Jak se zdá, tak Sony kolem sebe kope čím dál tím více a snaží se ještě více překazit akvizici Activision Blizzard společnosti Microsoft.

Zda se Call of Duty stane jednoho dne exkluzivitou Microsoftu nebo ne, se teprve uvidí, zejména pokud bude dokončena dosud největší akvizice, kterou herní průmysl kdy spatřil. To je samozřejmě trnem v oku společnosti Sony, která se snaží všemi silami, aby této akvizici zabránila.

Společnost Sony nyní poskytla své vlastní prohlášení britskému Úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy (CMA), ve kterém předložila mnoho argumentů, proč navrhovaná akvizice poškodí hospodářskou soutěž v tomto odvětví, z nichž mnoho, dostatečně předvídatelně, bylo zaměřeno na  Call of Duty a jeho postavení na trhu.

Podstatou argumentu Sony je, že i kdyby first party studia PlayStationu investovala do vývoje roky vývoje a miliardy dolarů, aby byl vytvořen konkurenční titul, tak by stále by byl „více než pravděpodobně neúspěšný.” A jako příklad Sony uvádí Battlefield.

I za předpokladu, že by SIE měla schopnosti a zdroje na vývoj podobně úspěšné franšízy jako Call of Duty, trvalo by mnoho, mnoho let a miliardy dolarů, než by se vytvořil vyzyvatel Call of Duty – a příklad Battlefieldu od EA ukazuje, že jakékoli takové snahy by byly více než pravděpodobně neúspěšné.

Přečti si  Byl odhalen seznam trofejí pro The Callisto Protocol

I když je samozřejmé, že Battlefield není žádný průšvih (až na poslední díl, který doslova propadák), pokud jde o jeho globální dosah a komerční postavení, nelze popřít, že franšíza EA se netěší stejnému každoročnímu úspěchu.

Z hráčského pohledu se může zdát tento příklad jako naprosto nesmyslný, protože Battlefield 2042 je naprostý propadák a troufám si tvrdit, že minimálně Battlefield 3, 4 i 1 byly velmi konkurenceschopné hry, které se těšily skutečně velkému úspěchu. Naproti tomu PlayStation měl řadu vlastních FPS titulů, jako Killzone nebo Resistance, které ovšem odložil do nejspodnějšího šuplíku.

Pokud se na věc ale budeme dívat z pohledu laika, jakými jistě úřednici pro hospodářskou soutěž jsou, potom díky předloženým číslům a argumentům budeme dávat Sony zapravdu. Na druhou stranu je třeba také připomenout fakt, že Microsoft nikdy nijak výrazně neprotestoval proti časovým exkluzivitám a výhodám, které si PlayStation v Call of Duty dlouhé roky zajišťoval a díky kterým mohl prodávat více svých konzolí.

Přečti si  Vývojáři God of War uznávají přetrvávající nezodpovězené otázky a navrhují, aby byly zodpovězeny v další hře

Z obchodního hlediska si myslím, že by Microsoft byl sám proti sobě, kdyby Call of Duty nevydával všude, kde by jen mohl, protože by se tím tak připravil o miliardy dolarů. PlayStation by tak ve finále mohl přijít jen o své časové exkluzivity, díky kterým by se mohl vyrovnat poměr prodávaných konzolí a Sony by tak mohlo přijít o své dominantní postavení na trhu.

Nedávno bylo oznámeno, že Microsoft je ochoten zavázat se k 10leté smlouvě se Sony na zachování Call of Duty na PlayStation. Dříve šéf Xboxu Phil Spencer řekl, že společnost hodlá pokračovat ve vydávání Call of Duty na platformách PlayStation, dokud bude PlayStation existovat, a že nebudou existovat žádné výhrady vůči těmto verzím.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno