Cory Barlog režisér God of War,  byl v posledních týdnech velmi zaneprázdněn dlouhým tiskovým turné spojeným s představováním hry novinářům, během kterého poskytl nespočet rozhovorů.

Začátkem týdne nám byla odhalena speciální techniku jak celá hra vznikala bez střihu, která byla odmítnuta v Crystal Dynamics, kde Cory pracoval na restartu série Tomb Raider. Málo kreativní svobody bylo jedním z hlavních důvodů, proč se vrátil do Sony Santa Monica, kde má v podstatě volnou ruku.

V posledním rozhovoru odhaluje proč jsou podle něj singleplayerové hry jako God of War tak úžasné.

Přístupnost, okamžité hraní a zábava. Dodržení slibu, který je dán na zadní straně krabice. Proto jsou hry pro jednoho hráče tak úžasné. Stále cítím jakési přirovnání k zkušenosti, kterou jsem zažíval ve škole. Tehdy to bylo s hrami následovně: nemohu se dočkat, až přijdu domů a nechám se přenést do jiného světa. Fantastické fantasy filmy z 80. let, jakým byl nepochybně i Nekonečný příběh, jsou stále inspirativní. Lidé se na mě dívají s úsměvem, když řeknu, že právě tento film je inspirativní, protože je podle nich pro děti.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Já jim však na to říkám ne, je to úžasný film! Ukazuje úžasný a kompletní svět, který maluje na obraz jeden fantastický film. Film o světě, který není naší součástí, mnoho o něm nevíme, ale velmi nás zajímá. Legend, Labyrinth, Ladyhawke … jakýkoli film z 80. let, který začínal na „L“, mohu k Nekonečnému příběhu pouze započítat. Tyto filmy mě formovaly a stále mě inspirují. “

Barlog tak apeluje zejména na schopnost her pro jednoho hráče, které vypráví úžasné příběhy a nabízejí hráčům krásné světy plné hrdinů, které hráče doslova vtáhnou do děje. Světy, do kterých se budou rádi vracet a kde odehrají dlouhé hodiny poctivého hraní pro jednoho hráče. Podle Barloga jsou hry jako Last of Us Part 2, či Final Fantasy XIII pro průmysl, který se čím dál více stává online, závanem čerstvého vzduchu a naděje.

god of war

Podle uznávaného režiséra God of War není lineární zážitek ve videohře nutně negativní prvek. Bohužel se některé z těchto her neprodávají tak, jak by si zasloužily a jak by se očekávalo. Například hry od Bethesdy a to i přesto, že dělá velmi kvalitní hry. Stále jsou tu však singleplayerové hry, které dokáží hráče zaujmout, což dokázuje například Horizon: Zero Dawn, který nedávno pokořil hranici 7,6 milionu prodaných kusů. V minulosti sám Barlog popsal God of War jako turistický autobus, ze kterého je možné vystoupit a prozkoumat místa, než se do něj znovu vrátíte a budete si dál užívat vyhlídkovou jízdu.

Přečti si  Avatar: Frontiers of Pandora přidává režim 40 FPS na PS5 a Xbox Series X/S

Cory Barlog přidal i informace o tom, jak se vyvíjelo God of War. Popisuje radost, slzy, ale i množství obětí v tvůrčímu procesu, během kterého hra vznikala až mimořádně upřímným způsobem. Byla to pro něj dlouhá a vyčerpávající cesta, plná smíchu, argumentů, zdravé dávky strachu a občasných pochybností. O God of War mluví jako o nejkrásnější věci, jakou kdy dělal a která by nikdy nevznikla bez plné podpory Sony a neúnavné práce celého týmu ve studiu Santa Monica.

God of War vychází 20. dubna exkluzivně na PlayStation 4.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno