Společnost Electronic Arts opět splnila slib, že bude podporovat inkluzivitu a přístupnost v herním průmyslu. Nedávno společnost odemkla 23 patentů souvisejících s přístupností, včetně inovací v oblasti rozpoznávání řeči a fotosenzitivity. V roce 2021 se tým zavázala sdílet vlastní technologie s širším průmyslem.
Společnost Electronic Arts 5. prosince zpřístupnila 23 patentů jako otevřený zdrojový kód a dala je k dispozici vývojářům třetích stran působících mimo EA. Tyto patenty se většinou týkají technologie založené na řeči a testovacích nástrojů, které rozpoznávají problémy s fotosenzitivitou.
Jedním z klíčových výsledků je zásuvný modul pro Unreal Engine 5, který zpřístupňuje technologii IRIS společnosti EA, analytický nástroj, který může vývojářům pomoci identifikovat problémy s fotocitlivostí ve hře během testování. Nyní je k dispozici zdarma a jako open-source, což znamená, že vývojáři si s tímto softwarem mohou volně „hrát“.
V příspěvku na blogu EA bylo uvedeno:
Společnost EA se již několik let snaží o co největší inkluzivitu a minimalizaci bariér mezi hráči a naší společnou láskou k videohrám. A dnes jsme v tomto duchu a v návaznosti na Mezinárodní den osob se zdravotním postižením přidali 23 patentů zaměřených na přístupnost k našemu prvnímu patentovému závazku v oboru.
Prostřednictvím tohoto závazku, který byl spuštěn v roce 2021, sdílíme naše technologie související s přístupností s širším průmyslem bez nároku na honorář, abychom mohli společně pracovat na uspokojování potřeb naší rozmanité herní komunity v EA i mimo ni.
Systém IRIS funguje tak, že identifikuje potenciální problémy ve hře, jako jsou blikající světla a sekvence, které by mohly vyvolat například epileptický záchvat. Porovnává vizuální efekty s jednoduchou základní linií, kterou sleduje v reálném čase, a vyhodnocuje, zda je sekvence vyhovující, varovná nebo chybná.
Společnost EA již dříve dodala patenty zaměřené na problematiku textu, například nástroj Fontikk, který byl zpřístupněn v roce 2022 a který analyzuje text s cílem určit jeho čitelnost.
Myslíte si, že je to od EA dobrý tah, nebo je to jen trik, jak získat pozitivní PR?