Rok 2017 máme již všichni za sebou a já mám tu čest vám prvně z tohoto místa poděkovat za vaši přízeň, kterou nám projevujete a bez které bychom tu zcela jistě nebyli. Rád bych poděkoval také všem členům naší redakce za jejich práci, kterou pro Game Press odvádí a  v neposední řadě bych velmi rád poděkoval i všem našim partnerům, kteří s námi v současné době spolupracují.

Adam Jacik – šéfredaktor

Dovolil jsem si pro vás zrekapitulovat ty nejzásadnější události uplynulého roku 2017, mezi nimiž nesmí chybět zahájení prodeje Nintendo Switch, průšvih Star Wars Battlefront II, Hit, překvapení i propadák roku a další.

V BŘEZNU BYL ZAHÁJEN PRODEJ HERNÍ KONZOLE NINTENDO SWITCH

13. 1. společnost Nintendo oznámila v rámci své tokijské tiskové konference řadu novinek ohledně konzole Nintendo Switch a to včetně termínu zahájení prodeje, kterým byl 3. březen 2017. Konzole si hned z počátku vedla velmi slušně avšak její raketový prodejní nástup byl zaznamenán až během letních měsíců.. Do konce roku 2017 se společnosti Nintendo podařilo celosvětově prodat přes deset miliónů konzolí. Díky tomuto úspěchu projevila také řada vydavatelů a vývojářů zájem vydávat své hry právě na této platformě a někteří z nich slibují na rok 2018 opravdu značnou podporu systému. Ovšem dle posledních informací, to nebudou mít hráči ani vydavatelé až tak jednoduché, jelikož Nintendo zřejmě zpomalilo výrobu 64GB cartridgí, které právě třetí strany potřebují nejvíce a to až k roku 2019. A tak nezbude nic jiného než se prozatím nadále spoléhat na max 32 GB cartridge a přídavné micro SD karty.

ODCHOD PETERA MOORA Z EA A HERNÍHO PRŮMYSLU

V dubnu odešel z Electronic Arts a herního průmyslu jako takového Peter Moor, který byl součástí vydavatelské společnosti EA dlouhých deset let. Do společnosti přišel v roce 2007 z Microsoftu a pomohl EA po neúspěšných letech vrátit se na vrchol. Moorův odchod mohl být pro mnohé překvapením. A dnes již jen můžeme spekulovat co za jeho odchodem stálo, zda to byla finanční politika, kterou se společnost rozhodla vydat a která jí v současné době spíše škodí? Je velmi možné, že Moor nechtěl mít z mikrotransakcemi a lootboxy nic společného. Pravděpodobně viděl jakým směrem se herní průmysl začíná ubírat a tak se zkrátka rozhodl z tohoto vlaku vystoupit. Jeho novým působištěm se stal se CEO FC Liverpool.

EA ODSTARTOVALA SE STAR WARS BATTLEFRONT II BOJ PROTI LOOTBOXŮM A MIKROTRANSAKCÍM VE HRÁCH

Pokud si budou hráči z roku 2017 něco jistojistě pamatovat, pak to bude EA a jejich Star Wars Battlefront II, které odstartovalo celosvětový boj hráčů i států za odstranění lootboxů, mikrotransakcí a pay-2-win systémů z her. Společnost vsadila na skvělý audiovizuál hry, ovšem trochu podcenila sílu značky Star Wars a také samotné hráče, kteří jak vidno si nehodlají nechat nic líbit. Následně se rozpoutala vlna nevole, na toto téma a na povrch začali vycházet i další hry, které tyto systémy mají a které nutí hráče utrácet další reálné peníze. Celá situace dospěla u této hry až tak daleko, že studio i vydavatel přestali s hráči na fórech zcela komunikovat. Díky tomu se tak trnem v oku kromě SW Battlefront II stali také hry Need for Speed: Payback, Fifa 18, Nevydané UFC 3, Middle-Earth: Shadow of War, Destiny 2 a řada dalších. To, že se díky Star Wars Battlefront II nastartovala taková vlna nevole považujeme jen za pozitivum a věříme, že to může v budoucnu učinit hry opět o něco lepšími.

Přečti si  DIRT 5 dnes dostává Cross-Platform Multiplayer jako free update

 

HERNÍ HIT, PŘEKVAPENÍ A PROPADÁK ROKU 2017

Hit Roku 2017

Hitem roku 2017 se bezesporu stala multiplayerová hra PlayerUnknown’s Battlegrounds, která si v tomto roce vydobyla pozici druhé celosvětově současně nejhranější hry a studio Bluehole Studio hodlá se svou hrou obsadit příčku nejvyšší a sesadit z trůnu League of Legends. Již v říjnu tvůrci hlásili, že se prodalo více než 15, 6 miliónů kopií PUBG. Hra se v prosinci navíc dočkala hned dvou významných milníků a to přechodu do verze 1.0, čímž opustila early access na steamu a stala se tak plnohodnotnou hrou a poté vydání v early access programu na konzoli Xbox. Zde sice zatím trpí vysokými propady snímků, ale i tak si hru během prvních 3 dnů zakoupilo přes milión majitelů konzole. Pokud se budou vývojáři i nadále o PUBG starat tak jako dosud má PUBG na prvenství jistojistě právem nárok. Navíc po úspěchu PUBG se řada herních vývojářů rozhodla za účelem zatraktivnění svých her implementovat Battle Royale mód.

Překvapení roku 2017

Herním překvapením roku 2017 je jisto jistě hra Hellblade: Senua´s Sacrifice, kterou má na svědomí malé Holandské studio Ninja Theory, které si hru také samo vydalo, čehož mnozí vydavatelé v dnešní době přinejmenším trochu litují. Studio vydalo hru pro PC a PS4 a k výrobě hry použilo zcela novou průkopnickou technologii, kterou nedisponují ani tvůrci filmů Star Wars, nebo James Cameron. Celá technologie spočívá v tom, že pohyb i mimika obličeje jsou snímají v reálném čase a přímo se přenáší do hry, to znamená, že pohyb postavy neprochází žádnou umělou animací a není do hry naprogramován, tak jak je tomu v ostatních hrách. Studio zaznamenalo nebývalý úspěch, když se během prvních třech měsíců prodalo více než 500. 000 kopií hry.

Propadák roku 2017

Naproti tomu se propadákem roku stala multiplayerová online střílečka LawBreakers za níž stojí polský herní návrhář Cliff Bleszinski. Hra vyšla v srpnu 2017 rovněž na PC a PS4. Její tvůrci měli od hry velká očekávání a hráčům slibovali naprosto skvělou multiplayerovou zábavu, která bude nabízet doposud nevídané možnosti boje. Bohužel však pro Cliffa a jeho tým se hra vydala zcela opačným směrem, čemuž naznačoval i opadající zájem hráčů během beta testování. Po samotném vydání se zájem i hráčů o hru zcela minimalizoval  a hru v srpnu hrálo na Steamu celosvětově pouze 670 lidí.  NEXON a Boss Key Productions se samozřejmě snažili hru nastartovat, ale všechny pokusy byly zcela marné. Hře scházela rozmanitost herní módy, mapy i možnost odemykání zbraní. Dnes si na LawBreakers už málo kdo sotva vzpomene a to pro vývojářského matadora Cliffa Bleszinskeho není vůbec dobré.

MICROSOFT VYDAL NEJVÝKONNĚJŠÍ KONZOLI XBOX ONE X

Začátkem listopadu vydal Microsoft zatím nejvýkonnější verzi své herní konzole Xbox One, kterou jsme dosud mohli znát pod názvem Porject Scorpio. Konzole si nakonec název Scorpio neponechala a její označení skončilo u prostého X. Konzole disponuje grafickou kartou s 6 TFlop, 12 GB GDDR5, 1Tb Hdd, a bohužel zastaralým původním 8 jádrovým CPU. Konzole má hráčům přinést kvalitnější požitek z hraní, který má zajistit až 4K rozlišení, větší počet snímků i podpora 4K přehrávače. Řada vývojářů již pro tuto konzoli vypustila update, který zlepšuje grafické stávajících titulů. Ovšem s většími detaily přichází také větší množství dat a tak 1TB hdd mlže být velmi brzy nedostačující. Hry se 4K texturami totiž zabírají až 100GB. Je skvělé, že Microsoft přišel na trh s takto výkonnou konzolí, ovšem stále společnosti schází exkluzivní obsah, který by konzoli prodával. Série FORZA, Gears of War, Halo a dočasně PUBG jsou zatím málo. Ovšem Microsoft informuje, že se má v tomto směru blýskat na lepší časy.

Přečti si  Battlefield 6 potvrzen pro Xbox One a PS4

V ROCE 2017 SE TAKÉ DAŘILO VIRTUÁLNÍM REALITÁM

Také virtuální reality zažily v roce 2017 svůj vzestup, přičemž nejlépe si vede zařízení od PlayStation VR, na které se dotahuje Oculus následován zařízením HTC Vive. Všechny tyto společnosti během uplynulého roku vyexpedovali na 4 milióny kusů tohoto technologického zařízení a dá se tušit, že rok 2018 bude pro virtuální realitu zlomový. Na trhu se začne plně prodávat i Mixed Reality od Microsoftu, od které si její vývojáři slibují opravdu hodně. Navíc se také zvyšuje cenová dostupnost těchto zařízení i jejich podpora z pohledu herních titulů. Bude tedy tak velmi zajímavé sledovat, zda se VR stane plnohodnotnou součástí herní scény, či se bude jednat jen o jakousi vedlejší kolej.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno