Po nedávném oznámení, že skupina Embracer Group získává severoamerická studia a IP Square Enix, se toho dá hodně očekávat, zejména s ohledem na zapojení studií jako Crystal Dynamics a Eidos Montreals a jejich IP.
Jedna věc, která zvláště upoutala pozornost mnohých, je však skutečnost, že celý obchod vyjde na 300 milionů dolarů, což se vzhledem k velikosti obchodu a připojeným jménům zdá až neuvěřitelně málo.
Zdálo by se však, že vzhledem ke ztrátám, které Square Enix utrpěl kvůli své západní produkci v posledních letech, cena začíná dávat větší smysl. Ve skutečnosti průmyslový analytik David Gibson nedávno na Twitteru uvedl, že hlavním důvodem, proč Square Enix přijal nabídnutou cenu, byla licence Marvelu.
Od roku 2020 Square Enix otevřeně mluvil o komerční nedostatečné výkonnosti jak Marvel’s Avengers, tak Marvel’s Guardians of the Galaxy, včetně těžkých finančních ztrát způsobených zejména neúspěchem prvního z nich, a podle Gibsona oba společně vedli ke ztrátě 200 milionů dolarů za méně než dva roky, což je pro Square Enix zásadní.
Přesto, jak zdůrazňuje také Gibson, vezmeme-li v úvahu potenciál IP připojených ke dvěma studiím a připravované AAA hry, na kterých se pracuje v Eidos Montreal a Crystal Dynamics (přičemž bylo potvrzeno, že posledně jmenovaná pracuje na nové Tomb hra Raider), cena se zdá výrazně nižší, než se očekávalo.
Člověk by si myslel, že megaúspěšná franšíza Tomb Raider by sama o sobě stačila k výraznému zvýšení tohoto čísla. Přidejte k tomu fakt, že Square Enix používá peníze z této dohody k investicím do blockchainu a rázem se dohoda stává ještě více matoucí.
Strange move, plan to invest more into blockchain etc, they dont need the money. Too hard to manage overseas projects? https://t.co/BEZNDm6jv2
— David Gibson (@gibbogame) May 2, 2022
Avengers vem čert, to je mohli trknout že to bude kravina ale TGotG mě dost mrzí. Hra byla skvělá
To věřím těžká sračka