Kritický a komerční neúspěch hry Battlefield 2042 v roce 2020 přiměl EA k zásadnímu přehodnocení série stříleček z pohledu první osoby, což vedlo k tomu, že společnost přijala model vývoje budoucích dílů ve více studiích.
Konkrétních informací o budoucnosti Battlefieldu bylo od zavedení těchto změn málo, ale nová zpráva Toma Hendersona z Insider Gaming osvětlila možné detaily.
Podle této zprávy se příští hlavní hra Battlefield plánuje na říjen 2025 a interně je označována jako hra, která se má vrátit „zpět ke kořenům“ série. Hra jako taková bude obsahovat bitvy pro 64 hráčů ve více lidech a zároveň vrátí do série systém čtyř tříd a implementuje vylepšení mechanik destrukce, což naznačovaly i předchozí pracovní nabídky.
Hra se údajně bude odehrávat v moderním prostředí (někde mezi lety 2025 a 2030), přičemž bude klást „silný příběhový důraz na moderní technologie používané ve válce“. Co to znamená pro kampaň pro jednoho hráče – na které se pracuje ve studiu Ridgeline Games – se teprve uvidí, zvláště když společnost nedávno opustil režisér a šéf studia Marcus Lehto.
Marcus Lehto říká, že „opustil EA na vlastní žádost“ a že to pro mě bylo „velmi těžké rozhodnutí“.
Yes, I left EA on my own accord.
This was very a tough decision for me to make.I want to thank the Battlefield community for allowing me to listen to you while I was able. Your feedback will help make Battlefield stronger.
I wish the teams at EA all the best moving forward.— Marcus Lehto (@game_fabricator) February 27, 2024
https://twitter.com/game_fabricator/status/1762520851961037281?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1762521087060169114%7Ctwgr%5Ea045118cc9a35a1edb9fc12002d8e25177faf552%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A%2F%2Fgamingbolt.com%2Fbattlefield-narrative-director-confirms-departure-from-ea
Henderson také tvrdí, že příští hru Battlefield doprovodí navazující free-to-play battle royale zážitek vyvíjený společností Ripple Effect Studios. Více se o tom dočtete zde.