O tom, že Breath of the Wild je nedílnou součástí úspěchu Nintendo Switch a nejlepším dílem ze série asi není pochyb. The Legend of Zelda na Switchi dokázala předčít i série, které dříve Nintendu dominovali jako Super Mario Bros. a nyní s příchodem pokračování v podobě The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom si Zelda chce zajistit svou pozici a zároveň se důstojně rozloučit s touto platformou, protože se předpokládá, že další Zelda vyjde až pro nástupce Switche.
Recenzovaná verze: Nintendo Switch
Od té doby, co jsme se mohli do Hyrule pustit naposledy, prošel tento svět významnými změnami. Jednou z takových změn je vzhled Sky Islands v dálce. Abyste se dostali na tyto ostrovy, musíte sbírat předměty padající z nebe, které budete muset vyhledat a zaznamenat, abyste je mohli navštívit. Nebeské ostrovy skrývají nekonečná tajemství a místo, kam se dostanete, vás vybízí k tomu, abyste se znovu vydali do divočiny a našli Light Orbs. Tyto světelné koule jsou základní předměty, které dávají Linkovi další srdce; bude potřebovat veškerou podporu, aby zastavil Ganondorfa.
Začátek hry seznamuje hráče s novými schopnostmi, kterými je Link vybaven. Fuse, Recall, Ascend a Ultrahand se výrazně liší od schopností Sheikah z Breath of the Wild. Fuse například umožňuje hráčům spojit šíp s okem nestvůry a vytvořit tak naváděcí šíp, který sleduje pohybující se cíle. Hra také zavádí štíty, které lze kombinovat s dalšími předměty, jako jsou houby, a vytvořit tak kouřovou clonu, když nepřítel udeří. V Breath of the Wild museli hráči hledat zbraně, aby našli mocné útočné nástroje. S přidáním Fuse mohou hráči s nepřáteli bojovat novými vzrušujícími způsoby.

Nejlepší způsob, jak popsat Tears of the Kingdom a všechny jeho nové systémy, je jednoduchý, je to jako bedna s nářadím. V Legend of Zelda vždy šlo o hledání řešení, podívejte se na dungeony a vedlejší úkoly kterékoli z předchozích her a je snadně vidět, jak tyto hry vedli vývojáře až sem. Například spojením větve stromu s kamenem vznikne kladivo se zvýšenou odolností. Toto párování skvěle funguje v hráčův prospěch, protože povaha jiné zbraně mi najednou umožnila zaútočit a zasáhnout více nepřátel namísto postupného útočení na jednotlivce.

Během hry tak můžete hodně experimentovat, například při útočení na létající nepřátelé, na které je obtížné se jinak dostat. Právě zde vám bude velmi užitečné vytvořit naváděný šíp, který snadno sleduje pohybující se cíle. Hráči mohou také kombinovat šípy s předměty ze svého inventáře, jako je list a ledový elementál, a vytvořit tak zamrzlý šíp. Kromě schopnosti Fuse může nyní Link použít Ultrahand k vytvoření voru tím, že najde klády. Připojením vrtule k voru se můžete potom pohybovat vpřed. Ovšem to není vše, můžete si vytvořit i auto, letadlo a další předměty, což umožní popustit uzdu vaší fantazii. Ze všech nových schopností, které Link získává, je Ultrahand vybíravý. I když funguje bez jakýchkoliv přetrvávajících problémů, otáčení pro dosažení ideálního úhlu může být těžkopádné. Často jsem musel resetovat pozici předmětu, protože fyzika může být zmatená, pokud předmět není umístěn správně. Tento problém s Ultrahandem se projeví, když umístíte vrtule nesprávným směrem.

Ascend je specifická pohybová dovednost, která vám umožňuje pohybovat se pevnými předměty, jako jsou skály a stěny. Je to však omezené, protože funguje pouze směrem nahoru a vyžaduje strop blízko vaší pozice. Tato schopnost je výhodná při prozkoumávání jeskyně nebo místnosti na nižší úrovni a umožňuje vám dosáhnout vrcholu hory nebo věže. Jakmile tam budete, můžete se pomocí kluzáku přesunout do jiných oblastí. Stojí za zmínku, že Nintendo provedlo několik změn a přidalo nový obsah, včetně Sky Islands.Brzy jsem se setkal s problémem, když jsem se rozhodl prozkoumat studnu se skrytými poklady uvnitř. Strávil jsem téměř pět minut v panice, protože neexistoval žádný jasný způsob, jak se dostat z díry v zemi, dokud jsem si nevzpomněl, že Ascend je řešením.

Recall je další schopnost, která je poměrně snadno pochopitelná. Je to dovednost převíjení času, která vám umožní vrátit předměty do jejich původní polohy. Tato schopnost se hodí při získávání padlých nebo špatně umístěných předmětů a je také užitečná při odstraňování chyb, kterých se můžete dopustit při experimentování s jinými dovednostmi. S funkcí Recall můžete rychle a snadno opravit jakékoli problémy, což vám umožní soustředit se na prozkoumávání světa hry a řešení hádanek. Recall funguje nejlépe, když se snažíte pomoci Korokům, kteří se vracejí a skrývají se v krajině Hyrule.

Nové schopnosti a svoboda, které Tears of the Kingdom nabízí, jsou ohromující. Dostanete ohromný pocit autonomie od úvodních okamžiků, energii a pochopení, že vývojáři hráči důvěřují a dávají mu nástroje k úspěchu a zapojení se do světa ovlivněného Ganondorfovým návratem. Tento design je opravdu skvělý, protože hráče vede, ale nikdy jej přesně nenasměruje kam přesně jít nebo co dělat.
přestože svatyně pro většinu nenaplňují svůj plný potenciál, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom odvádí mnohem lepší práci při poskytování tradičního zážitku ze Zeldy . Divine Beasts Breath of the Wild byly sice zábavné, ale nikdy nedosáhli takových výšin, jaké nabízí pořádný dungeon. Je těžké napodobit uspokojení z práce vynaložené v puzzle místnosti, nalezení malého klíče a propracování se k Boss Key.

Nicméně mám k nové mapě výhrady a točí se hlavně kolem nových 100+ jeskyní, na které narazíte. Samotné jeskyně nejsou ze své podstaty hluboké. Zatímco prvních deset až patnáct pro vás bude velmi vítaných, tak s postupem času se to mění v pocit zase tu je jeskyně, do které musím vlézt posbírat pár předmětů nebo bojovat a pak pokračovat dál. Byla zde šance udělat z jeskyní jeden z nejlepších herních obsahů, protože jeskyně mohly vést ke speciálním minibossům, kterým by Link mohl čelit kvůli nové výbavě.
Ostrovy oblohy jsou také vynikajícím návratem do známého prostředí, ale není zde žádný přímý odkaz ani zmínka o Skyloftu nebo o světě z Skyward Sword. Řekl bych, že Sky Islands jsou plné hádanek a jejich řešení je opravdu zábavné.

Boj je stejně dobrý jako v Breath of the Wild, kde se vrací mnoho mechanik, včetně prudkých útoků, odražení a úskoků. Linkovy nové schopnosti jej činí ještě více zábavným. Zmínil jsem, jak může Fuse vzít libovolné dva předměty a vytvořit zbraň, která bude velmi dobře fungovat nejen když budete v úzkých. Nalezení správných kombinací pro Linka může být velkým přínosem, jako je Sloučení kamene s mečem do tupé zbraně, aby se zdvojnásobila jeho síla proti nepřátelům. Mnoho zbraní po Ganondorfově návratu zrezivělo a velká část hyrulianské armády uvízla v podprůměrných a křehkých zbraních. Naštěstí Linkova schopnost nabízí řešení, jak se vyhnout nutnosti používat pouze zrezivělé vybavení tím, že spojíte různé předměty dohromady.
Budete se také vypořádávat s novými negativními efekty, jako je šero, které ničí Linkovo maximální zdraví. Čím více temnoty absorbujete, tím menší je vaše maximální zdraví. Naštěstí nové rostliny, jako je Sundelion mohou obnovit vaše vyčerpané zdraví. Kromě toho jsou zbraně nyní v rozkladu kvůli zlobě šířené Ganondorfem. Bez schopnosti Fuse prodloužit životnost zbraně máte k dispozici jen několik zásahů, než se zbraň rozpadne. Některé stavy zbraní, jako je Devastating Effect, mohou mít specializovaný atribut, který přináší silné útoky, když vám zbývá poslední kousek zdraví.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom toho nabízí ještě mnohem více, ale to už si musíte zjistit sami.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom navazuje na Breath of the Wild, kdy staví na známém světě několika novými vzrušujícími způsoby. Jednotlivé úkoly můžete řešit způsobem, který vyhovuje vašemu hernímu stylu, aniž byste se cítili svázáni zavedenými systémy. e jasné, že Nintendo naslouchalo zpětné vazbě a na základě těchto návrhů vytvořilo pokračování, které je bezesporu lepší. V Hyrule je toho nyní tolik k vidění a dělání. Tears of the Kingdom bezesporu patří mezi velikány jako Ocarina of Time a Wind Waker.
Vývojáři: Nintendo
Vydavatelství: Nintendo
Datum vydání: 12. 5. 2023
Platformy: Nintendo Switch
Česká lokalizace: NE