Společnost Electronic Arts opět splnila slib, že bude podporovat inkluzivitu a přístupnost v herním průmyslu. Nedávno společnost odemkla 23 patentů souvisejících s přístupností, včetně inovací v oblasti rozpoznávání řeči a fotosenzitivity. V roce 2021 se tým zavázala sdílet vlastní technologie s širším průmyslem.

Společnost Electronic Arts 5. prosince zpřístupnila 23 patentů jako otevřený zdrojový kód a dala je k dispozici vývojářům třetích stran působících mimo EA. Tyto patenty se většinou týkají technologie založené na řeči a testovacích nástrojů, které rozpoznávají problémy s fotosenzitivitou.

Jedním z klíčových výsledků je zásuvný modul pro Unreal Engine 5, který zpřístupňuje technologii IRIS společnosti EA, analytický nástroj, který může vývojářům pomoci identifikovat problémy s fotocitlivostí ve hře během testování. Nyní je k dispozici zdarma a jako open-source, což znamená, že vývojáři si s tímto softwarem mohou volně „hrát“.

Přečti si  Borderlands 4 vychází 23. září, podrobné informace o hře dorazí na jaře

V příspěvku na blogu EA bylo uvedeno:

Společnost EA se již několik let snaží o co největší inkluzivitu a minimalizaci bariér mezi hráči a naší společnou láskou k videohrám. A dnes jsme v tomto duchu a v návaznosti na Mezinárodní den osob se zdravotním postižením přidali 23 patentů zaměřených na přístupnost k našemu prvnímu patentovému závazku v oboru.

Prostřednictvím tohoto závazku, který byl spuštěn v roce 2021, sdílíme naše technologie související s přístupností s širším průmyslem bez nároku na honorář, abychom mohli společně pracovat na uspokojování potřeb naší rozmanité herní komunity v EA i mimo ni.

Systém IRIS funguje tak, že identifikuje potenciální problémy ve hře, jako jsou blikající světla a sekvence, které by mohly vyvolat například epileptický záchvat. Porovnává vizuální efekty s jednoduchou základní linií, kterou sleduje v reálném čase, a vyhodnocuje, zda je sekvence vyhovující, varovná nebo chybná.

Přečti si  Days Gone Remastered oznámeno pro PS5; vyjde 25. dubna

Společnost EA již dříve dodala patenty zaměřené na problematiku textu, například nástroj Fontikk, který byl zpřístupněn v roce 2022 a který analyzuje text s cílem určit jeho čitelnost.

Myslíte si, že je to od EA dobrý tah, nebo je to jen trik, jak získat pozitivní PR?

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno