Rok od oznámení hry Vranygrai nyní vývojáři publikovali na Steamu rozsáhlý community update o stavu hry, kde představují technické změny a vizuál hry včetně narativu.

Ačkoliv by se to tak mohlo zdát, dlouhé ticho po oznámení hry neznamená, že projekt neprochází neustálým vývojem. Zpětná vazba byla převážně pozitivní, což mne hodně motivovalo, ale zároveň se objevily i obavy o optimalizaci a vizuální stránku hry. Obavy jsem chápal i sdílel. Proto jsem s projektem udělal malý krok zpět, a zaměřil se primárně na technickou část hry, než jsem si troufnul pokračovat s vývojem dopředu.

Zásadní proměnou je i změna módu, v němž probíhá práce na projektu. Rozsah projektu si žádal víc a víc času, a tak už nebylo dále možné to kombinovat s regulérním zaměstnáním a na hře pracovat pouze po večerech a víkendech. Ukončil jsem tak své působení v jiném studiu a od září se projektu věnuji naplno. Spolu s nárůstem věnovaného času se rozrostl i tým, podílející se na vzniku Vranygrai. Do týmu přibyla Michaela Štálová, scenáristka, Marie Benešovská na tvorbu 3D modelů a Kristína Nemcová, díky které začátkem léta ožily sociální sítě. V týmu nadále zůstává i Jan Balcar, který právě dokončuje tři nové skladby do hry.

Technické změny a vizuál

Hra se při oznámení potýkala s nestabilním frame rate (FPS), který byl značně viditelný v traileru. Samotné video toto kolísání znásobilo navzdory tomu, že při hraní dema nebylo tolik patrné. I tak jsem měl ale obavy, co se stane po rozšíření světa a herních mechanik. Hra tak prošla celou řadou optimalizací – GPU instancing, Occlusion Culling, Streaming, Batching, upravené textury i modely. Po vizuální stránce prodělalo největší změnu svícení a post processing. Nyní hra běží stabilně na 50–55 fps při rozlišení 1440p (bez použití upscalling metod). Ještě stále jsou nějaké optimalizace v plánu, až bude dokončena další část světa hry (world partitioning). Věřím, že 60fps bude pak pevné ve všech lokacích. Další plánované úpravy pak čekají ještě i svícení (a stíny) a postprocessing, kde jsem lehce limitovaný možnostmi Unity Engine, ale právě oznámené Unity 6 by mohlo značně pomoci.

Přečti si  XDefiant se spouští 21. května

Aktuální stav světa, herních mechanik a narativu

V současné době, tedy téměř rok od oznámení hry, Vranygrai disponuje hotovým světem pro vertical slice (pozn. verze, která má v základu všechny herní mechaniky a část světa pro plynulé testovací hraní). Jedná se o první část hry, přibližně 1/9 celkového plánovaného světa. Snažil jsem o zachycení atmosférické podzimní krajiny s malebnou vesnicí, hustým divokým lesem nad ní a pár mýtických slovanských lokací v jeho vnitřku k prozkoumání hráčem. Stále se primárně snažím o lehkou stylizaci patrnou v barvách, texturách i atmosférických prvcích. Obecně jsou však již nastavené všechny procesy tvorby herního světa, jehož základem je nedestruktivní přístup, který umožní rychlou tvorbu nových lokací a snadné provedení případných změn.

Zdroj: DireBadger Studio

V rámci herních mechanik je ve hře implementované již základní AI přátelských (civilních) NPC i základní mechaniky boje. S nimi byl do hry zanesen i první model frakce Avarů, s kterým se hráč utká hned na začátku hry. Kromě Avarského bojovníka a slovanských obyvatel vesnice do hry přibyly i vedlejší postavy, Jasnovidka a Stařešina vesnice. V současné době Marie dokončuje model bohyně Morany, jako první hotové mytologické bytosti. Polednice z úvodního traileru také prochází změnou a měla by se ve hře objevit začátkem příštího roku.Z globálních mechanik do hry přibylo dynamické time of the day (střídání dne a noci) a dynamické počasí. Obě mechaniky budou však nastavované i pevně během některých příběhových částí.

Přečti si  Náklady na vývoj a marketing hry Alan Wake 2 se zatím nevrátily

Zakomponování mytologie do herních mechanik prošlo také drobnou úpravou. Vranygrai je stále definován jako slovanská historická fantasy, ale spolu s Michaelou jsme nastavili “low fantasy” variantu, kde mytologie je více na hraně víry postav než hmatatelných bytostí. Velkou inspirací je v tomto film Northman. To, co hráč v roli hrdiny zažije, nebude přesně to samé, co vnímají obyvatelé světa Vranygrai. O tomto zpracování se ale ještě rozepíšeme v některém z příštích oznámení.

Michalea dále odvedla velký kus práce na scénáři hry a nyní máme kompletní scénu pro vertical slice, která by měla mít herních cca 20 minut, je plná dialogů a odkrytí základního příběhu. Kromě toho máme téměř kompletně sepsaný základní herní lore světa, který jednak nastavuje mantinely hry a příběhů, ale hráč ho bude moct i odkrývat během hraní.

Plány do budoucna

Momentálně tým Vranygrai směřuje k dokončení prvního hratelného game play dema v podobě mini vertical slice (VS). V něm se kromě prozkoumání vesnice a okolního světa hrdina setká i s prvním nepřítelem. Demo bude již obsahovat plynulé ovládání hlavní postavy, boj, dialogy, systém questů, komponovanou hudbu i první UI. Dokončení je plánované v průběhu prosince.V dalším vývoji směřuje projekt k dokončení hratelného plného vertical slice v délce přibližně dvaceti minut, kde bude rozšířený příběh a první setkání s mytologií – Morena i kompletně přepracovaný boj s Polednicí za využití prvních speciálních dovedností hlavního hrdiny.

Vranygrai kromě dokončování vertical slice čekají i další milníky. Máme hotový rozsah prvního dílu hry a k tomu sestavený produkční plán, včetně potřebné velikosti týmu. S první verzí mini VS budeme hledat vydavatele a doufáme, že plná produkční fáze hry by tak měla začít nejpozději do léta 2024.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno