Jsou to tři roky, co Bethesda vydala Wolfenstein: The New Order kde se William Joseph Blazkowicz znova podíval do tváře náckům, kteří pro něj mají jméno Terror Billy a rozhodl se je jednou pro vždy dostat nejen ze svého života, ale i z dějin lidstva. Během svého pronásledování podnikl i výpravu na měsíc a nakonec skončil ozářen atomovým výbuchem. Pokud se vám The New order zdál jako maximální jízda, pak věřte, že The New Colossus jde ještě dál.

Aplikace Game Press herní info na dlani.

V případě, že jste předchozí díl nehráli a nemáte ani po přečtení výše uvedených řádků tušení o čem hra byla, tak nezoufejte, všechny výše uvedené události a ještě další detaily pro vás tvůrci shrnuli v úvodním videu, na konci kterého přímo navazuje pokračování The New Colossus. Bohužel pro B. J. si atomový výbuch vyžádal svou daň a hlavní hrdina je naprosto oslaben a zprvu se musí spolehnout na invalidní vozík. Ale ani ten mu nebrání v bezhlavém kosení nácků, kteří se jej snaží na ponorce, která ve hře slouží jako vaše základna, najít a přivést k šílené Frau Engel toužící po Billiho hlavě.

B. J. se zajmout nenechá, avšak na ponorce dojde k zajetí jednoho z členů vaší odbojové posádky a to konkrétně Caroline, vlastnící speciální pancéřový oblek ve stylu Iron Mana. Hlavního hrdinu nenapadne nic lepšího, než zaimprovizovat a nechat se pro Frau Engel také zajmout a doufat, že se mu podaří rukojmí nějakým způsobem osvobodit. To se ne zcela vydaří a mi jsme svědky prvních šílených scén, které hra nabízí. V ten okamžik startuje ta pravá šílená jízda spojená s další honbou za nácky a Frau Engel, ovšem tentokrát navíc přiživena touhou po pomstě.

Děj samotný se tentokrát odehrává v Němci okupovaném USA, které se pomalu chystá k přechodu pod naprostou nadvládu říše vedené Adolfem Hitlerem a přijmutí veškeré nacistické kultury včetně jazyka. Na ulicích potkáte členy ku klux klanu, hlídky SS, děvčata laškující s vojáky a všudypřítomnou nacistickou propagandu. Naštěstí i v této téměř odevzdané zemi se najde hrstka odvážlivců, kteří nechtějí nechat věcem až tak hladký průběh a mají v úmyslu fašisty ze své země vypráskat.

Během své honby za Frau Engel a svobodnou Amerikou navštívíte radioaktivní Manhatan, vypravíte se na rozpálenou Venuši, pohlédnete do tváře samotnému stařičkému vůdci a budete svědky i mnoha zábavných situací a scén. Přijde vám, že jste něco podobného již hráli? Máte pravdu, ale tentokrát je ona jízda mnohem více šílená, krutá a daleko více zábavná a věřte, že si ji budete užívat.

Po technické stránce není novému Wolfensteinovi co vytknout vylepšený id Tech 6 engine funguje naprosto parádně a hra má velmi dobrou grafiku, plnou poletujících částic a dalších efektů. Bohužel textury jsou stále trochu zastaralé, ale vynahrazuje to příjemný fakt, že hra i na konzolích běží stabilně v 60 fps a to i v případě, že se na obrazovce odehrává více akce a na vás útočí i větší množství nepřátel. Zvuk, soundtrack i samotný dabing je skvělý a hru si na sluchátkách skvěle užijete. Jedinou drobnou řekl bych až hnidopišskou výtkou je, že ve vysílačce slyšíte své parťáky tak čistě, jako by stáli hned vedle vás a to i v případě, že se plížíte tunelem v troskách radioaktivitou postiženého Manhattanu. Samotnou třešinkou na dortu jsou pak cutscény, u kterých si mnohdy přejete, aby nikdy neskončili, nebo aby z nich Bethesda vytvořila celovečerní film.

Co se střelby a hratelnosti týče, tak ta se od předchozího dílu příliš nezměnila a mě osobně tak opět více vyhovovala střelba od boku, než přes mířidla. Hraje opět našlapaná velkou spoustou těžkých palebných zbraní od samopalů, kulometů, přes brokovnice po laserové a další sci-fi zbraně. Pokud se ptáte na munici, tak věřte, že o tu během celého příběhu také nouze nebude a vy tak budete moci bezhlavě likvidovat jednoho nácka za druhým. Hra nabízí také možnost tichého zabíjení v podobě stelth akce, ovšem v takovém případě si musíte celou akci velmi dobře naplánovat a postupovat s maximální opatrností. Většina lokací nabízí mnoho možných cest, v nichž se můžete ukrýt a nepřátele postupně potichu likvidovat. Ovšem v okamžiku, kdy vás někdo spatří či stihne vystřelit, tak dojde k zalarmování všech nácků v oblasti a rozpoutá se přestřelka, která může připomínat podobně frenetickou jízdu, jakou jsme mohli zažít u Dooma.

Délka samotné kampaně se bude lišit v závislosti na zvolené obtížnosti i způsobu hraní a tak vám může zabrat zhruba od 14 hodin výše, což je na singleplayerovou střílečku velmi dobré. Navíc vám členové ponorky zadají několik dalších vedlejších úkolů, které můžete po dokončení hlavního příběhu vesele plnit a herní dobu tak dál natáhnout. A pokud jste fanoušky série a chcete si opravdu zavzpomínat, tak v baru na palubě ponorky se nachází herní automat, který nabízí starého dobrého Wolfensteina 3D k zahrání. Hned jsem se tak přenesl do svého dětství, kdy jsem na stařičké x386, kde bylo ještě tlačítko turbo, hrál svého prvního Wolfensteina. Tvůrci Wolfensteina II: The New Colossus také oznámili, že hra dostane tři DLC, které vám nabídnou další příběhové linky, z nichž každá bude z pohledu jiné postavy.

Nový Wolfenstein nemá multiplayer, no a co! Na oplátku nabízí prvotřídní zábavu, která vás nenechá vydechnout a vy se budete od ovladače jen velmi těžko odtrhávat, protože budete chtít vědět, jak to bude celé dál pokračovat. Hra by si zasloužila 10/10, ale jsou tu jisté drobnosti, které nelze přehlédnout.

Vývojáři:   Machinegames
Vydavatel: Bethesda Softworks
Datum vydání:  27. říjen 2017