Stratégie boli v posledných rokoch opovrhovaný žáner. Našťastie pár zaujímavých titulov sme vždy dostali. Avšak Squad-based realtime stratégiu, zasadenú v stredoveku sme tu ešte asi nemali. A už vôbec nie v Unreal Engine 4.

Destructive Creations sú na hernej scéne pomerne neznámou značkou.  Dvojica nimi vydaných hier, Hatred a IS Defence, nie sú zrovna extra kladne hodnotené hry. Zvlášť prvá menovaná zaujala len kontroverznosťou a násilnosťou. Do tretice všetko dobrého, a poľskí vývojári sa odklonili od svojich predošlých hier, a pod krídlami vydavateľstva 1C Company pripravili zaujímavú RTS.

Ako sme už v úvode spomínali, Ancestors Legacy funguje na princípe Squad-based. Ak neviete čo si pod týmto pojmom predstaviť, spomeňte si na Company of Heroes. Pre hnidopichov, nie, Ancestors nieje kopírkou CoH v stredovekom svete.  V hre narazíte na 4 frakcie. Na dnešnú dobu všade tlačených Vikingov, ich úhlavných nepriateľov Anglo-Sasov, Nemcov a Slovanov. Každý národ ma jednu unikátnu jednotku, a svoje plusy a mínusy. Za všetky frakcie máte k dispozícií krátke kampane o piatich misiách. Za vikingoch vyplundrujete kus Británie, za AngloSasov si zopakujete bitku u Hastings, za Poľské knieža Mieszka I. si vyskúšate vytvoriť poľský štát. Pre českých hráčov, môže byť potešujúce že v Nemeckej kampani sa zúčastnite bitky na Moravskom poli. Takže Přemysla Otakara II. môžete poslať pod drn vy. Bohužiaľ množstvo udalostí je historicky nesprávnych a vytvorených len pre účely hry. Historické osoby tu tvoria v podstate hrdinov, ktorý sami dokážu vyradiť celé družstvo po zuby ozbrojených štítonošov. Sklamaním pre mňa sú aj pomerne repetetívne úlohy. Ďalšia dvojica kampaní sa pripravuje.  V he nájdete aj klasický Skirmish. V ňom zaberáte tábory na mape, ktoré vám generujú body. Je to celkom zábavný mod ktorý sa skvele hodí aj do multiplayeru. Ten sa celkom podaril a preťahovanie o body dostáva poriadny náboj.

Přečti si  Sony čelí hromadné žalobě kvůli monopolu na prodej digitálních her pro PlayStation

Naraz môžete mať  len 10 jednotiek, teda gigantické bitky nečakajte.  Mapy sú tiež menšieho rozsahu a bojom teda nechýba poriadna dynamika a rýchlosť. V rýchlom boji teda pre vás bude kľúčom schopný mikro-management. Mimochodom hra aj napriek českej lokalizácií, má problémy s klávesovými skratkami na českej (či slovenskej) klávesnici, čiže doporučujem si ju prepnúť. Budovy sa stavajú na vopred pripravených miestach, čo sa nemusí páčiť detailistom, ktorý majú svoje obľúbené spoty pre strážne veže. Celkovo je starosť o základňu až príliš jednoduchá. V hre je trojica dôležitých surovín ktoré získavate z dobytých táborov. Drevo a kameň sú dôležité pre budovanie armády a budov, jedlo zase pre morálku vašich mužov. Taktické možnosti sú na počudovanie bohaté. Najčastejšie budete síce používať len útok z boku, ale máte možnosť stavať aj bahenné príkopy, či pasce, ktoré majú potenciál vyvraždiť celé družstvo. Hanbou nieje ani vydať príkaz k ústupu a vyhealovať svoje oslabené jednotky. Bohužiaľ počas ústupu nemôžete svoje jednotky ovládať.  Sklamaním je trošku stupidná AI, ktorá vás síce dokáže zaskočiť, ale časom sa naučíte jej správanie predvídať. Takisto aj AI vašich jednotiek moc inteligencie nepobralo. Raz sa mi stalo ako sa moji lukostrelci, sťahovali cez nepriateľský tábor, hoci druhá (kratšia cesta k mojim pozíciám) bola bezpečná.

Přečti si  Nový trailer k Back 4 Blood představuje karetní systém umožnující zábavnou znovuhratelnost

Hra je po grafickej stránke úžasná, nepamätám si inú tak dobre vypadajúcu RTS. Holt, toto s vašimi hrami dokáže Unreal Engine.  Hra ešte pred pár mesiacmi počas beta testovania, trpela hromadou bugov, a značnou nestabilitou. Destructive Creations, však na funkčnosti zapracovali a hra beží perfektne. Zvuky hry sa mi moc nepáčili a prišli mi dosť obyčajné. Vývojárov však musím pochváliť za nadpriemerný soundtrack. Kupríkladu track Viking Song sa skvelo hodí do tejto hry, či do rabovania susednej dediny. Technická stránky hry sa teda viacmenej podarila.

Ancestors je v podstate stratégia ktorá dokáže potešiť väčšinu virtuálnych veliteľov.

Vývojáři:  Destructive Creations

Vydavatel:  1C Company