Po roční pauze od vydání PGA Tour 2K21, se HB Studios a 2K opět vrací, aby nám nabídli golfový simulátor, a to v ještě lepší formě než kdy předtím. Osobně jsem do PGA Tour 2K23 vkládal velké naděje, zvláště, když se tvůrci rozhodli na obálku hry vrátit i legendárního Tigera Woodse. I díky tomu jsem nabil dojmu, že nám vývojáři chtějí dát tento rok opravdu speciální golfovou hru. Ptáte se, zda PGA Tour 2K23 z větší části splnilo moje velká očekávání?

Vývojáři v HB Studios odvedli slušnou, i když ne zcela bezchybnou práci. Vzhledem k faktu, že jsem měl možnost recenzovat i předchozí díl, tak mohu rovnou z fleku říci, že kromě několika změn a doplňků je to z velké části stejná hra. Nebudu zde zabíhat do úplných podrobností, protože hratelnost zůstává stejná (tedy velmi dobrá), ale budu mluvit spíše o drobných úpravách, které hru posouvají zase o něco dál.

Největším přírůstkem do PGA Tour 2K23 je to, že se vývojářům podařilo získat podobu daleko profesionálnějších hráčů. Největší změnou je, že na rozdíl od předchozího dílu nyní budete moci hrát jako profesionálové, místo abyste hráli jen proti nim. Existuje také více licencovaných hřišť, na kterých lze hrát, což je skvělé. Opět je to dobrý krok vpřed, ale se silou, kterou má 2K ve sportovním světě, zejména v NBA, je tu stále cítit jistá rezerva.

To, co dělá PGA Tour 2K23 tak zábavným, je to, jak dobře vylepšuje pocit dokonalého úderu. Každý, kdo někdy byl na skutečném odpališti, ví, jak nesmírně skvělý pocit je provést skvělý úder, a naopak jak už během švihu víte, že úder bude stát za pendrek. Bezchybný dlouhý drive nebo vydařený dlouhý pat poskytuje jedinečný pocit uspokojení. A právě schopnost PGA Tour 2K23 napodobit tuto specifickou hmatatelnost ukazuje, jak velkou lásku jeho vývojáři ke golfu mají.

Obvyklý seznam hřišť v letošním ročníku doplňují tři nová hřiště South Course of Wilmington Country Club, The Renaissance Club a St. George’s Golf a Country Club. Škoda jen, že si nemůžeme zvolit denní dobu, během které bychom chtěli být na hřišti. Ale s tím by se musely měnit i podmínky na hřišti, kdy ráno se na greenech drží jemná rosa zpomalující rychlost míčku, nebo naopak poledne a odpoledne, kdy jsou trávníky nejrychlejší. A právě zde mají vývojáři spoustu prostoru, kam hru v budoucnu posunout. Ale zatímco hřiště jsou dostatečně hezká, totéž se nedá říci o vašich golfistech. Tedy alespoň ne o těch, které si můžete vytvořit v create-a-golfer, které by mohlo být mnohem více podrobnější. Na druhou stranu profesionální hráči vypadají opravdu dobře, zejména Tiger Woods. Jeho působení na hřišti ale sráží caddy a fanoušci, kteří vypadají spíše jako figuríny z obchodu. Navíc opět ani nereagují, když na ně letí míček, naštěstí po zvukové stránce patřičně reagují na všechny situace, které na hřišti předvedete.

Pokud jde o herní režimy, tak PGA Tour 2K23 je v tomto ohledu velmi podobný PGA Tour 2K21 a nehledejte tu mnoho inovací v průběhu kampaně. Jistě, můžete se utkat s mnoha soupeři a zakoupit si oblečení nebo doplňky za virtuální měnu, kterou získáte hraním, ale po pár turnajích zjistíte, že vydělané peníze není zač utrácet.

Změny v MyCareer se nezdají být dobrou náhradou nebo upgradem toho, co jsme již měli. Stejně jako dříve, oblečení nijak nemění vaše statistiky, ale nyní ani hole. Místo toho budete muset odemknout kování, které bude připevněno k hlavě hole, násady a rukojeti, abyste zvýšili její statistiky, stejně jako pouzdra na míčky, které mění statistiky úderu. Každý Fitting má svá pozitiva a negativa, ale toto je jediný způsob, jak změnit své statistiky. Statistiky vašich hráčů také nelze zvýšit, vše, co můžete udělat, je vybrat si mezi seznamem archetypů. Archetypy: Greenspan se zaměří na puttování, Powerhouse na sílu pro dojezdovou vzdálenost, Woodsman na vaše záchranné údery, Rhythm, který vám pomůže s načasováním švihu, a Sculptor na tvarování úderů a kontrolu vzdálenosti. Bohužel si sami nemůžete nastavit body, díky čemu mi přijde tento systém dost omezený.

Režim Topgolf nabízí párty na golfu. Je to kříženec mezi režimy Quick Match a House Rules v sérii FIFA. Je to ideální místo k procvičování technik míření a švihu a také k rychlé hře se svými kamarády. Ovšem není to taková zábava jako ve skutečnosti, kdy při hře popíjíte, bavíte se s přáteli a hrajete zábavné golfové minihry, u kterých se mohou bavit i negolfisté. Topgolf tak působí spíše jako levný doplněk pro marketing.

Přečti si  Remnant 2: The Forgotten Kingdom je nyní k dispozici

Další systém, který byl vylepšen, a mám pocit, že spíše k horšímu, je sponzorství. Stejně jako v předchozí hře budete mít během hraní společnosti nabízející nejrůznější nabídky. Zde si můžete vybrat konkrétního sponzora pro oblečení, hole, míčky a další. Takže pokud chcete třeba hole Callaway, ujistěte se, že přijímáte nabídku sponzorství pro danou položku, kterou chcete. Každý sponzor má také několik úrovní pro odemčení. Největší změnou však je, že si již nemůžete zvolit obtížnost sponzorských mini výzev.  Nyní pouze získáváte zápasové XP směrem ke sponzorství a naplňujete tier bar, dokud něco neodemknete. Nyní vás čeká malá hrstka herních výzev, díky čemuž je to mnohem méně zábavné.

Trochu jsem doufal, že se s novou hrou zlepší opakované záběry, bohužel v tomto směru jsem se škaredě zmýlil a opakované záběry se opět zase soustředí jen na hráče, místo toho, aby se po odpalu přepnuly na míček a sledovaly jeho trajektorii, dopad a teprve následně došlo k přepnutí na hráčovu reakci. Takže jejich sledování je opět nuda.

PGA Tour 2K23 je tak dalším dílem, který nepředstavuje tolik vytouženou revoluci, ale přináší jen drobné změny. Většina změn v MyCareer se zdá být krokem zpět. Na druhou stranu chválím přidání nových hřišť, možnost hrát za profesionály a celkově opět dobrý pocit ze samotného hraní golfu, o které zde jde především. Stále ale toužím po celkovém vylepšení a přiblížení směrem k NBA od 2K. Osobně jsem velmi zvědav, jak se s PGA vypořádá v příštím roce EA Sports, které vyjde na jaře 2023.

Vývojáři: HB Studios

Vydavatel: 2K Games

Datum vydání: 14. 10. 2022

Platformy: PS4, PS5, Xbox One, XSX/S, PC

6
6
Herní režimy
6
8
8
8
recenze-pga-tour-2k23-po-dvou-letech-opet-na-greenu<font size="3">PGA Tour 2K23 nepředstavuje tolik vytouženou revoluci, ale přináší drobné změny a vylepšení, přičemž zde opět vyniká skvělý pocit ze samotného hraní. Série má stále co zlepšovat a měnit, aby se nakonec mohla stát špičkovým golfovým simulátorem. <br/> <b> + Samotné hraní golfu<br/> + Hratelní profesionálové<br/> + Nová hřiště<br/> - Režim kariéry je příliš podobný 2K21<br/> - Opakované záběry jsou nuda<br/> - Celkový vizuál<br/> </b> </font>