Agents of Mayhem od studia Volition, je nová sandboxová střílečka z pohledu třetí osoby, která se odehrává v Jižní Koreji a to konkrétně v Soulu. Od začátku mě zajímalo zda se bude jednat o Saints Row v jiném kabátku.

Volition se rozhodlo zůstat ve své komfortní zóně, proto tato hra sdílí mnoho rysů se sérií Saints Row, ale tím podobnost víceméně končí.

Výsledek obrázků pro činitele potíží

Hra začíná pohledem na záporáckou korporaci L.E.G.I.O.N. v jejímž čele stojí doktor Babylon. Ta se vynořuje na světlo světa a snaží se nad ním přebrat vládu a chce s tím začít právě v Soulu pod označením „Devil’s Night“. Vy jak už to tak bývá pochopitelně stojíte na straně dobra a jste součástí společnosti Mayhem, kterou vede vcelku sexy žena jménem Persephone. Vaším úkolem není nic menšího než záchrana světa. Takže příběh je stará dobrá klasika, která se snad nikdy neomrzí a tímto bychom ho mohli ve zkratce i shrnout.

Na začátku máte tři hlavní agenty, se kterými se vydáváte na první mise v celkem otevřeném světě a díky poměrně lineárnímu postupu si jste schopni odemknout dalších devět agentů a věřte jedná se o velmi zajímavé jedince, ale Jamese Bonda mezi nimi rozhodně nehledejte. Do boje vyrážíte vždy s trojicí vámi nadefinovaných agentů, které v průběhu mise můžete mezi sebou neustále měnit, tento mechanismus udržuje hru vcelku zábavnou až do samotného konce. Navíc každý z agentů disponuje jinými zbraněmi a schopnostmi, takže si můžete vcelku pohodlně vybrat agenty, kteří budou odpovídat vašemu hernímu stylu.

Výsledek obrázků pro činitele potíží

Bohužel se totéž nedá říci o vašich nepřátelích, cílech a misích ty příliš velkou pestrostí a rozmanitostí neoplývají. Vždy se jedná o varianty vyčištění místnosti od nepřátel nebo zničení všech elektráren. Hra ovšem nabízí nastavení obtížnosti ve stylu Diabla a to s 15 různými úrovněmi a hra samotná vám v případě použití agenta s vyšší úrovní doporučí nastavit i vyšší obtížnost. Jediné kdy se zapotíte je snad jen poslední mise, ale i tak hra nenabízí velkou výzvu a to i v případě, že budete hrát několik úrovní nad doporučením.

Výsledek obrázků pro činitele potíží

Každý z agentů může dosáhnout maximálního levelu, který je stanoven na úrovni 20 a dostat se na toto číslo není žádný větší problém. Každý agent disponuje vlastním stromem upgradů, které vylepšují jeho schopnosti. Agenti mají také tři základní schopnosti, díky nimž je každá postava silnější. Ty získáte pomocí upgradů jádra, které lze najít při průzkumu hlavních misí příběhu. V okamžiku kdy agenti dosáhnou úrovně 20 mohou použít upgrade jádra a zvednout si maximální úroveň až na 40, což zvyšuje jejich zdraví, odolnost vůči poškození a štíty. Samozřejmostí je i odemykání upgradů vaší základny, díky nimž si můžete vyrábět lepší gadgety. Součástí hry je i crafting, pomocí kterého můžete změnit a vylepšit své schopnosti, nebo upravit zbraně. Další velmi zajímavou věcí, kterou můžete v průběhu hry odemknout je tzv. Gremlin Tech což jsou velmi mocné zbraně, které vám mohou usnadnit život. Agents of Mayhem tak nabízejí opravdu širokou škálu vylepšování nejrůznějšího druhu, až si říkám, zda to není až příliš a lehce zbytečné.

Výsledek obrázků pro činitele potíží

Co se herního prostředí týče, tak Soul je barevné město, co vás příliš neoslní a po grafické stránce mohlo být daleko více propracované, ale i přes to se snaží žít si vlastním životem a to i přes to, že se v něm v daný okamžik vcelku slušně bojuje. Při průzkumu tak můžete potkat například narcistického chlapíka, který si neustále dělá selfie či jinak žijící občany. Level design se vcelku opakuje, především potom v podzemí a místnostech, tyto oblasti jsou jedna jak druhá a příliš to na atraktivitě nepřidá. Poměrně rychle se mi na mysl dostalo nenávistné chození do podzemí v InFamous. Co se postav týče, tak ty jsou zpracovány opravdu dobře a je radost se na ně v akci dívat. Po zvukové stránce nelze hře nic vytknout a hra má opravdu dobrou hudbu. Co se bugů týče, tak u a tam na nějaký narazíte, ale není to nic z čeho by vám šedivěla hlava a věřím, že budou brzy opraveny.

Přečti si  Sony začíná diskutovat o možnosti uvedení Helldivers 2 na Xbox

Výsledek obrázku pro agents of mayhem gameplay

Hlavní příběhová linie vám zabere 18 hodin s vedlejšími misemi něco kolem 20 hodin což není málo, ale bohužel tomu neodpovídá herní obsah, který je po chvíli velmi repetetivní a snadno okoukatelný. Úkoly jsou spíše obecné a nenabízejí odměny, které by stáli za to aby jste měli chuť je dokončit.

Výsledek obrázků pro činitele potíží

Sečteno a podtrženo od Agentů Mayhem nečekejte žádný extra příběh, spíše zde hledejte zábavnou pěkně barevnou hru u níž se vcelku slušně odreagujete. Hře by velmi slušel i co-operační mód.

Vývojáři: Volition