Studio MachineGames, které stojí za rebootovanou sérií Wolfenstein je díky tomu spojováno s velmi specifickým zážitkem vysokooktanových stříleček z pohledu první osoby, ale u jejich dalšího titulu z pohledu první osoby, kterým je Indiana Jones and the Great Circle přinese studio zcela jiný druh herního zážitku, přesně tak, jak byste od dobrodružství Indyho očekávali.
Co se týče boje, bude to znamenat důraz na boj zblízka, což byl podle tvůrců akční adventury jediný správný způsob, jak tuto hru udělat.
Ředitel designu Jens Andersson v rozhovoru pro PC Gamer uvedl, že Velký kruh jako hra o Indiana Jonesovi „by nikdy nemohl být střílečkou“ a že jeho zaměření na boj zblízka dává pro tuto postavu mnohem větší smysl.
„Indiana Jones není pistolník, že ne?“ řekl. „Nechodí do situací se zbraní v ruce. Takže by to nikdy nemohl být střelec, neměl by to být střelec. Ale boj zblízka, to dává smysl.“
Za zmínku samozřejmě stojí, že značná část vývojářského týmu MachineGames pracovala také na titulu Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay od Starbreeze Studios z roku 2004, což byla další hra z pohledu první osoby se zaměřením na boj zblízka. Podle Anderssona jsou však pěstní souboje v Indiana Jones and the Great Circles „mnohem více polochaotické“, aby lépe odrážely humor série.
„Není to rváč, nemá to v povaze, i když se neustále pere,“ vysvětlil. „Je to nepravděpodobný hrdina, který má štěstí – jak to můžeme replikovat do hratelnosti, aby hráč cítil ten humor, jak to přenést?
„V porovnání třeba s Riddickem, který má jiný styl boje zblízka. [Velký kruh je mnohem více polochaotický, spousta věcí v prostředí, které můžete sebrat – hrnce a pánve, které seberete a rozbijete lidem hlavy.“
Kreativní ředitel Axel Torvenius navíc prozradil, že hráči budou moci nepřátelům rozbíjet banjo do obličeje.
Zajímavé je, že hra Indiana Jones and the Great Circle bude obsahovat také otevřené oblasti s pohlcujícími simulačními prvky a dokonce i sociální stealth mechaniky.
Hra Indiana Jones and the Great Circle vychází pro Xbox Series X/S a PC 9. prosince a pro PS5 na jaře 2025.