Po dlouhém čekání se můžeme konečně díky Square Enix vrátit na PlayStationu 4 do Midgaru ve Final Fantasy VII Remake, kdy na jeho konci budete na jedné straně nadšeni a na druhé truchlit, že nemáte k dispozici celou hru, ale jen pomyslnou předehru.

V roce 1997 bylo světu představeno Final Fantasy VII, které hráče okamžitě uchvátilo a změnilo budoucnost hraní her. O 23 let později dostáváme na konzole PlayStation 4 propracovaný remake, který má přehodnotit dobrodružství Clouda pomocí moderní grafiky a nové herní mechaniky a má znovu změnit herní svět. Na jednu stranu to funguje naprosto skvěle na stranu druhou je cítit, že vydavatelé a vývojáři chtějí z této skvělé hry vytěžit maximum po všech stránkách.

V posledních letech jsme byli schopni vidět talent Square Enix s jejich projekty Final Fantasy VII: Advent Children a, naposledy na PS4, Final Fantasy XV, takže všichni víme, že tým dokáže vytvořit úžasně zářivé světy a úžasné vypadající postavy – ale teprve až uvidíte, jak Midgar ožije, vaše dětství se k vám vrátí naplno.

Jako princezna koloběžka – dodělaná nedodělaná

Je zvláštní, že Final Fantasy 7 Remake se stále nazývá Final Fantasy 7 Remake, i když ve hře je ve skutečnosti jen asi 10 až 15 procent původního Final Fantasy 7. Square Enix sice celou dobu zdůrazňuje, že se jedná o  „první epizodu“ remaku, ve kterém je zahrnuta pouze část Midgaru z originálu, ale toto označení z nepochopitelných důvodů chybí v samotném názvu hry a to i přesto, že po herní době tato „první epizoda“ přesahuje herní dobu většiny dnes vydávaných novinek. 35 hodin zábavy, do kterých je zahrnuta i většina vedlejších úkolů na mě působí jako senzační upoutávka zahrnující jen menší sekci příběhu fascinující klasiky Final Fantasy VII. Na obranu hry musím podotknout, že v žádném případě nezanedbává žádnou z vedlejších postav.

Přečti si  Splinter Cell Remake by mohl obsahovat technologii, která umožní nepřátelům detekovat hráče pomocí Ray-Traced Reflections

Příběh se rozvíjí i tam, kde jsme jej dříve nečekali

Samotný svět je mnohem větší a živější, než si fanoušci původní hry budou pamatovat a Midgar je opravdu ohromný a plný míst  k prozkoumání. Pro neznalé příběhu, ve FF VII Remake se ujímáte především role Clouda (bývalý SOLDIER), který je najat na pomoc eko-teroristické skupině známé jako Avalanche. Jejich cílem je zastavit megakorporaci Shinru, která aktivně ničí planetu tím, že nasává její energii a používá ji jako zdroj další energie. Přestože Shinra představuje počáteční hrozbu, je jasné, že se toho bude později dít mnohem více a Cloud vedle toho bojuje i se svými vlastními démony. Final Fantasy 7 Remake není jen Cloudovi, ale i o dalších hrdinech příběhu: Aerith, Barret a Tifa, kteří mají v této Midgar epizodě emocionální hloubku. Také bývalé menší postavy, jako jsou Jessie, Biggs nebo Wedge, se náhle staly hlubšími postavami, které jsou silnější díky nové narativní šíři a mnohem více vám přirostou k srdci a ne jak tomu bylo v původní hře, kde měli jen několik málo řádků dialogů.

Akční soubojový systém, ale nečekejte žádné Devil May Cry, tady musíte trochu uvažovat.

Pryč jsou bitvy založené na jednotlivých tazích, namísto kterých dostanete živý akční souboj podobný tomu z Final Fantasy XV,  díky čemuž je hra mnohem zajímavější širší publikum. Každá postava má ve výchozím nastavení normální útok, speciální útok a zbraňové dovednosti, které lze rozšiřovat. Přidejte k tomu mateřský systém, kde můžete svou postavu vybavit řadou aktivních kouzel a schopností nebo pasivních buffů jednoho či druhého druhu včetně řady přizpůsobení, i když každá postava zůstane v jedné věci lepší než další kvůli jejich bojovému stylu. Za každou postavu se hraje jinak a ve své partě budete mít najednou až tři, které budete moci během boje měnit. Jedinečnost každého člena týmu je skvělá, bohužel však jejich AI zůstává na bodu automatické pračky a to často ve vypnutém stavu.

Přečti si  Archetyp Invoker ve hře Remnant 2: The Forgotten Kingdom odhalen v novém traileru

Grafika v Final Fantasy 7 Remake je celkově velmi poutavá, zejména když ji budete porovnávat s originálem. Ve hře je spousty částicových efektů, široké výhledy a prostory, které vás doslova nutí kochat se hrou a skvěle odvedenou prací grafiků.  Co se týče zvuku a hudby, tak zde také není příliš co vytýkat, ze hry je cítit, že vývojáři hrají na naši nostalgickou strunu a skvěle se střídá mix jemných a silných motivů dle probíhajících momentů ve hře.

Endgame

Jakmile dokončíte 18 kapitol Final Fantasy VII Remake, tak máte ve hře sále co dělat s dodatečnými odemčenými postranními úkoly a novou obtížností. Máte možnost svobodně se vrátit do kterékoliv kapitoly a shromáždit chybějící předměty a dokončit zameškané úkoly. To vše je sice pěkné jako obsah, ale faktem zůstává, že Remake FF7 je stále jen jakousi mileneckou předehrou. Doufáme, že vydání další části nebude několikrát odloženo a bude navazovat na to, co zde bylo vybudováno.

Final Fantasy 7 Remake je mistrovské dílo. Graficky bohaté a krásné akční RPG s vynikajícím bojovým systémem, který uchvátí všechny fanoušky toužící se znovu vrátit do Midgaru. Ať už je to kostel Aerith nebo slumy sektoru 7, je vidět, že si vývojáři dali práci se sebemenším detailem, který cítit napříč tímto remakem. Tam, kde jsme původně strávili jen několik hodin, je nyní věnována celá hra, což je na jednu stranu skvělé, ale na druhou stranu i trochu škoda.

Vývojáři: Square Enix

Vydavatel: Square Enix

Česká lokalizace: Ne