Značka Assassins’s Creed je s námi už od roku 2007. Série si stabilně kráčí herním světem a snaží se posouvat vpřed. To se Ubisoftu celkem daří, až na nějaké menší přešlapy. Podle hry vznikl v loňském roce i stejnojmenný film, to o velikosti značky hodně vypovídá. Letos v říjnu, po dvouleté pauze a na výročí desátých narozenin série k nám přichází Assassin’s Creed: Origins. Stojí nový díl za to? Na tuhle a spoustu dalších otázek se vám budeme snažit odpovědět v následujících řádcích.

Aplikace Game Press herní info na dlani.

S Assassin’s Creed (dále AC) jsme se v minulých letech podívali na různá místa v nejrůznějších významných obdobích dějin. V tomto díle nám Ubisoft odkrývá zcela novou část světa. Tou zemí zaslíbenou je vcelku rozlehlá mapa Egypta, na které se nachází většina nejzajímavějších památek. Už z oblasti vedle Gízy jsou vidět monstrózní pyramidy a obelisky Memfisu. V Nilu loví krokodýli a na břehu se pasou gazely. Tenhle svět skvěle funguje a sám žije, na vás je abyste se prodírali pouštěmi, oázami nebo prozkoumávali hrobky na cestě za svým posláním. Zní to vše skvěle, že?

Hlavní postava příběhu je egyptský medžaj Bayek. Na první pohled možná trošku nesympatický chlápek, do kterého se na první pohled asi nezamilujete, ale poměrně rychle si na něj zvyknete a zjistíte, že je do jisté míry sympaťák. Bayek je popoháněn touhou pomsty a krveprolitím, i když je to poměrně klišé, tak hlavní linii to slušně nakopává a dává grády.

Samozřejmostí hry je návštěva významných kulturních míst i setkání se s historickými osobnostmi jako je nikdo menší než Kleopatra nebo Caesar.

Na rozdíl od předešlých dílů je příběh nového AC poměrně vyspělý, ať už jde o vtipné vedlejší mise nebo naprosto emocionální části, kde Ubisoft hodně přitvrdil. Často mně Origins přišlo podobné třetímu Zaklínači. Velká inspirace byla například v prohledávání prostředí, výskytu lehce erotických scén, či v podobě bazarových obchodníků a kovářů. Jako většina her od Ubisoftu je i nový AC vybaven českou lokalizací, takže si příběh užije i našinec.

Při toulkách Egyptem sbíráte kořist, lootujete poklady a dostáváte nová vybavení. Všechny zbraně, které najdete můžete u kováře vylepšovat, takže vaše oblíbená zbraň může růst s vaší úrovní. Já našel pěkný meč hned v úvodní lokaci a putoval se mnou skoro do půlky příběhu. Pravdou je, že legendární věci mají různé pasivní schopnosti, například legendární luk protivníka dokáže otrávit. U tkadleny si můžete zakoupit nový oblek, který působí jen kosmeticky, mně postačil ten původní na celou hru. A nakonec jsou tu stáje, kde si můžete koupit buď velblouda nebo koně. Dopravní prostředek ve hře funguje stejně jako Klepna v Zaklínači. Po podržení tlačítka Bayek zapíská a velbloud s objeví kousek za vámi. Mapa je hodně rozlehlá, takže se vám přítel na cesty bude rozhodně hodit.

Přečti si  RECENZE: Alienware AW2725DF - 360 Hz Monitor, je to vůbec možně využít?

Dalším zvířecím členem vaší výpravy je jestřáb jménem Senu, který jak je v poslední době u Ubisoftu zvykem plní funkci drona. Dokáže odhalit nepřítele, zaměřit a označit cíl úkolu nebo po odemčení skillu i omráčit nepřítele. To mi připomíná, že jsem málem zapomněl zmínit rozlehlý strom schopností a dovedností, který hru skvěle zpestřuje a vylepšuje řadu Bayekových schopností od nejrůznějších útoků přes skilly zvyšující XP až po sběr vystřelených šípů.

AC je napěchovaný vedlejšími aktivitami a questy. Můžete závodit s koňským povozem na oválu nebo si v pozdější fázi hry užívat gladiátorské zápasy. Procházení pyramid a následné sbírání pokladů je ze začátku velkou zábavou, ale postupem času, ačkoliv budete mít hrobku přímo před sebou radši pojedete dál. Je toho opravdu hodně a vyzobávání každé části hry vám zabere klidně více než 40 hodin. Příběhová linka je dlouhá něco přes dvacet, ale málokdy se budete vyloženě nudit. Otravné je snad jen expení, abyste měli v hlavních questech šanci.

Přečti si  Desková hra Pátek je dobrodružství pro jednoho

Stokrát omílané byly i mikrotransakce, které jsem za celou dobu hry neměl ani chuť vyzkoušet. Všeho máte dostatek, zbroje nejsou nikterak potřeba a legendární zbraně se dají lehce najít v rozvalinách nebo pevnostech. Hodně se spekulovalo o tom, zda má cenu hru s mikrotransakcemi kupovat. Na rozdíl od Shadow of War není absolutně nutné ani potřebné dávat do hry ani korunu navíc.

A jak je na tom příběh a děj odehrávající se v současnosti? Řekněme, že Ubisoft tentokrát podobně jako v případě AC Syndicate vsadil především na děj odehrávající se v minulosti a občasný přechod do současnosti zde plní roli spíše vedlejší až řekl bych minimalistickou. Zkrátka Ubisoft chce, aby hráči nezapomněli na kořeny hry a to jak a proč jsme se v onom prostředí ocitli.

Po technické stránce Origins nefunguje úplně na výbornou a tu a tam se setkáte s nějakou drobnou nepříjemnostní. Stávalo se mi, že osoby nemluvili, nenačetla se cut scéna nebo byl bug ve vedlejším úkolu a znemožňoval mi jej zcela dokončit. Stávalo se to sice zřídka, ale stávalo. AC:O je sice obrovská hra, ale chyby tu jsou. Grafické zpracování egyptské architektury, přírody, písku a vlastně všeho mě příjemně překvapilo. Pokud pominu zvukové bugy, tak s audio stránkou rovněž problém nemám. Skvělá hudba připomínající atmosféru starého Egypta, překřikování prodejců na tržišti i řehtání koní, vše je velmi uvěřitelné.

Vývojáři:  Ubisoft
Vydavatel: Ubisoft Entertainment
Datum vydání: 27. říjen 2017