Prezident a spoluzakladatel Oddworld Inhabitants Lorne Lanning říká, že kombinace několika faktorů způsobila, že přidání jejich hry do PS Plus ublížilo studiu významným způsobem.

Často slýcháme o tom, jak hry, které se stanou dostupnými prostřednictvím předplatitelských služeb, z toho v mnoha ohledech těží. Od zvýšené viditelnosti přes větší hráčskou základnu a někdy i po zvýšené prodeje. Zdá se však, že tomu tak vždy není a některé hry a studia končí s finančními problémy.

Jak se ukázalo, tak Oddworld: Soulstorm bylo právě takovou hrou. Generální ředitel a spoluzakladatel Oddworld Inhabitants Lorne Lanning nedávno v rozhovoru pro YouTube kanál Xbox Expansion Pass vysvětlil, že v důsledku okolností, které nikdo nemůže ovlivnit,  se ukázalo, že přidání Oddworld: Soulstorm měsíc po vydání do PS Plus, bylo pro studio zničující.

Přečti si  Elden Ring: Shadow of the Erdtree nebude mít tolik konců jako základní hra

Lanning uvedl, že vývojář uzavřel dohodu se Sony z finančních důvodů poté, co se během vývoje potýkal s problémy pojenými s COVIDem.

Potřebovali jsme peníze na dokončení projektu a mysleli jsme si, že jsme udělali docela dobrý obchod, protože jsme dostali tolik peněz,“ řekl Lanning. Navíc studio plánovalo vydat hru v lednu, tedy mělo by dostatek času na vlastní prodej, ovšem člověk míní, COVID mění a hra se zpozdila až do dubna a tak na samotné prodeje zbylo jen velmi málo času, ovšem obchod se Sony již byl dávno uzavřen.

Dohoda byla: hra na měsíc zdarma. Původně jsme si mysleli, že prodáme jen nějakých 50 až sto tisíc kopií při uvedení na trh. Byly to velmi malé předpoklady, kvůli nedostatku konzolí PS5 a lockdowny naznačovaly, že budou mít vliv na počty vyrobených konzolí, což by pro naši dohodu bylo dobré, protože by nebylo tolik zařízení, na kterých by bylo možno hru bezplatně získat. Ale protože hra nakonec sklouzla do dubna, měli jsme rázem hru s nejvyšším počtem bezplatných stažení na PlayStation 5. Ke konci prvního dne se číslo blížilo ke 4 miliónům, to pro nás byl zničující fakt, ale tak hold business funguje.“

Přečti si  Společnost Take-Two Interactive údajně propustila "drtivou většinu" zaměstnanců Private Division

Později v roce 2021  také vyšlo Oddworld: Soulstorm Enhanced Edition a kromě PS5, PS4 a PC byla hra uvedena i na Xbox Series X/S a Xbox One. Lanning ovšem dál neinformoval o tom, jaký vliv na prodeje mělo vydání na ostatní platformy.

 

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno