Po troch rokoch sme sa dočkali pokračovania Hunting Simulator. Útočí do oblasti loveckých simulátorov a konkuruje o niečo viac populárnej sérii theHunter. Prezentuje sa reálnosťou, prepracovanosťou a množstvom vybavenia a pomôcok.

Recenzovaná verzia: PS4

Loveckých simulátorov tu určite nie je veľa. Najpopulárnejší je asi theHunter: Call of the Wild, ktorý zatienil sériu Hunting Simulator. Druhý diel z tejto menej populárnej série je naozaj blízky skutočnosti a prichádza so zatiaľ nevidenou novinkou v loveckých simulátoroch – lovecký pes. To je jediná živá duša, ktorá vám bude robiť spoločnosť pri užívaní si chvíľ v prírode. No okrem spoločnosti vám bude aj pomáhať pri love, a to nie zrovna málo.

Je z vás pravý lovec!

Prepracovanosť spomenutá už bola, tak sa poďme pozrieť na to, čo nám táto hra dokáže ponúknuť. Hunting Simulator 2 má veľmi dobre prepracované správanie zvierat na základe zvukov a pachov a ich zraku. V hre je až 33 druhov zvierat s umelou inteligenciou, takže núdza o rôznorodosť nie je. Pri love si musíte dávať pozor, ktorým smerom fúka vietor, aby vás zvieratá nezacítili, no aj na váš pohyb. Podľa toho, ako sa hýbete, vás môže vaša korisť buď započuť, alebo uvidieť, a na večeru potom ostane suchý chleba. V hre sú dostupné rôzne typy oblečení do rôznych podmienok, no aj s rôznou nápaditosťou. Tak trochu ma zaskočila takmer reflexná oranžová vesta s nízkou viditeľnosťou, no väčšina oblečenia je maskáčovo vzorovaná. Veľkým plus je aj kupovanie licencií na lov, čo pridáva na reálnosti a nie je to len o bezhlavom strieľaní. Taktiež sú v hre rôzne pokuty, napríklad za „neetickosť“ (príliš veľa striel do jedného zvieraťa), za streľbu na zvieratá bez licencie, alebo na samice niektorých druhov zvierat.

Ihriská pre lovca

V Hunting Simulator sú na výber 3 lokality pre lovenie zvery – pláne Colorada, púšte Texasu a lesy Európy. Každá lokácia má k dispozícii 2 obrovské mapy, jedna z Európskych je dokonca zasadená do Českej Republiky. Mapy sú naozaj rozľahlé, plné vegetácie a nápomocných objektov ako napríklad posedy, alebo stany určené na fast travel. Tieto objekty sa hľadajú pomerne ťažko, hlavne na mapách plných stromov, na púšti to je o niečo jednoduchšie. Hra beží na Unreal Engine 4, v ktorom sú pekne vymodelované pomôcky, oblečenie, aj pohyb hráča. No vzdialenosť vykresľovania je moc nízka na to, že hráte za lovca, ktorý hľadá korisť na stovky metrov. Grafické spracovanie prostredia ma celkom sklamalo, dalo sa s ním lepšie vyhrať. Všade opakujúce sa modely stromov a slabé textúry zeme moc oku neulahodia počas prechádzky prírodou.

Plný batoh prekvapení

Pri oblečení sú dostupné aj batohy, ktoré vám dovolia so sebou nosiť viac pomôcok a niektoré aj druhú zbraň. Výber pomôcok je naozaj rôznorodý, môžete si vybrať od vábničiek, cez ďalekohľady, až po pachové návnady a spreje ukazujúce smer vetra. Výber zbraní je taktiež veľmi pestrý. Hráč má na výber z viac ako 70 zbraní rozdelených do 4 kategórií: pušky, brokovnice, automatické pušky a kuše s lukmi. Dostupné sú aj rôzne druhy optík. Pri každej strelnej zbrani je dôležitý výber jej kalibru. Každý druh zvieraťa má určené kalibre, ktorými môže byť lovený. Nedodržaním povolených kalibrov dostanete pokutu a nebudete schopný zobrať korisť.

Přečti si  F1 24 nabídne dynamické ovládání a dosud nejrozsáhlejší aktualizaci fyziky v sérii

Pes – najlepší priateľ človeka

Môj „Shady“ je bígl cvičený na hľadanie stôp a stopovanie zvierat, každý hráč dostane tohto spoločníka na začiatku hry. Ako jediný patrí do skupiny psov „Hound“, schopných stopovať zver. Druhá skupina psov s názvom „Retriever“ dokáže priniesť malú korisť, ktorú jeho pán uloví. Poslednou skupinou je „pointer“, ktorý ukáže smerom ku blízkej malej koristi potichu pomocou svojho tela, a teda jeho pániček sa môže priplížiť ku koristi bez vydania akéhokoľvek hlásku. Každý pes si počas hry aj tvorí puto s hráčom. Treba ho občas pochváliť, pohladkať, aby bol spokojný a mal chuť vám pomáhať. Postupom času sa aj zvyšuje jeho skúsenosť a menej často sa potom stáva, že stratí stopu. Koncept loveckého psa sa mi veľmi zapáčil, pridal trošku šmrncu do hrania loveckého simulátora.

Přečti si  Série Fallout měla za jediný den téměř 5 milionů hráčů

Gameplay

Táto hra určite nie je pre každého. Milovníci lovu si isto prídu na svoje, lebo k hraniu je potreba veľa trpezlivosti, ale aj skúseností keďže hra pomerne vierohodne približuje život lovca. Korisť treba vystopovať, potichu sa ku nej priblížiť, zasadiť smrteľný zásah a potom znovu vystopovať pomocou zanechanej krvavej stopy, kde sa nachádza vytúžená odmena. Taktiež je potrebné mieriť na dôležité orgány, lebo streľba mimo nich je veľmi neefektívna a lovená zver z nich len tak ľahko nevykrváca. Stalo sa mi aj, že bizón ledva chodil po mojich výstreloch, ale keďže nemal poranené orgány, tak neumrel. Ja som mal už prázdny zásobník a teda si tam kráča asi dodnes. Zver za sebou zanecháva aj výkaly a zvyšky jedla, podľa čoho je ľahšie ich stopovanie. Trošku nedoriešené je aj to, že tieto stopy zanechávajú po sebe aj zvieratá, ktoré sú zranené a na úteku. Pri hraní som sa stretol aj s pár bugmi, a až na jeden to nijako neovplyvňovalo hrateľnosť. Ten bug ovplyvňujúci hrateľnosť bolo to, že na jednej mape som nenarazil na žiadnu zver, pravdepodobne je tam akosi pokazené ich „spawnovanie“ sa.

Záver

Hra roku 2020 to pravdepodobne nebude, no fanúšici podobných hier sa nepochybne zabavia. Pekným osviežením herného žánru je lovecký pes, ktorý trochu rozširuje stereotypný gameplay. Pre mňa obrovským mínus je absencia nejakých výziev a kampane, ktorá robí z hry nekonečný a časom až nudný herný zážitok. Taktiež nie je dostupný co-op režim, ktorý bol dostupný aj s kampaňou v prvom diele. Grafika hry veľmi zaostáva za ostatnými spektrami, a pri prechádzkach lesom, kde si má človek užívať tú krásu prírodou je to určite veľkým mínusom. Hunting Simulator 2 boduje v realistickosti lovu, a jeho prepracovanými mechanikami. Nad svojím predchodcom dominuje hlavne psím spoločníkom.

Vývojári: Neopica

Vydavateľ: Nacon

Dátum vydania: 30. 6. 2020 (PS4, Xbox One) a 16. 7. 2020 (PC)