„Je to o přemýšlení, objevování, hledání stop a někdy i o troše štěstí, abyste se dostali přes různé pasti, hrobky a hrozby,“ říká výkonný producent Lucasfilm Games Craig Derrick.
Vývojáři chystané hry Indiana Jones and the Great Circle dali několikrát jasně najevo, že chystaný titul z pohledu první osoby není střílečkou, že se mnohem více soustředí na hratelnost, která vás nutí přemýšlet, než na vyloženou akci. V rozhovoru zveřejněném na oficiálních stránkách Lucasfilmu to výkonný producent Lucasfilm Games Craig Derrick zdvojnásobil a zašel tak daleko, že chystaný titul pro Xbox označil za nástupce klasických point-and-click adventur.
Když Derrick hovořil o tom, že hra Indiana Jones and the Great Circle hráče vybízí k tomu, aby „používali spíše mozek než sílu“, prozradil, že hra byla „koncipována jako duchovní nástupce“ oblíbené point-and-click adventury Indiana Jones and the Fate of Atlantis z roku 1992.To samozřejmě nutně neznamená, že bude herní smyčka od okamžiku k okamžiku podobná, ale podle Derricka klade Great Circle podobný důraz na „přemýšlení, objevování, hledání stop“ a podobně.
„Od odhalování a vyšetřování ústřední záhady příběhu až po řešení jedinečných situací na cestě a přelstění pastí, které mají udržet tajemství světa v tajnosti,“ řekl. „Chtěli jsme, aby se hráč soustředil především na používání svého mozku před svou silou, i když mlácení padouchů je také velmi zábavné. V mnoha ohledech jsme si tuto hru představovali jako duchovního nástupce Indiana Jones and the Fate of Atlantis a dalších klasických adventur. Je to o přemýšlení, objevování, hledání stop a někdy i o troše štěstí, abyste se dostali přes různé pasti, hrobky a hrozby, na které narazíte – to vše při zachycení té nadsazené atmosféry sobotního matiné, která definuje dobrodružství Indiana Jonese.“
Je také potvrzeno, že hra Indiana Jones and the Great Circle bude obsahovat několik otevřených oblastí ve stylu simulátoru, takže hráči, kteří jsou rádi odměňováni za kreativní řešení úkolů, se budou mít do čeho ponořit.
Ve stejném rozhovoru Derrick hovořil také o tom, jak se Troyi Bakerovi podařilo úspěšně ztvárnit titulní roli Indiana Jonese v nadcházející hře.
„Obsadit Indiana Jonese je téměř nemožné, protože Harrison Ford je Indy,“ řekl Derrick. „Najít někoho, kdo by se dokázal vžít do jeho role a naplnit jeho ikonický klobouk, je mimořádně náročné. Ale pak potkáte Troye Bakera.“
„Troy ztělesňuje charisma a přítomnost Indyho takovým způsobem, jako by se na tuto roli připravoval celou svou kariéru,“ pokračoval. „Zná tuto postavu zevnitř i zvenčí, má fyzičku, která Indyho přivádí k životu, a rozumí nuancím Harrisonova ztvárnění – má ten správný tón a hlas. Navíc Troy ví, jak to všechno přenést na jeviště. Měl jsem to potěšení sledovat, jak podává neuvěřitelný výkon, a často jsem ho viděl, jak vede ostatní herce, pomáhá jim orientovat se v procesu motion capture a upřímně si užívá každý okamžik na tomto projektu. Je to mimořádný talent a do role Indyho vnesl něco opravdu výjimečného.“
Indiana Jones and the Great Circle vychází 9. prosince pro Xbox Series X/S a PC. Pro PS5 bude hra uvedena na jaře 2025.