Úřad pro hospodářskou soutěž a trh ve Spojeném království říká, že existuje „realistická vyhlídka“ na menší konkurenci pro konzole, streamování her a další.

Poté, co byla akvizice Activision-Blizzard společností Microsoft schválena brazilskou správní radou pro hospodářskou obranu (CADE), Úřad pro hospodářskou soutěž a trh ve Spojeném království podrobně popsal své obavy. Původně akvizici neschválila a ve druhé fázi nastínila, jak to poškodí nabídku předplatného, ​​PlayStation a obecně prostor pro streamování her.

Jak uvádí GamesIndustry, regulátor uvedl: „Existuje reálná vyhlídka na podstatné snížení konkurence v oblasti herních konzolí, předplatitelských služeb pro více her a cloudových herních služeb.“ „Síťový efekt“ trhu, který způsobuje, že konzole s více hráči přitahuje více obsahu, a tím i více hráčů, byl uváděn jako problém s jakoukoli potenciální exkluzivitou.

CMA se obává, že plná kontrola nad tímto výkonným katalogem, zejména s ohledem na již tak silnou pozici Microsoftu v herních konzolích, operačních systémech a cloudové infrastruktuře, by mohla vést k tomu, že Microsoft poškodí spotřebitele tím, že naruší schopnost Sony, nejbližšího herního rivala Microsoftu, konkurovat i ostatním stávajícím konkurentům a potenciálním novým účastníkům, kteří by jinak mohli přinést zdravou konkurenci prostřednictvím inovativního předplatného pro více her a cloudových herních služeb.

CMA se také domnívá, že tituly Activision-Blizzard by mohly nakonec přijít na jiné předplatné služby, pokud by tato dohoda neprošla. „CMA si uvědomuje, že nejnovější hry ABK nejsou v den vydání aktuálně dostupné na žádné předplacené službě, ale domnívá se, že se to může změnit, protože předplatné služby neustále rostou. Po fúzi by Microsoft získal kontrolu nad tímto důležitým vstupem a mohl by jej použít k poškození konkurenceschopnosti svých konkurentů. Cloudová služba Azure od Microsoftu, nemluvě o její dominanci s operačními systémy pro PC, by mohla mít za následek „bezpříkladnou výhodu“, pokud její akvizice Activision-Blizzard projde.

Microsoft na to samozřejmě odpověděl. Poznamenal: „Tyto nepodložené teorie poškození nejsou dostatečné k tomu, aby ospravedlnily odkaz na fázi 2.“ Uvedl také, že existuje mnoho důvodů, proč obavy CMA ohledně dopadu dohody na PlayStation byly „neumístěné“. Některé z nich zahrnují PlayStation, který má vedoucí postavení na trhu s instalační základnou 150 milionů konzolí oproti 63,7 milionům konzolí Xbox. Je zde také skutečnost, že vedoucí postavení Sony na trhu umožňuje zvýšit cenu PS5 „bez obav ze ztráty podílu na trhu“.

Přečti si  Star Wars Jedi: Survivor se 25. dubna připojí k EA Play

Microsoft řekl GamesIndustry: „Návrh, že by vedoucí postavení na trhu s jasnou a trvalou tržní silou mohl být vyloučen třetím největším poskytovatelem v důsledku ztráty přístupu k jednomu titulu, není věrohodný. Dodal také, že pokud by každý hráč Call of Duty přešel na Xbox, „hráčská základna PlayStation by zůstala výrazně větší než Xbox“. Neposkytla však žádná čísla, která by tento předpoklad podpořila.

Dále Microsoft upozornil na akvizice Sony a skutečnost, že v roce 2021 měla společnost více než 280 exkluzivit na PlayStationu, což je pětkrát více než u nabídky Xboxu. „Stručně řečeno, společnost Sony není zranitelná vůči hypotetické strategii uzavření trhu a rozhodnutí o doporučení nesprávně spoléhá na samoúčelná prohlášení společnosti Sony, která výrazně zveličují význam Call of Duty pro ni a zanedbávají jasnou schopnost společnosti Sony reagovat.

Ačkoli Sony nemusí přivítat zvýšenou konkurenci, dokáže se přizpůsobit a konkurovat. Z této zvýšené konkurence a výběru budou nakonec těžit hráči.“ Microsoft zopakoval, že Call of Duty ponechá na PlayStationu a že jeho odebrání by „odcizilo“ fanouškovskou základnu konzole a „pošpinilo obě značky Call of Duty a Xbox“.

Pokud jde o rozhodnutí uvést tituly Activision-Blizzard do Game Passu, Microsoft věří, že by to hráčům nabídlo více možností. I když neuvedl, zda umožní vydání Call of Duty na jiných předplatitelských službách, Microsoft poznamenal, že Game Pass nebyl na PlayStationu. Jakékoli obavy CMA z toho, že bude „dávat spropitné“ předplacené služby ve prospěch Xboxu, byly tedy nepřesné. Poukázal také na popularitu modelů „buy to play“ a free-to-play modelů, které nadále poskytují dostatečnou konkurenci pro Game Pass.

Přečti si  RECENZE: Stellar Blade - Kočičí ouška a povolení zabíjet

Nakonec Microsoft říká: „Pokud by se nějaký spotřebitel rozhodl přejít z herní platformy, která mu nedává na výběr, jak platit za nové hry (PlayStation), na takovou, která ano (Xbox), pak je to takové chování spotřebitelů ke změně dodavatele, které by CMA měla považovat za zlepšení blahobytu a skutečně podporovat. Není to něco, čemu by se CMA měla snažit zabránit.

Pokud jde o streamování, Microsoft se domnívá, že obavy regulátora jsou poněkud chybné. Poznamenal, že Xbox Cloud Gaming nepoužívá Azure a také nestreamuje tituly z PC hardwaru. V důsledku toho by Xbox čelil „významným nevýhodám ve srovnání s konkurenčními poskytovateli infrastruktury pro streamování her“.

„Není to žádná výhoda. Xbox se skutečně domnívá, že ve srovnání s konkurenčními poskytovateli infrastruktury pro streamování her čelí mnoha významným nevýhodám. Zatímco CMA se domnívá, že získání Activision-Blizzard a jeho používání ve spojení s dalšími službami by mohlo „vyloučit“ konkurenty z cloudových her, Microsoft uvedl, že je to v rozporu s jeho cílem.

„Adopce cloudových her ze strany spotřebitelů zůstává nízká. Poškozování nebo znehodnocování konkurenčních služeb by výrazně zpomalilo přijetí této technologie – ochránilo by přední provozovatele trhu (tj. Sony na konzolích, Apple a Google na mobilu a Steam na PC).

„Xbox jako platforma, která je na posledním místě v konzolích, na sedmém místě v PC a nikde jinde v distribuci mobilních her, k tomu nemá žádnou motivaci. Místo toho je jeho pobídkou povzbudit široké přijetí cloudových herních technologií co největším počtem poskytovatelů, aby podpořili zásadní posun v chování spotřebitelů, který je nezbytný pro úspěch cloudového hraní.

Předběžná zjištění pro druhou fázi vyšetřování budou odhalena v lednu 2023 a závěrečná zpráva bude následovat 1. března 2023. Další podrobnosti budeme nadále sledovat.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno