Vzhledem k tomu, že průmysl se stále zmítá v šoku z dohody Microsoft + Activision Blizzard, společnost Sony tento týden vydala rychlý protiúder, když tento týden přišla s oznámením akvizice Bungie za 3,6 miliardy dolarů.

To znělo jako hodně peněz pro vývojáře, který vlastní jedinou, i když velkou IP, Destiny. Existují mnohem větší herní společnosti s tržním kapitálem, které nejsou daleko od tohoto čísla: například SEGA je v současnosti oceněna na 3,8 miliardy dolarů, zatímco Square Enix je o něco výš s 5,8 miliardami dolarů.

Přesto, když byl Karol Severin (hlavní analytik a produktový manažer MIDiA Research ) dotázán, zda byly peníze Sony za Bungie vynaloženy dobře, poukázal na to, že synergie mezi těmito dvěma společnostmi by z toho mohly udělat velmi lukrativní obchod pro obě strany.

Přečti si  EA vyvíjí Open World hru Black Panther, která bude pro jednoho hráče

Při posuzování, zda to bylo dobré využití 3,6 miliardy dolarů, jsou základy společnosti samozřejmě důležité, ale musíte také zvážit jakoukoli strategickou prémii (výhody) z hlediska toho, kam tato akvizice může ve střednědobé budoucnosti PlayStation posunout.

PlayStation usiluje o živé služby, v nichž má Bungie mnoho odborných znalostí. Sony se musí snažit o živé služby agresivněji než kdy předtím, vzhledem k trakci v herním prostoru a modelu, který je stále více nabízen a spotřebiteli přijímán. Multiplatformní rozhodnutí bude v podobném duchu. Multiplatforma je něco, o co by společnost Sony měla usilovat, aby minimalizovala konkurenční tlaky ostatních a maximalizovala potenciál příjmů.

Jak jsem již mnohokrát v minulosti řekl, budoucnost Xboxu je multiplatformní, budoucnost PlayStationu je multi-zábava.

Odbornost Bungie v oblasti živých služeb k této cestě pravděpodobně přispěje. Podle rozhovoru s GamesIndustry.Biz Jim Ryan (CEO SIE) říká:

Přečti si  Sony potenciálně čelí bezpečnostnímu problému, jako další by mohl uniknout na internet God of War: Ragnarok

Filozoficky to není o vtažení věcí do světa PlayStation. Jde o společné budování obrovských a úžasných nových světů.” 

A konečně, přestože je Destiny 2 momentálně klíčovým titulem Bungie, tak společnost stála u zrodu Halo a i když ji již nevlastní, započítává se do jejího výčtu vyprodukovaných herních hitů s dlouhou životností. Pokud bude Bungie v tomto úspěchu pokračovat i v budoucnu, pomůže Sony rozšiřovat komunitu živých služeb a přispěje k aktivaci potenciálu Sony napříč zábavou. Tato dohoda by se mohla ukázat jako velmi lukrativní pro obě strany.

Ve stejném rozhovoru Jim Ryan potvrdil, že akvizice Bungie nebude pro Sony poslední. Domníváme se, že totéž platí pro Microsoft po Activision Blizzard. Velká konsolidace herního průmyslu pokračuje a my vás o ní budeme nadále informovat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno