V únoru Výbor OSN pro odstranění diskriminace žen přezkoumal úsilí Japonska o plnění úmluvy o odstranění všech forem diskriminace žen v Palais des Nations v Ženevě.

V té době výbor naléhal na Japonsko, aby zakázalo prodej videoher zahrnujících znásilnění a sexuální násilí, spolu s jinými formami médií, jako jsou anime a manga.

Výbor dnes zveřejnil svá zjištění a přijal poněkud měkčí postoj, který vybízí Japonsko, aby „účinně provádělo stávající právní opatření a monitorovací programy“ (japonská vláda uvedla, že ta již byla zavedena v reakci na předchozí žádost), ale tvrdila, že hry pod exhaminací „prohloubily diskriminační genderové stereotypy a posílily sexuální násilí na ženách a dívkách“.

„Výbor je obzvláště znepokojen tím, že […] stereotypy jsou i nadále hlavními příčinami sexuálního násilí na ženách a že pornografie, videohry a anime, jako je manga, podporují sexuální násilí na ženách a dívkách.“

„Výbor opakuje své předchozí doporučení (CEDAW / C / JPN / CO / 6, odst. 30) a naléhavě žádá smluvní stranu, aby […] účinně prováděla stávající právní opatření a monitorovací programy s cílem regulovat produkci a distribuci pornografického materiálu, videoher a anime, které prohlubují diskriminační genderové stereotypy a posilují sexuální násilí na ženách a dívkách. “

V tuto chvíli japonská vláda neodpověděla, ale před několika dny Kumiko Yamada z ženského Institutu pro současnou mediální kulturu napsala silně formulovanou odpověď na původní požadavky CEDAW.

Přečti si  Společnost Take-Two Interactive propustí 5 % zaměstnanců a zruší projekty, aby ušetřila náklady

Yamada-san tvrdila, že ačkoliv velmi souhlasí s potřebou chránit práva žen v Japonsku, zákaz prodeje videoher a manga v zemi s tím nemá nic společného, ​​přičemž uvádí, že sexuální násilí proti fiktivním postavám není „ Porušování lidských práv a místo toho bychom se měli zaměřit na to, kdy jsou porušena práva skutečných žen.

Také zmínila, že mnoho médií, která zahrnují sexuální násilí, je ve skutečnosti produkováno samotnými umělkyněmi a zákaz práce by ovlivnil práci těchto žen, což by ve skutečnosti vytvořilo diskriminační situaci.

Yamada-san dospěla k závěru, že výbor by mohl cítit, že něco dosahuje tím, že bojuje proti fiktivnímu sexuálnímu násilí, ale zatímco se zaměřují na boj proti fiktivním postavám, porušování lidských práv skutečných žen zůstává neřešeno.

Přečti si  Ghost of Tsushima PC požadavky odhaleny, Cross-Play pro Legends potvrzen

Zbývá jen čekat a sledovat, zda japonská vláda podnikne další kroky proti japonským hrám zobrazujícím sexuální násilí na ženách.

9 KOMENTÁŘE

  1. Nějak si nemůžu vzpomenout v jaké hře bylo použito sexuálního násilí na ženách? Nemluvím zde o DOA kde jde spíše o větší míru detailu na určité přednosti bojovnic.

  2. Ani mě nenapadlo že bych mohl souhlasit s někým z organizace zvané „Ženský Institut pro současnou mediální kulturu“. Zdá se že Kumiko Yamada není jen nějaká reakční aktivistka ale člověk co přemýšlí…. O trapasu zvaném OSN se snad ani nemá cenu vyjadřovat.

  3. Výbor OSN jsou ignoranti – v Japonsku je prakticky nejnižší výskyt sexuální kriminality a násilí na ženách ve světě – oproti tomu v takovém Švédsku, Norsku a o muslimských a černošských státech vůbec nemluvě má násilí na ženách až obludné rozměry. To je naprosto ukázkový příklad naprosté nekompetentnosti a stupidity lidí, kteří pracují pro OSN – skutečné násilí na ženách po celém světě neumí, či nechtějí řešit – tak vedou svatou válku proti komixům…. Platíme si čím dál víc imbecilů, aby nám vládli a podle toho svět vypadá…

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno