Red Dead Redemption 2 patří mezi nejočekávanější tituly tohoto roku a z videí a informací, které máme k dispozici, se zdá, že se bude jednat o opravdu ohromný a fantastický svět, který bude plný detailů.

Dle prvních informací by měla příběhová linie hráčům zabrat něco kolem 70 hodin a a Rockstar Games se pochlubilo, že představuje největší svět, který byl kdy vytvořen. Nemluvě o multiplayerové části, která by měla být ve hře spuštěna v průběhu listopadu a která by měla být podobná GTA Online.

Za tím vším stojí roky tvrdé práce, které Rockstar a jeho zaměstnanci museli do hry investovat a již nyní se dá předpokládat, že se jim tato investice zcela jistě vyplatí. Ovšem na druhé straně se nyní studio dostává pod palbu kritiků, kteří poukazují na nedávné prohlášení spoluzakladatele Rockstar Games Dana Housera, který odhalil, že v roce 2018 pracoval vývojářský tým až 100 hodin v týdnu, aby dokončil práce na hře včas. Houser také již dříve uvedl, že studio ze sebe vydá vše co má ve prospěch Red Dead Redemption 2 a popisuje vývoj této hry jako „nejtěžší“ na jaké kdy studio pracovalo.

Přečti si  TEST: Hibloks Charging Case Unbounded - Na cestách bezpečně a s nabitou baterií

Od zveřejnění rozhovoru vydal Houser prohlášení, v němž vysvětlil, že extrémní pracovní podmínky souvisejí s „senior writing týmem“, který se skládá ze čtyř lidí, Mikeho Unswortha, Ruperta Humphriese, Lazlowa a [Housera],“ na rozdíl od širšího vývojářského týmu. Houser také vysvětlil, že 100 hodinové pracovní týdny byly pouze 3 a že „zřejmě neočekáváme, že by někdo jiný mohl pracovat tímto způsobem“.

Je však pochopitelné, proč mnozí tak rychle kritizovali Rockstar jako celek pro prvotní komentář o maximálním nasazení týmu. Crunch je známá praxe vývoje her, ve které vývojáři pracují nesnesitelně dlouhé hodiny k dokončení prací na hrách. Během této doby tráví vývojáři se svými rodinami jen minimum času, mnohdy nechodí ani spát, či spí v kanceláři, aby ušetřili čas na dopravu z a do práce a mohli rovnou pokračovat ve vývoji. Rockstar je obzvláště známý pro své crunchové praktiky vývoje, někteří poukazují na incident „Rockstar Spouse“ z roku 2010, který se vztahuje k otevřenému dopisu od manželského vývojářského páru, který tvrdil, že se zaměstnanci studia bylo zacházeno jako se stroji, protože jsou pomalu zbaveni lidskosti „v důsledku pracovních podmínek.

Vzhledem k tomu, že Red Dead Redemption 2 je ještě větší hrou než všechny dosud vydané hry tohoto studia, není těžké pochopit, proč lidé věřili, že krize ve studiu by mohla být tentokrát také mnohem větší.

Ovšem pokud si dobře pamatujete, tak Rockstar není jediným studiem, který je takto kritizován. Podobných útoků se dočkalo dříve také Bungie, či na začátku roku studio Quantic Dream a řada dalších. Mnoho z těchto kritiků se také domnívat, že je to důvod, proč je potřeba vyvinout úsilí v celém herním odvětví, aby se snížil stres, který vývojáři při vývoji her prožívají.

A co jiná pracovní odvětví, nejen výrobní, ale například i logistická, zde snad pracovní stres neexistuje? Kritizovat je vždy to nejjednodušší, ovšem něco dokázat a něčeho dosáhnout je vždy tvrdá dřina.

Red Dead Redemption 2 vychází na PlayStation 4 a Xbox One 26. října.

4 KOMENTÁŘE

    • když si to necháte líbit, vaše věc, já neudělám v roce vice jak 160 hodin navíc a maximalně 8 hodin týdně jsem zaměstnanec nikoliv otrok to co si vydělám mi bohate na život stačí, k čemu pak jsou prachy když človek stráví vetšinu dne v práci ? ja preferuju volný čas nikovil o par tisic navic ve výplatě

      • Protoze si pak mohu uzit mnohem vice veci, ve kterych bych se pak musel omezit? Aby se mi kupila financni rezerva, nebo abych si koupil auto, ktere jsem x let chtel? Penize jdou stestim dnesni doby pokud je clovek zdravi a kdo rika ze ne, tak je pokrytec a lze sam sobe.. Btw.. Je rozdil, jestli rijes v 2+1 v kralikarne s feldou, nebo v krasnem rodinnem bungalovu se zahradou a mas 6ku mazdu. Jinak na hru se neskutecne tesim, bude to asi to nejlepsi co za poslednich let vyslo.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno