Někteří by mohli být překvapeni, když společnost Epic představila své první demo Unreal Engine 5 spuštěné na hardwaru PlayStation 5, namísto Xbox Series X společnosti Microsoft, která je papírově o něco výkonnější konzolí.

V rozhovoru s GamesBeat odhalil zakladatel společnosti Epic, Tim Sweeney, jak moc aktivní bylo partnerství se společností Sony při vývoji PlayStationu 5, takže se společnost na tuto konzoli zaměřilo jako na primární.

„Se společností Sony jsme velmi dlouho úzce spolupracovali na architektuře úložiště a dalších prvcích. Bylo to naše hlavní zaměření.“

To dává smysl, když uvažujete o předchozí chvále Sweeneyho na adresu řešení SSD uložiště pro PS5. Dokonce i v tomto novém rozhovoru zakladatel společnosti Epic uvedl, že běžné jednotky pevných disků vrací hry o krok zpět, zatímco úroveň rychlosti a přesnosti, kterou můžeme vidět v demu Unreal Engine 5 ukazuje, že si můžete dopřát volnosti, kolik jen chcete. 

Přečti si  Odhalte tajemství Lady Whistledownové ve hře Milostný dopis: Bridgertonovi

„Když se podíváte na předchozí generace, museli jste se vypořádat s magnetickými disky, což je nejnižší společný jmenovatel. Nemohli jste se spolehnout na mnoho scén podporujících šířku pásma. Měli jste krásnou scénu a dlouhou dobu načítání a pak další krásnou scénu. To narušilo herní zážitek. Naším cílem pro příští generaci není nic jiného než plynulé a nepřetržité užívání si nádherných světů.“

I přesto, že Epic dlouhodobě spolupracoval se společností Sony, bude tato technologie dostupná na všech platformách. Ve skutečnosti Epic CTO Kim Libreri dodal, že mezi funkcemi hardwaru příští generace a softwarem Unreal Engine 5 bude „dvojitý kvantový skok“.

„Příští generace konzolí poskytne vývojářům a spotřebitelům kvantový skok v jejich herním zážitku. Unreal Engine 5 je dalším skokem na vrcholu. Je to jako dvou generační zlepšení kvality, díky této nové technologii, kterou jsme dokázali přivést k životu.“

Je jasné, že slova z Epic Games jsou jednoznačně propagační a vývojáři chtějí svůj engine dostat mezi co největší množství vývojářů. Ostatně technologická videa jsou vždy oslnivá, ale jen málo vývojářů dokáže využít plného potenciálu prezentovaných enginů. Stačí se podívat například na to, co dokázali vytvořit ve spolupráci s Guerrilla Games a jejich enginu Decima vývojáři z Kojima Productions v Death Stranding.

Přečti si  Cities: Skylines 2 nevyjde letos na jaře pro konzole, jak bylo původně plánováno

Osobně jsme zvědaví na to, co nám vývojáři v novém Unreal Enginu nabídnou, ale zároveň se trochu bojím toho, že se téměř nikdo nebude schopen přiblížit kráse prezentované v tomto tech demu.

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno