Fanoušci Destiny dlouho čekali na další rozšíření své oblíbené hry, které po únorovém rozdělení Bungie a Activisionu konečně dorazilo na konzole a PC. Má však smysl utratit za toto rozšíření bezmála 40 eur?

Pro hráče, kteří do dnešního dne Destiny 2 nevlastní zcela jistě ano, protože základní hra vedle rozšíření Shadowkeep přešla na free-to-play model, takže „neználci“ tu najdou spoustu nových přátel a hru si velmi užijí, neboť nabízí opravdu pořádnou porci obsahu a tak jim investice v podobě zmíněných 40 eur nemusí dělat vrásky na čele. Ale jak se na celou věc budou dívat hráči, kteří ve hře utopili nemalé peníze?

Shadowkeep je další hlavní expanzí ve vesmíru Destiny 2, která přináší do hry staronovou lokaci Měsíc a to se všemi známými oblastmi, které velmi dobře známe. Ale nebojte Měsíc se i trochu změnil a přibyly zde i nové oblasti a Lost Sectory.  Expanze hráčům nabídne novou příběhovou kampaň, nové Striky The Scarlet Fortress „a“ The Blackening Core, nový endgame obsah v podobě takzvaných Nightmare Hunts, nové zbraně, Armor 2.0 vracející Strength, Discipline + Intellect a také nový raid Garden of Salvation.

V příběhu nás stará známá Eris Morn přivádí na Měsíc, kde objevila Pevnost stínů, kde se setkáme s řadou známých nepřátel, včetně Croty. Pokud se ptáte, zda Bungie vypráví opět zajímavý příběh jako v případě expanze Forsaken, pak věřte, že NE. Hlavní příběh Pevnosti stínů je tu jen ve velmi omezené míře a jen se znalostí pozadí příběhu tu přichází trocha světla do tmy. I když ve Fortress of the Shadows hrozba narůstá, je bez předchozích znalostí velmi těžko hmatatelná a to dokonce i na konci, který přijde vcelku náhle a zůstává otevřený, především díky tomu, že Bungie oznámilo, že bude příběh vyprávět i v následujících měsících.

Přečti si  XDefiant se spouští 21. května

Recyklace, recyklace a zase recyklace. I když může být pro mnohé zábava vydat se na známá místa a opět se utkat se starými známými nepřáteli, tak mě už tento model po tolika letech omrzel a osobně jsem čekal více inovací, než jen nový grafický kabátek. Studio si mohlo dát práci minimálně s novými bossy. Trochu mi přijde, jakoby studio vzalo D1 a D2 strčilo to do krabičky a po zatřesení z ní vypadl Shadowkeep.

Série Destiny je od svého začátku založena na grindování a tomu se nevyhnete ani tentokrát. Díky příchodu Armoru 2.0 se připravte, že jej bude více než dost. Navíc dostat se na maximální možnou Power úroveň vyžaduje opravdu slušnou porci času. Power Engramy již k maximu nestačí, studio přidalo nové Pinnacle Engramy, které hráčům zajišťují potřebný pokrok k vytouženému maximu, které je vhodné zejména pro vstup do raidu. Oceňuji, že Bungie narozdíl od jiných studií nepřistoupilo na model: Nechceš grindit? Kup si to! A vše nechává hráče poctivě si vychodit. (v době psaní se však objevil Power Level boost, který hráčům umožní skok z Power Levelu 750 na 900).

Raid je s největší pravděpodobností tím, proč stojí za to, stále do Destiny investovat peníze. Garden of Salvation, jak už název sám napovídá, se odehrává v lokalitě Black Garden, kterou si pamětníci Destiny 1 zcela jistě vybaví a to i s nepřátelskou rasou, která ji okupuje. Ano správně jedná se o rasu robotických Vexů. V tomto novém raidu se můžete těšit celkem na nové bosse, skákací puzzle a tajné bedýnky odměnami. To vše odehrávající se ve velmi pěkném prostředí, plném Vex technologií.

Pokud jsem říkal, že Shadowkeep nenabízí žádné nové bosse, pak právě raid je tím pravým místem, kde je naleznete.

Přečti si  Náklady na vývoj a marketing hry Alan Wake 2 se zatím nevrátily

PvP

Novinky přišli i do PvP, kde nově hráči naleznou 3 nové mapy, 3v3 režimy, mezi které nově spadá i režim Survival, k dispozici je také režim Elimination, který byl velmi oblíbený v prvním dílu. Studio také konečně vyslyšelo fanoušky a dalo hráčům možnost svobodně si vybrat herní režim, který chtějí hrát, což až do této chvíle nebylo u druhého dílu možné. Můžete tak konečně hrát do omrzení Control, Clash a další.

Po technické stránce se bohužel v Destiny 2 nic nezměnilo, hra stále funguje na modelu P2P s podporou virtuálních serverů a bohužel stále laguje jak PvP, tak i PvE. Stále nechápu, proč se mi musí dostávat špatného herního zážitku jen kvůli tomu, že mě hra napojí na nějakého „Japonce“. O to více, mě potom dokáže pobavit hláška, abych si zkontroloval své připojení. Takže zde opět nachází uplatnění nelevný router Netduma umožňující zapnutí geolokace. Nově jsem díky možnosti Cross save přešel z PS4 verze na PC a zde si mé oko libuje. Nejenže hra vypadá naprosto famózně a je plná svět a detailů, ale hlavně jsem se zbavil pomalého načítání inventáře a propadů FPS a to i v případě, že se na mapě odehrává obří bitva.

Pokud bych měl hodnotit free-to-play model Destiny 2 nazvaný New Light, pak musím jednoznačně napsat, že se v současnosti jedná o jednu z nejlepších free-to-play her a odpustil bych i všechny zmíněné technické neduhy, kterými hra trpí. Bohužel v okamžiku, kdy si uvědomím, kolik vás hra už stála, se to prostě přehlédnout nedá a za cenu, za jakou se Shadowkeep prodává, jsem očekával něco víc.

Vývojáři: Bungie

Datum vydání: 1. 10. 2019

Platformy: PC (Recenze), PS4, Xbox One