Hideo Kojima má na kontě několik her Metal Gear a Death Stranding, které mnozí považují za jedny z nejlepších her všech dob, takže se dá říct, že jeho tvůrčí přínos tomuto médiu je přinejmenším významný. O tom, že se postaral o to, aby po sobě zanechal odkaz, není pochyb a v nedávném rozhovoru pro Anan News se dotkl i tohoto tématu.
Kojima prohlásil, že „nemůže vydat hru, která by ho nepřesvědčila“, a dodal, že podobně jako umění je hodnoceno a přehodnocováno i po staletích, i hry a filmy mohou mít podobně dlouhý život a že doufá, že jeho hry budou oceňovány stejným způsobem – do té míry, že by je hypoteticky mohl po staletích objevit mimozemšťan a shledat je „úžasnými“.
„Za prvé, způsob hodnocení umění se mění s dobou,“ řekl Kojima (překlad Automaton Media). „Stejně jako se obrazy hodnotí 100 nebo 200 let po umělcově smrti, i hry a filmy zůstávají jako předměty, které se předávají z generace na generaci poté, co jejich tvůrci zemřou. Pokud vytvořím něco, s čím jsem spokojen, mohou po staletích přijít mimozemšťané a říct: ‚To je úžasné‘. Myslím, že právě to znamená něco po sobě zanechat.“
Hideo Kodžima a jeho tým Kojima Productions toho mají v současné době poměrně dost na práci: Death Stranding 2: On the Beach je ve vývoji pro PS5 a hororová hra OD pro Xbox. Mezitím studio v současné době také pracuje na špionážním titulu Physint se společností Sony a v přípravě je také film Death Stranding.