Polská Série Sniper: Ghost Warrior přichází se svým třetím dílem. Tentokrát podobně jako Sniper Elite nabídne otevřené prostředí, ale i tentokrát půjde o velmi taktickou hru.

Prostředí, v němž se nový Sniper: Ghost Warrior odehrává je smyšlenou verzí Gruzie. Země je uprostřed občanské války a vy jako John North musíte ochránit oblast před separatisty a přitom ještě z jejich spárů vysvobodit svého bratra, který v oblasti zmizel před dvěma lety a to během společné neúspěšné mise. Toť vše o zápletce, která nemá žádné zvraty ani nic podobného a je tak vcelku dost nezábavná.

Otevřený svět? Ne tak docela, ale svobodu zde určitě najdete

Otevřený svět zde není úplně v pravém slova smyslu, jde spíše o řadu otevřených oblastí jednotlivých misí, než přímo o otevřený svět. Například bažinatá oblast plná hustého listnatého porostu, nebo proti tomu zasněžená horská oblast, kde je neustále tma. I tak mají oblasti celkovou rozlohu kolem slušných 27 kilometrů čtverečných. Hra bohužel nenabízí žádnou možnost cestování mezi těmito oblastmi a tak jedinou šancí je opětovné zahrání si mise kvůli sběratelským předmětům, nebo vedlejší mise, ve kterých můžete osvobozovat separatisty držené tábory, nebo civilisty. Každá z oblastí vám nabízí tajné úkryty, kde máte notebook na přijímání misi, postel na přespání, pomocí které můžete počkat do noci. Můžete si zde také kupovat zbraně a vyrábět vlastní vybavení, nebo munici. Co se vlastí výroby týče, asi ji příliš nevyužijete, protože vše se dá koupit a vývojáři tím tak trochu odepsali jeden herní mechanismus, který by hru vcelku oživil. Kampaň samotná vám zabere něco kolem 18 – 20 hodin a projdete v ní celkem 26 hlavních misí a 16 vedlejších.

Na výběr máte z několika obtížností. U těžších obtížností se vám například neregeneruje zdraví, AI reaguje mnohem rychleji  a je schopna vás dříve zabít. Omezený je i HUD a vypínat si můžete i různé asistenty, které vám ztíží ostřelování. Při ostřelování navíc musíte počítat se všemi meteorologickými a fyzikálními vlivy, jinak ve většině případů svůj cíl netrefíte a zalarmujete tak celou oblast. Ale když se vám podaří na jednu kulku zabít rovnou dva nepřátele, to je potom jiná a hned se cítíte, že byste mohli jako sniper narukovat.

Co vyděláte, hned taky utratíte

Před každou misí je dobré dokoupit všechny potřebné zásoby a sady na opravu tlumičů, které se s každou vystřelenou kulkou pomalu ničí a vy budete čím dál tím více slyšitelní. Kromě utrácení za kulky a sady na tlumiče, budete muset utrácet i za vylepšení Drona, který je pro Vás tím nejcennějším pomocníkem ve hře, dost podobně jako v posledním Ghost Recon, jen tady jej budete vylepšovat o noční vidění, nebo signalizační zařízení, které vám umožní nalákat si nepřátele do potřebných pozic, ale nesmíte to přehnat, jinak vašeho drona odhalí a hned pustí alarm.

Při načítání si můžete klidně zajít na pumpu pro bagetu.

Vzhledem k tomu jak tvůrci obhajovali vydání multiplayerové části hry až v průběhu Q3 ted někdy v září, tedy že se raději soustředili na výrobu a kvalitu single kampaně, aby měli hráči co nejlepší herní zážitek, to není na hře zrovna dvakrát znát a hra se potýká s celou řadou bugů, jako jsou: propady do textur, střelba do neviditelných zdí, přehnaně dlouhé načítací časy až téměř 5 minut, záseky hry, a šílené propady fps a naprosto tupá AI. Hru samotnou pohání Cryengine, který dokáže prostředí opravdu náramně vykreslit, především když se jedná o stromy zarostlé oblasti. Grafika je opravdu dobrá nikoliv však ohromující jako tomu bylo například u Crysis 3. Naopak cut scény jsou ve hře ve formě videí, bohužel v nižší kvalitě a rozlišení což působí dost lacině a hlavně proti hře nepříjemně a to i vzhledem k velikosti hry, která bez zmíněného multiplayeru zabírá cca 50GB.

Tvůrci dle svého tvrzení v současné době pracují na řadě patchů, které by měli kampaň opravit a vylepšit, no upřímně jsme zvědaví čím začnou, protože problémy má jak PC, tak Xbox One a dokonce i PS4 verze. Tak nějak se mi vybavuje scéna z Pelíšků.

recenzovaná verze:PC