Dragon Age sice začínal jako CRPG, ale postupem času se série stále více přikláněla k akčnějšímu pojetí a vypadá to, že nadcházející Dragon Age: The Veilguard bude v tomto trendu pokračovat.

Ale i když bude boj ve hře zjevně výrazně akčnější než v Origins nebo dokonce v Inquisition, pokud jde o mechanismy postupu, nevypadá to, že by se BioWare snažilo vše předělat.

V rozhovoru pro RPG Site na otázku ohledně mechanik postupu a vylepšování hry ředitelka hry Corinne Busche prozradila, že Dragon Age: The Veilguard bude obsahovat „naprosto obrovský“ strom dovedností, který se samozřejmě bude měnit i podle toho, za jakou třídu hrajete. Kromě toho hra přidá také další možnosti a cesty postupu v podobě specializací, kterých bude mít každá třída více.

Podle Busche bude mechanika postupu ve hře The Veilguard „silně ovlivněna“ hrami Final Fantasy 10 a Final Fantasy 12, které považuje za jedny ze svých nejoblíbenějších her. Podle Busche budou sice samotné možnosti postupu svým charakterem podobné posledně jmenované hře, ale co se týče způsobu jejich prezentace, budou spíše připomínat Sphere Grid z Final Fantasy 10.

Přečti si  Dragon Age: The Veilguard odhaluje nové hrdinské společníky

Silně ovlivněno! Rozhodně,“ odpověděla Busche na otázku ohledně podobnosti systému postupu ve hře The Veilguard s hrou Sphere Grid z Final Fantasy 10. „Final Fantasy 10 – jedna z mých nejoblíbenějších her. Řeknu vám, že dvanáctka, zejména edice Zodiac, je moje nejoblíbenější. Úroveň výběru schopností, pasivů, v našem případě i vlastností – řekla bych, že míra přizpůsobení je spíše analogická. Organizace je podobná spíše Sférické mřížce.

Takže Final Fantasy 12 by mohla patřit mezi mé tři nejoblíbenější hry. Co se týče našeho postupu, jsem jím silně ovlivněna.

Kromě specializací bude strom dovedností každé třídy také rozdělen do tří kategorií, z nichž každá se týká různých druhů dovedností a odemknutí.

Co se týče členů party, každý z nich bude mít také své vlastní unikátní schopnosti, ale Busche říká, že zde bude prezentováno méně možností, aby hráče nezahltily, přičemž důraz bude kladen na to, aby přinesly mechanické změny základních schopností společníků, kterých bude mít každý z nich pět.

Přečti si  Star Wars Outlaws má "největší marketingovou kampaň pro hru Ubisoftu"

„Všichni mají také jedinečné stromy dovedností,“ řekla Busche. „A ty – nechceme hráče zahltit. Takže jejich stromy dovedností jsou uspořádány podle jejich individuálních schopností. Takže když si odemknete celou sadu jejich schopností, každá z nich má strom dovedností plný možností, kde můžete získat autonomní použití nebo snížit cooldowny nebo přidat schopnosti a další efekty.“

Busche také prozradila, že hra bude obsahovat strop úrovně na levelu 50 a že hráči budou moci také libovolně respektovat celý strom dovedností, přičemž cílem je, aby byl „velmi přátelský k hráčům“.

Dragon Age: The Veilguard vychází letos na podzim pro PS5, Xbox řady X/S a PC.