Analytická společnost MIDiA Research včera zveřejnila svou aktualizovanou zprávu o herním průmyslu za období 2023–2030, která v porovnání s rekordními roky, jako jsou roky 2020 a 2021, vykazuje nižší růst. Zatímco počet hráčů bude do roku 2030 nadále růst až na 3,8 miliardy, tempo růstu zůstane „skromně jednociferný“ rozsah, který zůstává pod současnou mírou inflace.

Vzhledem k tomu, že se herní průmysl také otřásá v základech letošním propouštěním (nejnověji zasaženým vývojářem je Bungie), zeptali se redaktoři WCCFtech vedoucího analytika her MIDiA Research Karola Severina, zda mezi tím existuje nějaká souvislost. Také padl dotaz, zda by se spotřebitelé měli v tomto novém trendu obávat stále agresivnějšího zpeněžení. Jeho odpovědi najdete níže.

Přečti si  Nabídka PS Plus na květen 2024 zahrnuje bonusovou odměnu s překvapením

Myslíte si, že nedávné propouštění v celém odvětví je způsobeno sníženým ročním tempem růstu, kterému nyní čelí studia napříč herním průmyslem?

Nedávné propouštění je součástí korekce, kdy se společnosti potřebují více zaměřit na zisk, protože zadlužení je mnohem dražší, než bývalo. Přirozeně pak, bohužel, s pomalejším tempem růstu výnosů bude cesta k ziskovosti často vyžadovat snižování nákladů, jehož součástí je propouštění.

Existuje riziko zvýšené predátorské monetizace, kterého by si spotřebitelé měli být vědomi, když se společnosti přizpůsobují novým tržním podmínkám v herním průmyslu?

S nárůstem předplatitelských služeb si myslím, že spotřebitelé pravděpodobně celkově ušetří peníze, protože bude méně potřeba kupovat jednotlivé hry za vysoké ceny. Pokud jde o jednotlivé hry a jejich další monetizaci, tak o tom rozhodnou tržní síly.

Zpeněžení může být skutečně jen tolik, kolik spotřebitelé dovolí, když souhlasí s dalším utrácením. Kromě toho očekáváme, že klíčový růst se odehraje na kosmetické úrovni – část výdajů ve hře, která je z velké části dobrovolná a nemá vliv na herní zážitek.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno