Opět jsme o den blíže k vydání příští generace herních konzolí od společností Sony a Microsoft a stále více se začíná diskutovat o tom, jaký hardware tyto konzole nakonec nabídnou.

Jednou z diskusí je také ta, zda nová generace konzolí bude obsahovat optickou mechaniku, či nikoliv? Podíl digitálních kopií dlouhodobě převyšuje prodeje fyzických kopií a jak se zdá, tak i Microsoft chystá v tomto roce vydání další konzole Xbox One, která bude bez optické mechaniky a tak je tato otázka vcelku namístě.

Jak již víme, tak minimálně v případě dalšího Xboxu, bychom se měli dočkat hned několika verzí konzolí z rodiny Scarlett (v případě Sony se zatím hovoří pouze o PS5), přičemž jedna z nich by klidně mohla postrádat tradiční mechaniku. Ovšem dle technický ředitele Cradle Games, Marc-Andre Jutrasem nebude možné, aby negt-gen konzole vyšly bez optické mechaniky. Dle něj je důvod naprosto jednoduchý a to stále nedostatečné pokrytí některých regionů internetem.

Přečti si  Mass Effect Legendary Edition dostane velký Day One patch, který vylepší výkon

Myslím, že další generace konzolí bude stále ještě verze s disky. Existuje několik důvodů: ne každý má internet, a pokud má internet, tak stále hodně lidí nemá dostatečnou rychlost či neomezený tok dat, aby mohl stahovat stáhnout například 80 GB. Současná generace her je datově velmi náročná. Ne každý si může dovolit stahovat hru a její patche, stále existují poskytovatelé internetových služeb, kteří mají omezenou šířku pásma, nehledě na to, že v některých zemích to může být ještě horší.

Druhý problém, který vidím, je ten, že by tato situace mohla být likvidační pro prodejce her, kteří by z prodejů samotných konzolí neměli téměř žádný zisk. Takže si nemyslím, že bychom v dohledné době viděli vymizení fyzických kopií her.

Přečti si  Netflix uvede nový seriál ze světa League of Legends

Hudba budoucnosti

Nicméně současné blu-ray disky, které jsou velmi náchylné na sebemenší mechanické poškození, by v budoucnu mohli vývojáři konzolí nahradit například flash cartridgemi, nebo USB klíči, podobně jako je tomu u Nintenda. To by také značně urychlilo nahrávání a ukládání potřebných dat, což by vedlo k mnohem rychlejším instalacím.

Je tu ovšem i druhá strana mince a tou jsou náklady na výrobu a rychlost dodávek takovýchto uložišť. Například v případě Nintenda vývojáři nemají příliš chuť využívat cartridge s vyšší kapacitou než 16 GB, především kvůli ceně, kterou si za ně Nintendo účtuje. Dá se tak předpokládat, že jak Sony tak i Microsoft by svá fyzická uložiště vývojářům chtěli prodávat, což by se mohlo následně odrazit i na cenách jednotlivých kopií.

8 KOMENTÁŘE

  1. Z konce mechanik a nastolení pouze digitálních prodejů mám hrůzu. Byl by to konec bazaru, konec lehce dostupného hraní, konec zápůjček kámošům… Děkuji nechci.

    • Není se čemu divit, řada hráčů je velmi hrdá i na své herní sbírky….Ale jak uvádíme, spíše se obsah přenese na jinou digitální platformu. Co by potom dělali obří prodejci her?? prodávali jen digi kódy? to asi ne…..

    • Game Press já si navíc pořád myslím, že by tím i klesly samotné prodeje. Je rozdíl, když si někdo koupí hru a jejím prodejem si vydělá na další. Stejnou hru sice hrají dva, platí vydavateli jen jeden, ale vzájemně se podporují. Kdyby ten první koupil digitálku, bude ho ve výsledku stát víc, bude mít později peníze na další. A ten druhý si ji buď nekoupil, nebo zase později/v menším množství. Kupní síla je pořád stejná.

  2. Mechaniku nebudou mít konzole až ty co přijdou po PS5. U té nadcházející je to jasné. Taky se bojím, že fyzické kopie her v budoucnu úplně vymizí. Pravý hráč musí mít doma velkou sbírku her.

    • Veronika Štěpánková zcela jistě to má své kouzlo. Už nyní nás však mrzí sběratelské edice, které naobsahují samotnou hru. Naštěstí je takových velmi málo. Doufáme, že blu-ray jednou nahradí jiné médium, které bude mít také pevný obal.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno