milý na svého navigátora, ale čeká vás správa celého vašeho týmu. Kdo bude vašim hlavním mechanikem? A koho pověříte předpovědí počasí? A jak je všechny zaplatíte? To jsou přece úplně normální věci, o které se stará každý automobilový závodník, …nebo ne?

Pozornost musíte věnovat i svému kalendáři, ve kterém označujete eventy, kterých se zúčastníte. Tréninky, challenge, závody a mnoho dalších možností, které sice můžete přeskočit, ale na váš tým to bude mít neblahé účinky. Pomineme-li samotné závodění, tak velmi zajímavými událostmi jsou v Kariéře ty, které se ve vašem kalendáři skrývají pod označením Extreme Condition. Automobil, který vám zde váš tým svěří, je povětšinou v naprosto zdevastovaném stavu a vaším úkolem je dostat se s ním za cílovou čáru. Plněním těchto úkolů či jiných týmových předpokladů je možné získat nejen více XP bodů, ale i peněz, které vám vaši kariéru usnadní. To ostatně peníze v motorsportu dělají už dlouhá desetiletí.

Pokud nepatříte mezi fanoušky kancelářské práce a papírování, můžete se vrhnout na mód Sezóna, který je od všech nesmyslných přidaných hodnot oproštěn a vy si tak musíte dělat starosti jen s ostatními soupeři a fyzikou, která zde potrápí i zkušenější jezdce. Největším protivníkem vám bude vaše mysl. WRC 8 už není ta arkáda, za kterou ji poslední roky považujeme a jakýkoliv výkyv ve vašem soustředění může znamenat konec závodu a zmar ze ztracených bodů. K tomu si připočtěte absenci přetáčení času a vznikne vám hra, která svou obtížností nesedne úplně každému a leckoho by mohla velmi nemile překvapit. Co je ovšem nejdůležitější je to, že samotné řízení, pohyb po trati a ovládání je velmi záživné, zábavné a ačkoliv zde neplatí tak úplně reálné fyzikální zákony, jedná se o pořádnou výzvu, která jistě potěší mnoho z nás.

Překvapivě nejvíce zábavy jsme si užili v režimu Test Area, který je takovou obdobou Playgroundu z MXGP 19 (recenze/gameplay). Otevře se vám v něm mapa, na které si můžete zablbnout ve stylu Kena Blocka nebo vyzkoušet všechny typy povrchů (s výjimkou sněhu), které na vás ve hře čekají.

Finsko, Německo, Turecko, Wales, Španělsko, Austrálie, Monte Carlo, Švédsko, Mexiko, Francie, Argentina, Čile, Portugalsko, Itálie

V dlaždicovém hlavním menu dále najdete položky jako Trénink nebo Quick Play, ve kterém máte ihned k dispozici všechny licencované vozy, piloty i tratě. Pokud patříte mezi gaučáky, kteří rádi zapaří s kámošem, je tu pro vás i možnost split-screenu a multiplayeru, kde můžete poměřit své síly s ostatními. (Během našeho testování nebyly servery pro online závodění k dispozici.) Vcelku překvapivým rozhodnutím je odstranění oblíbeného režimu Hot Seat, ve kterém jste se role řidiče a navigátora ujali vy a váš kamarád. Prosby herní komunity nebyly vyslyšeny ani v případě in-game klubů a VR podpory.

Stačí jen pár centimetrů od trati a hra vás začne odpočítávat

Faktor, který hru v dnešní době prodává nejvíce, je grafické zpracování a technický stav hry. Hra se na povrchu tváří velmi kvalitně a za detailní zpracování vozů a tratí si Kylotonn zaslouží palec nahoru. WRC 8 jsme testovali na konzoli PlayStation 4 Pro, se kterou si bohužel hra příliš nerozuměla. Neskutečně dlouhé nahrávací časy a propady fps, se kterými se vždy objevilo i zasekávání zvuku, nás nejednou přiměly vstát od obrazovky a se znechuceným výrazem a nějakým tím neslušným slovíčkem na jazyku zavřít aplikaci. Opravný Day-One patch by měl ovšem vyjít, jak už název napovídá, zároveň se hrou v den vydání.

Dalším bodem na seznamu velkých zklamání je model poškození. To, že jste šli třikrát přes střechu nebo že jste to v maximální rychlosti nabořili do betonového patníku, což mimochodem zní jako když vám upadne na zem plechovka od pití, na vašem autě nikdo nepozná. Čekat můžete leda tak prohnuté plechy či rozbitá okna a zrcátka. Čímž se vracíme k dílu s pořadovým číslem 7, který měl dle našeho názoru nejen lepší ztvárnění deformací, ale i lepší fyziku reakce vozu na okolí, čehož si lže všimnout hlavně na zasněžených tratích.

WRC 8 je v základu slušná a zábavná závodní hra, kterou lze bezesporu označit za zatím nejlepší díl série a kterou ke dnu sráží jen a pouze technický stav, obsah a model poškození. I přesto, že DIRT 2.0 dál neochvějně zůstává na svém trůnu, mohlo by WRC 8 potěšit zejména ty hráče, kteří před simulátory dávají přednost o něco méně hardcorovém pojetí a zabavit je tak na dlouhé desítky hodin.

Vývojáři: Kylotonn

Vydavatelství: Big Ben Interactive

Cena digitální kopie:  1499,-