Někomu by se neustále vydávání různých remasterů a remaků mohlo jevit jako ohraná písnička. Obohacení hráčských vědomostí o fakt, že studio Naughty Dog má na svědomí i jiné klenoty než jen The Last of Us, ale bereme jako záslužnou činnost a další výlet do devadesátek jsme si užili plnými doušky.  Podaří se Crashovi opět zazářit a zachránit planetu nebo se jedná jen o tuctový remaster?

Příběhová kampaň je do posledního detailu stvořena dle své 20 let staré předlohy a obsahuje všechny základní tratě, na které jsme se všichni těšili. Nepřijdete tak ani o sbírání krystalů v arénách nebo o souboje s bossy. Nezměnila se ani obtížnost, která už ve své době byla velmi vyzývavá a i v novodobé verzi nám kompletizace celé kampaně na nejvyšší obtížnost způsobovala vypadávání vlasů a svalové záškuby. Než si na podobný úkol troufnete, doporučujeme si tratě nejdříve pořádně nacvičit. Šance, že uniknete neskutečně zákeřným soupeřům je pak přece jenom o něco vyšší, když znáte všechny zkratky a úhly, pod kterými můžete ve smyku projíždět zatáčky. Příběhová linie je tedy stejně přímočará jako kdysi (a stejně zábavná) a když pomineme možnost střídat během hraní různé charaktery, v ničem zásadním ke změnám nedošlo.

Původní zadání, které Activision kanadskému studiu Beenox zadal, znělo asi takto: „Heleďte vy, Kanadani. Chceme přesně tohle (v ruce drží původní verzi Crash Team Racing), ale v perfektní grafice a nějakou tu třešničku nahoru.“ A tak se vývojáři činili a vznikl Crash Team Racing: Nitro-Fueled. Hra si ponechala vše, co dělalo původní díl výborným a přidala i několik tratí a postav navíc. Crash vypadá svěže a finální výtvor připomíná spíše kompletní Remake, než jakýsi Remaster. Všechny tratě jsou na detaily bohatější než Strýček Skrblík a jen samotný pohled na ně vám vykouzlí úsměv na tváři. Nezůstalo jen u tratí a dostalo se i na herní postavy, kterých je nespočet a zpřístupňujete si je v sekci Pit-Stop, kde je nakupujete za mince. Ne, nebojte se. Nový Crash neobsahuje žádnou formu mikrotransakcí a veškeré nákupy vozítek, postav, skinů či pneumatik platíte pomocí mincí, které získáváte na konci každého závodu. Každá z postav má navíc i několik dalších volitelných vzhledů, které si odemykáte výhrami v závodech.

Přečti si  Režisér Daysd Gone otáčí a chválí fanoušky, protože petice za Days Gone 2 získala již 100 000 podpisů

Crash Team Racing: Nitro-Fueled nejenže obsahuje všechny herní režimy, na které jsme zvyklí z původního CTR, ale navíc je obohacuje o online element a právě zde by měla být zhmotněna všechna ta slibovaná koncentrace zábavy. Hmm, tak trochu. Bez pochyb se jedná o neskutečně zábavnou party hru, ve které můžete s přáteli strávit několik desítek hodin, kdy na sebe budete skrze headset řvát, nadávat si a smát se takovým způsobem, že se na vás vaši sousedi budou pár dní dívat skrze prsty.

Hrát pak online režimy sám, proti neznámým soupeřům, může být značně iritující a nepříjemné, a to hlavně kvůli herním mechanikám power-upů, kterých si možná na první pohled nevšimnete. Hra se nenápadně snaží dosáhnout toho, aby se každý účastník dobře bavil a ze závodu odcházel duševně naplněn. Dělá to ovšem způsobem, který už se tak andělský nezdá. Rozbitím dřevěné bedýnky s otazníkem spustíte losování power-upů, které by vám v ideálním případě měly pomoci dostat se před vaše soupeře. Bohužel je ale losování silně závislé na vašem umístění a pozici, kterou právě okupujete. Jedete na prvním místě? Hra vám nenalosuje absolutně nic jiného než jedovaté lahvičky, Nitro bedýnky nebo jiné itemy, kterými můžete znepříjemnit život za vámi jedoucím nešťastníkům. Podobná situace, leč zrcadlově upravená, se odehrává na druhé straně závodního pole, kde jsou pomaleji jedoucí závodníci vybavování zbraněmi, které je doslova ženou dopředu. Situace, kdy jedete na prvním místě a radostně si driftujete, když tu se k vám přiřítí 3 naváděné elektro-cosi-vysavače, které vás pošlou na chvost, nejsou ojedinělé. Hra tak vcelku často působí nefér, nevyváženě a příliš neoceňuje schopnosti hráčů.

Kdy vás ovšem online režim opravdu nepotěší je v situaci, kdy si chcete zasoutěžit s kamarády a vytvoříte si soukromou lobby, kterou je po každém dojetém závodě potřeba ručně přenastavit a vybrat trať, kterou pojedete jako další. Nejsou zde žádné playlisty či turnaje, na které jsme byli zvyklí s původní verze. Že si chcete místo závodu zablbnout v battle aréně? Tak to musíte rozpustit celou lobby, změnit nastavení a znovu pozvat své přátele. Nedotažené online zázemí je za nás tím nejvíce otravným prvkem v celé hře.

Přečti si  Blizzard za poslední 3 roky ztratil 29% své hráčské základny

Update: S velkým updatem přibyl do hry režim Grand Prix, ve kterém získáváte body za závodění a plnění úkolů a levelujete podobně jako v Battle Passech v Rocket League nebo Apex Legends. Bohužel chybí porovnávání statistik s přáteli a vylepšení online režimu jsme se také nedočkali. Tak snad příště.

Pokud patříte mezi ty perfekcionisty, kteří znají každou zatáčku i poslepu, mohl by pro vás být pravou výzvou režim Time-Trial, který stejně jako CTR na PS1 nabízí možnost vyzvat dvě vám jistě dobře známé postavy, Nefariouse a Nitros Oxida. A to panečku není jen tak. Tyto výzvy vás donutí každé kolo použít maximální počet zkratek a pokud se nedejbože stane, že netrefíte vaše Turbo perfektně, můžete celou trať restartovat. Trofeje, které jsou s těmito challengemi spojené, představují tu největší překážku v cestě za ziskem platinové trofeje.

Čas šel dopředu a jak se vyvíjely hry, tak se vyvíjel i způsob jejich ovládání. Pokud vám tedy nepřijde fajn původní ovládání, kde plyn přidáváte křížkem a brzdíte čtverečkem, připravili si pro vás vývojáři možnost volby. Zvolit si tak můžete nejen modernější styl ovládání, ale vybat si můžete i mezi modernějším a původním soundtrackem. Ke změnám dojít muselo, a to nejen kvůli faktu, že nový Cash Team Racing vychází i pro majitele konzolí Xbox One a Nintendo Switch. I přesto, že se v základu jedná o bláznivou a zábavnou hru, tak i Crashe doběhla dnešní nátura a korektnost. Úvodní video, kde Nitros Oxide vyhrožuje, že z naší planety udělá obří parkoviště a z náš všech udělá své otroky, musela být pozměněna. Nyní se zde nehovoří o otrocích, nýbrž o minionech.

Crash Team Racing: Nitro-Refuled se povedlo a za zklamání by ho mohl označit tak maximálně nějaký mileniál, který se s postavou Crashe Bandicootu dosud nesetkal. Crash má své chyby a jizvičky na kráse, ale svou konkurenci v podobě Team Sonic Racing /recenze/ poráží rozdílem třídy. Studio Beenox se nechalo slyšet, že s novým CTR má plány i do budoucna a tak se můžeme těšit i na dodatečný obsah jako Battle Passy, nové tratě, apod.

Vývojáři: Beenox

Vydavatelství: Activision

Datum vydání: 21. 6. 2019