Jako malý klučík jsem si hraní s kapesními autíčky nad míru užíval. Měl jsem jich hromadu a ještě více jsem jich postupem času ztratil. No, kdybych tehdy věděl, v jaký byznys se značka Hot Wheels v budoucnu obrátí, tak bych si na ně dával o poznání větší pozor. Populární značky se chopilo i italské studio Milestone, které přichází s již druhým dílem této arkádové závodní série.

Start série Hot Wheels Unleashed mě minul a já se k němu dostal až těsně před vydáním dvojky. Díky jeho smíšeným recenzím jsem od hry neměl přílišná očekávání, ale i tak mě hra nepřesvědčila a v mých očích zahodila jasný potenciál. Vývojáři slibovali, že ve druhém díle napraví veškeré špatnosti a implementují řadu nápadů, které od vydání posbírali od komunity. Hmm, to už jsem někde slyšel.

Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged hráčům nabízí příběhovou kampaň, jejíž obsah je zaměřen čistě a jen na děti. Co bych ale pro vás neudělal… Hra se opírá o nehodu, která postihla Profesora Tanabeho. V jeho laboratoři dojde ke katastrofě a jeho vynález na transformaci objektů se pokazí. Neškodné a z plastu vyrobené nestvůry, které byly z nějakého důvodu v laboratoři (!) se tak promění v přerostlé stvůry, které utečou z labky a vydají se pustošit celý svět. Zde se na scénu dostávají dvě nejdůležitější postavy. Závodníci Darla a Robert se rozhodnou profesorovi pomoci a stanou se tak součástí jeho „geniálního“ plánu. Tanabe svým paprskem zmenší nejen své parťáky, ale i ony nestvůry, které byly problémem především pro to, že nabyly obřích rozměrů. Proč je tedy monstra o velikosti láhve kečupu prostě nerozmáčknout a místo toho s nimi komplikovaně závodit? Děti jsou sice děti, ale po přežití tohoto příběhu si myslím, že je vývojáři dost podceňují.

Přečti si  Nabídka PS Plus na květen 2024 zahrnuje bonusovou odměnu s překvapením

Pokud jste ve stavu, kdy alespoň přemýšlíte nad tím, že si novinku od studia Milestone pořídíte, tak lze předpokládat, že nějaké to Hot Wheels autíčko se vám doma někde válí. S trochou štěstí váš model najdete i přímo ve hře a je potřeba zmínit neskutečnou přesnost, se kterou jsou ve hře ztvárněny. Nezasvěcenému pozorovateli se může zdát, že modely nejsou bůh ví jak propracované, ale je to právě ta autenticity, které se snažili vývojáři docílit. Ovládání je samozřejmě trochu jiné a nad autíčky se logicky nebude vznášet obří ruka, která jim bude pomáhat driftovat. Zde se hra plně oddává svému arkádovému pojetí a skrze nápadité mapy se tak budete prohánět jak smyslů zbavení již po několika málo závodech. Řízení je totiž dost jednoduché a jediné, na co si možná budete muset zvykat je driftování. To ale ve hře není pro srandu králíkům, nýbrž si s nim doplňujete boost a je tak nedílnou součástí vaší cesty za vítězstvím. Mějte ovšem na paměti, že ve hře je 6 kategorií vozidel a s každým z nich se driftuje trochu jinak.

Není problém si vybrat jedno vaše oblíbené vozítko a projet s ním celý příběh. Napomáhá tomu především nový systém perků a vylepšení, které si můžete za penízky ze závodů dokupovat a vylepšovat tak statistiky a schopnosti různých modelů. K dostání jsou například perky, které vás učiní imunnímu vůči všemožným pastičkám či nástrahám bossů. Osobně jsem ale během testování využíval celou škálu aut a nastavování mého vozového parku mě chytlo znatelně více, než jsem před instalováním hry předpokládal.

Přečti si  Mód DLSS 3/FSR 3 přináší funkci generování snímků i na grafické karty Nvidia z řady 20 a 30

Hra samozřejmě nabízí možnost vyzvat závodníky z celého světa v online klaních. Ta pravá zábava ale nastává až ve chvíli, kdy se do závodu pustíte s vašimi přáteli. Nastavení lobby zde není nikterak revoluční, ale na klasické vyblbnutí to bohatě stačí. Vyzvat svého kámoše nebo kámošku můžete i v režimu rozdělené obrazovky. Spolu si pak můžete vyzkoušet 5 herních režimů. Quick Race, Time Attack, Drifty, Elimination a nebo Waypoint. Právě poslední jmenovaný mi k srdci přírostl nejméně. Navigační šipka vás spíše mate, než aby vám pomáhala a hraní tohoto módu v kampani bylo často frustrující.

Pokud by vaše přátelé neosnily váš skill a schopnosti, se kterými si poradíte se všemi nástrahami závodních tratí, tak je můžete zkusit oslnit vlastním okruhem. Díky editoru ale můžete zkoušet i divočiny od jiných hráčů, a to ze všech dostupných platforem. Kromě editování a tvoření se můžete vyřadit i na samotných autíčkách.

Hot Wheels Unleashed 2: Turbocharged je přesně tím, čím se zdá býti. Arkádová gamesa, která vás sice nenadchne svou příběhovou kampaní, ale řadu hráčů k sobě připoutá díky akční a výbušné gameplay, která ke značce Hot Wheels perfektně sedí. Komu by hra nemusela vyhovovat jsou jistě sólo hráči, kterým hra prostě nenabídne tolik pozornosti.

Vývojáři: Milestone

Vydavatelství: Milestone

Datum vydání: 19. října 2023

Doba testování: 15+ hodin

Platformy: PlayStation, Xbox, PC, Switch

8
Zvuk/Soundtrack
7
3
8
6
7
recenze-hot-wheels-unleashed-2-turbocharged-plnou-parou-do-zdiHot Wheels Unleashed 2: Turbocharged je přesně tím, čím se zdá býti. Arkádová gamesa, která vás sice nenadchne svou příběhovou kampaní, ale řadu hráčů k sobě připoutá díky akční a výbušné gameplay, která ke značce Hot Wheels perfektně sedí. Komu by hra nemusela vyhovovat jsou jistě sólo hráči, kterým hra prostě nenabídne tolik pozornosti.