Úspěch Dark Souls posunul žánr Soulslike her do mainstreamového povědomí hráčů, takže je velmi obtížné najít nové hry, které se odváží vydat novou cestou. Team Ninja přišlo na to, jak upravit tento recept, který úspěšně spojuje soulslike akci v západním stylu s mytologií inspirovanou východem. Po sérii Nioh přichází Team Ninja s Wo Long: Fallen Dynasty, které uchvátí svými rafinovanými, intenzivními boji a zajímavým prostředím.

Pokud patříte mezi fanoušky her Team Ninja , budete vědět, že jsou mistři ve vytváření trestuhodně obtížných videoher a Wo Long: Fallen Dynasty je na prvním místě tohoto seznamu. Zatímco veteráni Soulslike si to nesmírně budou užívat, tak ti, co tento žánr příliš neznají z toho mohou zešílet a hru odložit.

Navzdory určitému zjevnému vlivu ostatních her Team Ninja si s Wo Long: Fallen Dynasty dokázalo udržet svou vlastní identitu. Ale nečekejte, že vše, co jste měli rádi v Nioh, bylo replikováno ve Wo Long. Podobnosti mezi Wo Longem a jeho inspirací, Nioh, jsou přinejlepším povrchní, přičemž hra místo toho poskytuje herní postup značně odlišný od jakéhokoli jiného titulu Team Ninja. Hlavním prodejním argumentem Wo Long je to, že obsahuje vychylovací mechanismus odlišný od ostatních her Team Ninja. Na rozdíl od mnoha jiných her, kde je uhýbání vysoce riskantní možností, kterou lze používat jen zřídka, je boj ve Wo Long postaven na odrážení úderů nepřátel. Kromě této významné odchylky se Wo Long spoléhá na ponurou fantazii, která silně čerpá z čínského folklóru a obsahuje mnoho děsivých a démonických stvoření.

Svět Wo Long: Fallen Dynasty temná fantasy verze Číny z dob tří království, někdy kolem roku 184 našeho letopočtu. Události se odehrály krátce před érou Tří království, která je všeobecně považována za jednu z nejkrvavějších v čínské historii. Cao Wei, Shu Han a východní stát Wu všichni bojovali o kontrolu nad opuštěnými provinciemi kdysi mocné dynastie Han.

Blížící se kolaps dynastie Han vytvoří mocenské vakuum, které by konkurenční státy využily. První dvě kapitoly vytvářejí vzrušující směs příběhu a fantazie tím, že často znovu uvádějí historická fakta, jako je způsob života nemrtvých rebelů ze Žlutého turbanu. Příběh je odsunut do pozadí. I tak je příjemné vidět různé pohledy na slavné postavy Dynasty Warriors jako Cao Cao, Lu Bu a Guan Yu v jiných prostředích, než jsou typické hromadné bitvy.

Navzdory pochmurnějšímu tónu zápletky Wo Long: Fallen Dynasty je prvních několik kapitol hry pozoruhodně realistických. I když to historicky není důležité, jste voják bez tváře vražený do konfliktu mezi třemi královstvími a povstáním žlutých turbanů. Vzhledem k temnému tónu je vaším úkolem zastavit příliv démonické Qi, který zaplavuje zemi a podněcuje konflikt.

Přečti si  TEST: Hibloks Charging Case Unbounded - Na cestách s VR bezpečně a s nabitou baterií

Několikrát během hry si všimnete, že některé postavy zkonzumují svítící předmět podobný pilulce, který jim dodává nadlidskou sílu, ale také je vážně poškodí. Stejně jako v jiných hrách tohoto typu je příběh přinejlepším povrchní, protože jen ti nejoddanější fanoušci se ponoří dostatečně hluboko, aby pochopili jeho hlubší významy.

Wo Long: Fallen Dynasty začíná malým úvodem a okamžitě vás zavede k výběru postavy. Použijete editor postav, který, i když není dokonalý, je poměrně obsáhlý. Vzhledem k tomu, že kontext hry je zásadní, hlavním hrdinou je nehovořící postava navržená podle vašich specifikací; to vám umožní cítit se více propojeni s různými frakcemi a prožít samotné boje. Jakmile je tento počáteční, zásadní krok dokončen, hra vás okamžitě zapojí do dění, s drobným tutoriálem.

Wo Long: Fallen Dynasty vyniká jako akční Soulslike RPG, které mísí známé a nové. Herní styl si bere podněty z různých bojových umění. Počítadlo morálky vaší postavy je jedním z hlavních bodů bojového systému hry. Toto počítadlo se zvyšuje, když zabíráte vlajky a porážíte nepřátele, zejména ty, které byly odstraněny pomocí knockout blow nebo pohyby bojového umění.

Dalším je vztah hry mezi hlavním hrdinou a vedlejšími postavami. Měřič duchovní energie funguje podobně jako měřič výdrže v Sekiru. Přesto se jeho hodnota mění pozitivně nebo negativně v závislosti na hráčově bojové zdatnosti, utrženém poškození, síle štítu a smrtelnosti zbraně. Množství přepravované energie je tím ovlivněno. Abyste ji doplnili, musíte se úspěšně vyhýbat a udělovat poškození svým protivníkům během jejich útoků.

Souboje jsou ve Wo Long: Fallen Dynasty velmi realistické. Je to o něco složitější než ve hře Sekiro, ale o něco méně zajímavé než v Niohu. Během boje každá z vašich akcí zaplňuje dva samostatné pruhy. Jeden z nich vám umožní použít ohromující útok. Druhým je útočná tyč, která, když je plně nabitá, může rozpoutat ničivé fatální útoky.

Každý typ zbraně, včetně těžké nebo lehké, jednoruční nebo obouruční, má jedinečnou sadu statistik, aktivních i pasivních dovedností, a především různé úrovně poškození. Přepínání mezi zbraněmi je samozřejmě nutné v závislosti na vašem stylu hry a rychlosti poškození, které od každé požadujete. Kromě blokování a odrážení existují dva typy útoků; normální a silné, a co je nejdůležitější, široká škála pohybů bojového umění. Pak je tu fatální útok/kritický zásah.

Přečti si  Náklady na vývoj a marketing hry Alan Wake 2 se zatím nevrátily

Mnohá setkání s bossy ve Wo Long: Fallen Dynasty jsou v podstatě testy dovedností a jediný způsob, jak uspět, je ovládnout herní mechaniku odklonu a fatálního úderu. S neustále se zvyšující obtížností jsou souboje s bossy ve Wo Long: Fallen Dynasty bezpochyby tou nejnapínavější částí hry.

Spirituální útoky, které se odemykají na konci kapitoly 2, umožňují hráči buď rozpoutat trestuhodně silný útok ve stylu „screen clear“ nebo silný, dočasný buff.

Jestli tu chválím boj, tak na druhou stranu kořist Wo Long: Fallen Dynasty ve svém naprostém objemu působí jako záplava nevyžádaného odpadu. Zde se tvůrci silně insdpirovali MMORPG, takže často musíte koukat na to, co si nechat a co zničit. Je dobré najít vždy rovnováhu mezi dobrými statistikami a váhovými limity.

Další skvělou možností je přivolat si na pomoc dva NPC generály najednou, což je příjemná vychytávka. Oba mají solidní množství zdraví a dobrý útok. Zde je to velmi podobné jako v případě Duchů v Elden Ring a pomohou útočit a odvrátit pozornost nepřítele, takže máte v boji více volnosti. Kromě toho můžete také zavolat ostatní hráče, aby vám pomohli v kooperativní hře, když jste uprostřed úrovně.

Smutné je, že  že kromě hlavních bossů si je většina nepřátel velmi podobných a stávají se tak velmi nezapamatovatelnými, ale to je ostatně problém většiny Soulslike her.

Počítejte s tím, že k dohrání Wo Long: Fallen Dynasty budete potřebovat alespoň 40 hodin svého herního času, pokud ale chcete prozkoumat každý kout a skulinu obrovského světa hry, můžete tak činit téměř donekonečna.

Po technické stránce vám hra nabízí dva režimy: režim kvality a režim výkonu a to i na PC. Grafika není nijak urážlivá, ale v okamžiku, kdy se na prostředí podíváte trochu více z blízka, tak textury nejsou nijak přesvědčivé. Vzhledem k tomu, že Wo Long: Fallen Dynasty byl vyvinut týmem Ninja, bude nevyhnutelně srovnáván s hrami Nioh. Ve srovnání zejména s druhým dílem Niohu jej určitě nepřekonává a to zejména příliš zjednodušený přístup k boji. Za mě osobně bude lepší tyto dvě hry mezi sebou zbytečně nesrovnávat a o to více si každou z nich užít.

Vývojář: Team Ninja
Vydavatel: Koei Tecmo
Platformy: PC, PS4, PS5, Xbox One, XSX|S
CZ/SK lokalizace: NE
Datum vydání: 3. března 2023
8
7
6
8
8
8
recenze-wo-long-fallen-dynasty<font size="3">Wo Long: Fallen Dynasty nepřichází s ničím převratným, ale to s co předvádí, tak dělá správně a pokračuje v trendu her Teamu Ninja. Hra je velmi rychlá, plynulá a pro fanoušky žánru i zábavná. </b> </font>