Vývojář Lego TT Games tvrdí, že cestování rifty v Ratchet & Clank: Rift Apart by se dali zvládnout i na PS3 a nejsou výkonovým kouzlem PS5.
Vývojář Lego Traveller’s Tales (TT Games) založil v roce 1989 Jon Burton, který nyní, když hovoří o Coding Secrets, dlouze hovořil o magii SSD u Ratchet & Clank: Rift Apart. Magie možná není slovo, které by použil, protože tvrdí, že to bylo možné udělat na PS4 nebo dokonce PS3.
Burton uvedl: „Způsob, jakým byla hra Rift představena před vydáním, byl celkem zavádějící. To, co bylo ukázáno jako úžasné sekvence Ratchet zipping mezi mnoha jinými světy a všechny přitom spojené do úžasných akčních sekvencí skončily jako většinou jen filmové scény nebo velmi krátké úseky s velmi omezenou hratelnosti.“
Burton nutně neříká, že se k tomu nepoužívá SSD. Spíše říká, že SSD není nutné k používání všech riftů, například Pocket Dimensions, což jsou ve hře ty menší interdimenzionální zóny nepotřebují SSD, protože je to jen jeden Rift a vždy do stejné oblasti, lze toho snadno dosáhnout na starším hardwaru. Podíl na tom mají i předměty, které by již byly k dispozici v obecné paměti, jako jsou bedny a další objekty. „Je to tedy do značné míry nebeská kopule, několik malých platforem, generických objektů a pěkné osvětlení, takže na starším hardwaru by to nezabralo mnoho paměti, zejména proto, že používá také obecné objekty, které všechny umožňují rychlé načtení“, tvrdí Burton.
Na druhé straně přenášení mezi různými světy již SSD disk vyžaduje, protože přeskakujete mezi skutečnými, hmatatelnými úrovněmi. To je klíčový rozdíl, protože v podstatě bezproblémově načítáte úroveň na úrovni. Představte si, že jdete mezi zámeckou zahradou Super Mario Galaxy a úrovní Honeyhive bez jediného probliknutí černé obrazovky. To je na starším hardwaru nemožné.
Ratchet & Clank: Rift Apart je nyní k dispozici exkluzivně pro PS5.