Wrestling nemá v našich končinách zdaleka takovou popularitu jako MMA, či K-1, ovšem v USA je to jedna z nejvíce sledovaných zápasnických show a tak se není čemu divit, že série WWE od 2K vychází se stejnou pravidelností, podobně jako PES. Na otázku, jak je na tom nejnovější díl této wrestlingové série se vám pokusíme odpovědět v následujících řádcích.

Hned na úvod je třeba říci, že nový díl se od těch předchozích až tak příliš neliší a to i přes to, že ji pohání nový engine a hra má svá pozitiva i negativa.

Nejprve vezměme na přetřes pozitiva. Nový ročník má oproti těm předchozím mnohem lepší grafické zpracování a to díky novému hernímu enginu, který vylepšuje nasvícení celé hry a výrazně vylepšuje i pleťové tóny. Zápasníci již tak nepřipomínají voskové figuríny, jak tomu bylo v minulosti. Bohužel ale mohli vývojáři ještě o něco více zapracovat na celkových detailech, jako například vlasech zápasníků, které stále vypadají a chovají se nepřirozeně. Ale zpět k pozitivům, mezi ně rozhodně patří i fanoušci, kteří v aréně skandují, mávají transparenty i jednotlivě pokřikují a jsou jedněmi z nejlepších, které v poslední době sportovní a závodní hry mají. Dalším plusem je největší seznam režimů a herních módů, který kdy nejen v této sérii byl k vidění. Jako další oceňujeme opravdu obrovský výběr zápasníků, kteří kdy měli s touto sportovní show co do činění, patří mezi ně takové legendy jako: The Rock, Stone Cold, Steve Austin, AJ Styles a Shinsuke Nakamura. Jsou zde i hvězdy NXT Ember Moon, Johnny Gargano a další. Nemusíte tak mít obavy, že by zde náhodou chyběl některý z vašich oblíbenců, navíc další zápasníci do hry přibudou v rámci ohlášených DLC budou jimi například Matt Hardy, Jeff Hardy, Aleister Black a další.

Když se podíváme na druhou stranu mince tedy na negativa hry, tak mezi ně patří především komentář zápasů, který není příliš autentický a i přes to, že tento ročník má zcelá nový tým v podobě Michaela Colea, Byrona Saxtona a Coreyho Gravese, tak se dialogy neustále opakují a často se také stává, že komentátoři po chvíli zcela mlčí, jako by se snad v ringu i mimo něj vůbec nic nedělo. Občas vám může také přijít, že komentují zcela jiný zápas, než který se právě na obrazovce odehrává. V době recenzování měla hra potíže i s propady FPS, především v okamžiku kdy se do boje zapojí více zápasníků a v ringu se odehrává slušná mela, ovšem věřím, že jak už bývá zvykem vyjde brzy patch, který tento jev opraví. Další z řady nepříjemností jsou delší načítající časy hry, kterých si zejména v režimu kariéry užijete až přespříliš, každá scéna se totiž extra načítá a vy tak více sledujete loading, než samotný děj.

Přečti si  Tvůrci Kingdom Come Deliverance 2 říká, že souboje budou přístupnější, a vysvětlují, proč hra stále používá CryEngine

Co se režimu kariéry týče, tak ten prošel vylepšením. Velmi příjemný je editor postavy, který je velmi obsáhlý a umožní vám vytvořit vlastní unikátní wrestlingovou hvězdu, kterou se pochopitelně budete snažit dostat na vrchol. Během svého růstu budete procházet přes tréninkové haly a dokonce budete mít možnost potkat se s některými hvězdami WWE a dát se s nimi do řeči. I přes vylepšení je ale kariéra vcelku pomalá, repetetivní a spíše nudná a to i přes fakt, že se dostanete na hlavní seznam přes NXT o něco dříve, než v minulosti. Brzy vám začne lézt na mozek i hudba a nástup, který se neustále opakuje. Kariéra zkrátka začne brzy nudit a to nejen díky pomalejšímu progressu a o něco delším načítajícím časům, které jsem již zmiňoval. Navíc rychlost kariérního růstu je závislá na vámi vydělané virtuální měně, přičemž ne každý zápas vám přinese dostatek finančních prostředků k potřebnému vylepšení vaší wrestlingové star. Když už jsme u virtuální měny i v WWE 2K18 existuje systém Loot boxů, ve kterém vám mohou odemknout nové wrestlingové super star, pohyby, oblečení a dokonce i staty, ovšem na rozdíl od jiných her se zde za loot platí pouze a jen virtuální měnou a ne reálnými penězi.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Kde ztrácí kariéra, tam to dohání široká nabídka  herních módů, kde mezi mé nejoblíbenější patří boj v kleci, nebo v zákulisí. Hra vám nabízí řadu standardních úderů, kopů, hodů, chytání i machrovinek v okamžiku kdy se váš soupeř svíjí v předstírané bolesti. Hra nabízí opravdu pestrou škálu toho jak svého soupeře můžete napadnout. Mnoho speciálních útoků a úderů má vlastní kameru i animaci a v okamžiku, kdy se vám podaří jeden z lepších úderů, či komb, tak se spustí záznam a to z několika pohledů. Hra se ale zaměřuje především na obraty v boji, které jsou mnohdy až frustrující, protože ukazatel na odvrácení útoku (u PS4 verze je to R2) se objeví jen na vteřinu maximálně dvě a zprvu je velmi obtížné jej přesně trefit. Díky tomu jsem hlavně ze začátku dobře rozjetý zápas nakonec prohrál, což dokazuje i mé gameplay video. Budete si také muset zvyknout na to, že vám postava po několika úderech bude jen bezvládně ležet na zemi, nebo tupě stát v ringu a hra vám neumožní jakýkoli pohyb. Hra zřejmě čeká na to zda nepřijde některý ze soupeřových speciálních efektních útoků které jsou pomyslnou třešničkou WWE.

Nový ročník WWE 2K18 není sice díky novému enginu, který potřebuje ještě trochu optimalizovat, dokonalou hrou, ale jde o stále velmi příjemnou gaučovou zábavu u které se dokážete příjemně odreagovat. A pokud se počítáte mezi fanoušky wrestlingu, pak budete nadšeni z množství hvězd, herních režimů, i speciálních efektů, které hra nabízí. Co se kariéry týče, tak ta jak již bylo zmíněno je poměrně repetetivní a může brzy začít nudit, což je nepotěší, ale přežít se to dá.

Vývojáři:  Yuke’s, Visual Concepts
Vydavatel: 2K Sports
Datum vydání: 17. říjen 2017