Uncharted: The Lost Legacy mělo být původně pouze DLC pro čtvrtý díl Thief´s End, ale pero Naughty Dog se poněkud více rozepsalo a tak z pouhého přídavku vznikla samostatná hra, která sice nedosahuje délky výše zmíněného dílu, ale bez problému se vyrovnává dílům předchozím.

Každý díl Uncharted vás byl schopen něco přiučit o kultuře a historii, v níž se děj odehrával a tento díl není výjimkou. Tentokrát se příběh soustředí na kulturu Hoysala a jejich střet s Peršany na pozadí bajky Šivy, Parashuramy a Ganeshy, který je opět velmi úchvatný a uvěřitelný. Lost Legacy se odehrává několik měsíců po Thieves End a jeho hlavní hrdinkou se stala žena Chloe Frazer, kterou si fanoušci série zcela jistě pamatují z Uncharted 2: Among Thieves. Ta se svou společnicí Nadine Ross, která ve čtvrtém dílu měla roli záporačky a šéfky Shoreline vyráží na honbu za klem Ganéshy. Ano Lost Legacy se odehrává v Indii, kde zároveň probíhá boj mezi povstalci a šíleným válečným machinátorem jménem Asav, ten zde ztvárňuje roli hlavního záporáka toužícího po klu stejně jako vy, ovšem za zcela jiným účelem. Více vám ale k příběhu nenapíšu, protože si myslím, že stojí za to si jej zahrát a plně si ho vychutnat, než o něm číst. Hra totiž obsahuje české titulky a tak by to byla opravdu škoda.

Na rozdíl od čtvrtého dílu nabízí Lost Legacy celou řadu tzv. WOW efektů, kdy se opravdu zastavíte a vychutnáváte si nádheru a zpracování prostředí, které jsou na PS4 Pro ve 4K opravdu dech beroucí. To vše skvěle doplňuje parádní audio a dialogy obou hlavních protagonistek, u nichž se občas přistihnete, jak více sledujete to o čem se baví, než vlastní děj na pozadí. Jsou to přeci jen ženy, které svůj charakter nezapřou a vystihuje ho naprosto přesně i to o čem se baví a to o chlapech, o kterých můžete jen hádat, ale zřejmě to trefíte na poprvé. Chloe Frazer je opravdu hlavní hrdinka jak se patří je přidrzlá, vtipná a plná emocí. Během hry jsem si často říkal Chloe, kde jsi sakra celou tu dobu byla? Naproti tomu Nadine Ross je lehce poznamenaná svým bývalým vojenským drilem a vedením Shorline a je znát, že vše spíše analyzuje a vyhodnocuje vojenským přístupem i když nutno poznamenat, že tu a tam má i své světlejší a vtipnější chvilky.

Přečti si  Sony začíná diskutovat o možnosti uvedení Helldivers 2 na Xbox

Hra nabízí několik nových prvků, z nichž jeden se vám bude velmi hodit při honbě za platinovou trofejí, je součástí příběhu a jakýmsi usnadněním pro hráče. Další zajímavou novinkou je foto mód, který je v tomto dílu řekl bych až nutností a nabízí vám možnosti vytvořit si opravdu unikátní a úchvatné záběry ze hry, je to snad první hra, kde má foto mód opravdu smysl. Dalším zajímavým prvkem, který hra nabízí je zlodějské odemykání zámků, což by měl ovládat každý správný lovec pokladů a v okamžiku kdy se rozhodnete nepřátelskou lokací jen proplížit stane se toto odmykání zámků i poměrně napínavým. Jinak hra nabízí všechny známé mechanismy z předchozích dílů a to i puzzly, které jsou zde o něco jednodušší. Nezměnil se ani soubojový systém a střelba. Pokud budete mít tu trpělivost a chuť na nějakou tu stelth akci, máte možnost se některými lokacemi proplížit, aniž byste museli zabít jediného nepřítele. K tomu vám napomáhá v jistém slova smyslu otevřený svět, který nabízí několik různých cest vedoucích k cíli.

Uncharted: The Lost Legacy v sobě snoubí vše dobré z předchozích dílů a nabízí hráčům další parádní herní zážitek, který je servírován v poměrně svižném tempu, takže se během hry nebudete nudit a nepřijde vám, že by hra byla zbytečně natahována a uměle prodlužována. The Lost Legacy v jistém směru odkazuje i na druhý díl především potom jednou ze závěrečných sekvencí hry, kterou si velmi rychle vybavíte a pro mě to bylo velmi příjemné překvapení.

Pokud Naughty Dog udrží svou kvalitu vyprávění a tvorby takovýchto skvělých a zábavných her, pak tu může být značka Uncharted na věky a nehrozí, že by se nám omrzela, podobně jako tomu je u některých konkurenčních sérií.

Hra vám na první zahrání zabere nějakých 8 – 9 hodin v závislosti na zvolené obtížnosti i na tom, jak moc se budete věnovat sběru pokladů. To, že je hlavní hrdinkou právě Chloe je více než příjemné a já osobně se divým, že takovéto odbočky od Nathana nevznikly již mnohem dříve.

Myslím že Nathan Drake může být v klidu v penzi s úsměvem na tváři a spokojeně sledovat další příběhy svých známých. A teď hurá a zahrát komplet celou sérii znova.

Hru doporučuji zahrát na sluchátkách nejlépe těch od Sony, do kterých si můžete nahrát profil Uncharted 4, abyste si maximálně vychutnali audio.

Prvních 19 minut ze hry Uncharted: The Lost Legacy